Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilket bilsete til 2,5 åring med god sidestøtte?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-08, 16:42   #1
Left
Passiv

Standard

Hvilket bilsete til 2,5 åring med god sidestøtte?

Min minste har moderat skoliose i thoraxområdet, og vi trenger tips til et bilsete som har god sidestøtte. Når vi skal kjøre et stykke får han vondt i ryggen sin, fordi han kommer ut av "midtstilling".
Tips?

Han er som sagt 2,5 år, og veier ca 15-16 kg. Kan gjerne være isofix.

Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 18:53   #2
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket bilsete til 2,5 åring med god sidestøtte?

Graco sitt DuoLogic sete har veldig god sidestøtte syns jeg, men den går bare til 18kg. Det er ingen bakovervendte isofix stoler som går lenger opp enn det. Ellers har du jo Britax sine som går til 25 kg bakovervendt. Multitec har god støtte syns jeg, der kan man regulere sidene litt, sånn at de sitter tettere rundt barnet. Britax Secura har jeg ikke sett selv, men innbiller meg at det har bedre sidestøtte, altså har dypere sider, enn TWE.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 19:30   #3
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Multitec til vår snart 3åring, og den synes iallefall jeg har bra støtte.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 19:36   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilket bilsete til 2,5 åring med god sidestøtte?

Britax Secura er dypt, dypere enn de andre Britax-setene. I tillegg kan man regulere stillingen på det, så hvis det tiltes litt bakover kanskje det er lettere å sitte bedre.
Til 25 kg. bakovervendt, og i tillegg langt i ryggen så det kan brukes til 4-5 års alder i hvertfall.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 19:37   #5
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har sett på Bitax Multi-tech (men fikk ikke plass i bilen), Britax Hi-Way og Britax Secura. Alle bakovervendt og opp til 25 kg, og alle ser ut til å ha god sidstøtte. Er dere avhengige av at setet heller litt bakover også (med tanke på at han blir sliten i ryggen), så ser Secura fin ut.

Secura:

HI-Way:

Multi-tech:

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 19:43   #6
Left
Passiv

Standard

Det Secura kunne reguleres i ryggen? Altså hvor mye det er bikket bakover?
Pris og hvor får man kjøpt?

Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 19:47   #7
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvilket bilsete til 2,5 åring med god sidestøtte?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det Secura kunne reguleres i ryggen? Altså hvor mye det er bikket bakover?
Pris og hvor får man kjøpt?

Ja, det kan stilles i liggestilling.
Samt at det kan stilles etter hellingen på selve bilens sete.

Jeg har kjøpt det på babyshop, husker dog ikke hva jeg betalte.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.