|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Endres rutinene om sommeren?Da tenker jeg på kosthold, trening, sex, leggetider for barna... etc.
|
|
|
#2 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Endres rutinene om sommeren?Her er i hvert fall både mat og leggetid mer på halvtolv når det er ferie, både for liten og for stor. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Endres rutinene om sommeren?Jeg føler iallefall på maten om dagen.
|
|
|
#4 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Endres rutinene om sommeren?Ja det er vanlig at det blir litt anderledes ruiner når man har ferie i 3-4 uker i strekk.
|
|
|
#6 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Endres rutinene om sommeren?Her endres ting ganske mye i ferier. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
![]() |
Sv: Endres rutinene om sommeren?Ja, det er nok en del som endres i skoleferien her. Spesielt leggetider sklir ut og blir en del senere enn vanlig. Dette var lettere å holde når barna var små. Frokosten blir også en god del senere for barna.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Endres rutinene om sommeren?Ja, leggetidene er ikke så faste. Er det varme stranddager så sovner vesla ofte når vi kommer hjem,ergo er hun ikke i seng før 21-22 tiden.
|
|
|
|
#9 |
|
Opp og ned
|
Sv: Endres rutinene om sommeren?De ukene eldste er hos pappaen sin så endres en del rutiner. Latere dager, litt mer løs på lommeboka og kostholdet blir nok ikke så bra som det kanskje burde vært. Sex har jeg ikke, så det også er nevnt, så der er det ingen forandring.
|
|
|
#10 |
|
Hvor: Rogaland
Sv: Endres rutinene om sommeren?Ja, ja, ja, ja.
|
|
|
#11 |
|
villende
|
Sv: Endres rutinene om sommeren?Vi er generelt mer avslappet til det meste når vi har lang ferie. Jeg ser ingen grunn til å legge Snupp 1845 når han ikke må opp dagen etterpå, da kan han styre det litt mer selv. I realiteten innebærer det at leggetiden hans skyves med én til halvannen time og at han kompenserer med å stå opp senere eller ta seg en liten dupp på dagen. Dessuten kjører vi felles måltider, og de er også senre enn vanlig. Å holde på sunt kosthold i ferien syns jeg ikke er vanskelig, nettopp fordi vi har god tid til å planlegge og forberede, men det blir is nesten hver dag og litt mer snop også. Livskvaliteten stiger dessuten i takt med overskuddet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
I farta!!
|
Sv: Endres rutinene om sommeren?Dei to største legg seg seinare no enn når dei er på skola og i barnehagen. Me prøver å ha ei nogenlude fast sommarferie tid. Hvertfall hvis det ikkje er noko heilt spesielt.
|
|
|
#14 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Endres rutinene om sommeren?Her i huset er vi fire stykker som har sju uker ferie, så det er selvsagt at rutinene endres. I skrivende stund er alle utenom meg ute og spille kubb med naboeungene. Jeg skal lage smoothie og sitter og nipper til rødvinen. Ikke dagligdagskost midt i skoleåret, nei. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Endres rutinene om sommeren?Leggerutinene endres her om sommeren. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Endres rutinene om sommeren?Mer sex, mer mat, mindre trening ( |
|
|
|
#17 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Endres rutinene om sommeren?
Signerer Fruktflua, jeg!! Syns det skal være forskjell på ferie og hverdag! Det er jo så herlig å holde på lenge ute når det er fri og været er nydelig. Når det er drittvær derimot, faller man mer inn i vanlige rutiner.
|
|
|
|
#18 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Endres rutinene om sommeren?Her er det vel mest leggetidene til ungene som sklir ut en smule. Maten holder vi på omtrent som vanlig, men er det strandvær prøver vi å lage ting vi kan ta med som pita, baguetter osv. Det blir jo litt mer is, boller og sånt når jeg tenker over det.
|
|
|
#19 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Endres rutinene om sommeren?Her i huset endres rutinene ganske masse om sommeren ja. Det er nesten hele vitsen med sommeren det. Senere kvelder for både liten og stor, ungene sover ofte i telt i hagen, maten spises stort sett ute, masse grillmat, nyter gjerne et glass vin enten det er onsdag eller lørdag, sokkene har ferie i skuffen sin, vi sier oftere ja til en is når ungene spør, m.m
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Endres rutinene om sommeren?Nja, jeg vil heller si at vi har helgerutiner hver dag når vi har ferie. Vi har ikke så store forskjeller egentlig, den største forskjellen er at vi spiser "stor" frokost med egg og godsaker, og suller litt mer rundt... Ellers har vi begge jobber utenom vanlig jobb, så det blir en arbeidsøkt hver dag nesten uansett.
|
![]() |
|
|