Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Quinny Zapp - bør jeg kjøpe? Og hvor?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-07-08, 22:12   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Quinny Zapp - bør jeg kjøpe? Og hvor?

Jeg så nylig en Quinny Zapp, og innså at det ville vært en genial vogn å ha med på ferieturer. Er det noen som har vognen, og som går god for at den er så praktisk som den så ut til? Jeg har en treåring - er det dumt å kjøpe en ny vogn nå? Vi bruker en OTH til vanlig, men jeg synes den er en smule upraktisk å ta med på tur. Vi skal til New York i høst, og da kunne det vært greit med en lett og enkel vogn. Sist vi var der brukte vi en Quinny Freestyle (heter den ikke det? En sånn stor trehjuling), og det var skikkelig pes.

Så altså, bør jeg kjøpe? I så tilfelle, hvor? På internett? Vanlig butikk? (Har sett den til 1999 kr.) Eller kanskje jeg bør vente til jeg kommer til USA? Men det er kanskje vanvittig pes å måtte lete etter barneutstyrsbutikker første dagen?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:20   #2
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Quinny Zapp - bør jeg kjøpe? Og hvor?

Vi har en Zapp og en treåring. Vi har hatt Zappen i to år og ja, jeg synes den har vært like praktisk som den ser ut til. Vi har brukt den masse, til barnehagependling en periode, til handlesenter, til ferieturer og til småturer. Mine foreldre har også brukt den en del når de har passet S fordi den er liten og hendig. Vi bruker den fremdeles innimellom, på byturer der vi har med vogn blant annet. S går tross alt ikke SÅ fort og langt selv, det blir iallfall mye tull. Vi kommer også til å ha den med på ferie i sommer, den blir nok ikke så mye brukt, men den er jo så liten så den er verdt å ta med.

Så svar på spørsmålet ditt: Jeg ville vel kanskje ikke kjøpt ny vogn til en treåring i utgangspunktet, men når du har en spesiell tur i tankene kan det vel likevel være verdt det? Vogna kan jo selges/arves etterhvert hvis ønskelig.

S sitter forøvrig fremdeles fint i vogna. Han er 1 meter og 17 kg.

Jeg kjøpte den ny på Finn, av en dame som importerte. Da tror jeg at jeg betalte 1600 kroner, hentet den i Osloområdet og fikk med garanti og kvittering.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:21   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Den er akkurat så fantastisk som den ser ut. Særlig til barn som ikke sover/bare dupper på dagtid. Jeg ville lett etter en brukt en jeg.

(Og dersom du bare finner i ukurante farger har jeg et ubrukt sort trekk liggende )

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:29   #4
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har brukt vår mye til storesøster. Hadde den som eneste vogn et par dager i NY rett før hun fylte to år. Hun sov da fortsatt totimerslur midt på dagen og det funket fint i Zappen også det. Enten tilbakelent mot en krakk eller noe, eller med en bamse på skulderen som hodet hvilte mot.

Det er veldig god kvalitet på dem så se gjerne etter en fra Finn.

Gammel 09-07-08, 22:30   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i vår Zapp, den er lett og liten, og grei å ha med for trøtte poder.

Gammel 09-07-08, 22:30   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Bestill på nett og få den levert til hotellet?

Gammel 09-07-08, 22:31   #7
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk, takk!

Jeg tok et kjapt søk på finn.no, og ser det ligger flere ute. Jeg er en smule ivrig etter å få med den vesken som vognen kan legges i, så jeg må sjekke ut om den følger med først. I så tilfelle kan det godt tenkes at jeg kjøper en brukt.

Treåringen min sitter for øvrig mye i vogn fortsatt. Men sover ikke i den da. Så jeg synes det er viktig at vi har en skikkelig god vogn til ham selv om vi er på tur. (Ja, dette avsnittet var vel helst for å fortsette overbevisningen av meg selv.)

Gammel 09-07-08, 22:32   #8
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke ha dratt til NY uten vogn til min treåring nei. Bare det å spenne ham fast er gull verdt .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 22:32   #9
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Hm. Det kunne jo fungert.

Gammel 09-07-08, 22:34   #10
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sånn hvis du er trenger vesken, har jeg en rød liggende som rester etter min røde som ble stjålet. Den kan du få mot evt porto. Jeg har også en rød kalesje (og kanskje adaptere).

Gammel 09-07-08, 22:55   #11
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Det var grunnen til at vi endte opp i NY med kun Zapp og et barn som sov mye på dagen. Det tok litt tid før pakken kom seg til hotellet vårt. Nå funket det jo overraskende bra med Zapp så da gikk det greit, men kanskje ikke like gøy hvis man blir sittende uten vogn. Da bør du ihvertfall passe på at vognen er framme før du drar, så du er sikker på at du har vogn der.

Men jeg ville nok kjøpt den hjemme for å ha den på reisen også. Den er genial på flyplasser også.

Gammel 09-07-08, 23:39   #12
Maylen
På lukket avdeling

Maylen sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Jeg elsker min zapp. (Ja, MIN zapp) :fårelska:

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-08, 23:50   #13
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kan bare føye meg inn i rekken av fans, vi har vært veldig fornøyd med vår. Vi har ikke brukt den på veldig lenge, så egentlig burde jeg solgt den for lenge siden. Den er sort og har bagen, men adapterne til bilsetet aner jeg ikke hvor er.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 10:32   #14
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er også strålende fornøyd med min Zapp. Har foreløpig kun brukt den med bilstol, men er veldig glad i den. Kjøpte den på www.lilleprinsen.no.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 10:37   #15
Left
Passiv

Standard

Reisebagen følger med på alle nye som kjøpes, så den følger som oftest med når man kjøper brukt også.
Jeg skal også selge en, som ligger på markedsplassen.
Hadde ikke kjøpt ny vogn til 3 åring, og som nevnt over her er det så god kvalitet på dem, at man kan finne en brukt som er fin.

Svar med sitat
Gammel 10-07-08, 15:01   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg tok et kjapt søk på finn.no, og ser det ligger flere ute. Jeg er en smule ivrig etter å få med den vesken som vognen kan legges i, så jeg må sjekke ut om den følger med først. I så tilfelle kan det godt tenkes at jeg kjøper en brukt.

Den følger med når man kjøper den i butikken i hvert fall ...
Det samme gjelder regntrekk, bilstoladapter til Maxi Cosi og kalesje.
Jeg har sett det mest utrolige til salgs.

Gammel 10-07-08, 15:03   #17
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har sett det mest utrolige til salgs.

*Nysgjerrig*

Gammel 10-07-08, 15:15   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

*Nysgjerrig*

Regntrekket f.eks. til 300 kroner.
Bærevesken/bag-en som ekstrautstyr, samme med adapterne.

Gammel 10-07-08, 15:28   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Regntrekket f.eks. til 300 kroner.
Bærevesken/bag-en som ekstrautstyr, samme med adapterne.

Det er mye rart på Finn ja.

Gammel 10-07-08, 15:33   #20
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Takk, takk!

Ah. Jeg har MNs gamle bag. Så hvis det er en stund til du skal dra, så burde ikke det være noe problem ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.