|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)Da vi var på ferie i forrige uke, opplevde jeg at isoporen på sidestøtten på Blobbens DouLogic brakk da jeg lente meg over stolen for å få tak i noe hun hadde mistet på andre siden. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)Jeg opplevde det samme på Posørens (gamle) maxi cosi cabrio. Det ble byttet ut hos babyshop, selv om det ikke var kjøpt der. Det tok riktignok en ukes tid.
|
|
|
#3 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)Ik, det var ikke bra! Vi opplevde at isofixens utløsermekanisme-plastdings knakk slik at ikke setet kunne demonteres. Vi fikk ny plastdings, og det ordnet seg. Men man begynner å tvile litt på kvaliteten ...
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)
Var det også på DuoLogic? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ute på tur
|
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)Æsj, dette var ekkelt. Vi har ikke hatt noen problemer med vår DuoLogic, men jeg likte ikke dette.
|
|
|
#8 |
|
Lett rørt
|
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)Uff, er slik jeg kjenner jeg er glad jeg valgte en annen stol, slikt er så skummelt.
|
|
|
#9 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)Ikke bra.
|
|
|
#10 |
|
Bedreviter
|
Er det? Den er jo en ganske ny modell, og et av kriteriene for å være en god stol, er jo absolutt at den tåler daglig bruk i mange år. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lett rørt
|
Vet om mange som er fornøyd og at babyer/barn kan sitte lenge i den.
|
|
|
#13 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)Jeg har hørt om ei til som opplevde at noe i festemekanismen knakk
|
|
|
|
#14 |
|
Protonterapeut
|
Vi arvet en Besafe Izi eller noe slikt fra en kollega av meg. Den var helt fin og uskadd, litt slitt etter 2 års bruk, men det var det.
|
|
|
#15 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)Men rett skal være rett - en stol skal bare beskytte mot ulykker en gang. Akkurat som en hjelm. Stolens funksjon er vel først og fremst å sørge for at barnet ikke forflytter seg i forhold til bilen, ikke at barnet skal være pansret.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)Vi opplevde at hodestøtten til BeSafe 1-2-3 knakk.
|
|
|
#17 |
|
Bedreviter
|
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)Nå har jeg fått telefon fra forhandler, og de hadde snakket med importøren. Han hadde sagt at "med en slik skade må stolen ha blitt utsatt for støt, eller så må hun ha lent seg mot den". Visst pokker har jeg lent meg mot stolen. Er det mulig å feste en rabiat 1,5-åring i en barnestol uten å lene seg mot den!? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Lett rørt
|
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)Hadde keg fått en slik tilbakemelding hadde jeg blitt mildt sagt forbannet. :koke:
|
|
|
#19 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)Som forhandler har jeg opplevd isopor knekk på samtlige bilstoler og nesten sammtlige har skjedd slik du beskriver det, isopor /skum knekker enkelt og greit. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Bilstolen brakk (Acta DuoLogic)En liten ting, isopor /skum er støt absorberende og lett om man skulle bruke et annet materiale ville stolen blitt for tung og dermed en sikkerhetsrisiko for barnet i kolisjon-barnet blir støtputa til stolen og ikke ommvendt. Sist redigert av era : 11-07-08 kl 03:21. |
|
|
|
![]() |
|
|