Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er sur på NRK Sommermorgen ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-08, 09:11   #1
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er sur på NRK Sommermorgen ...

Sist redigert av Honda : 14-07-08 kl 23:47.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 09:24   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg er sur på nrk sommermorgen...

Vesla ser bare på engelske og italienske filmer hun. Skjønner jo at noen barn blir litt frustrerte når de ikke skjønner det, samtidig som jeg synes det er positivt at de lærer andre språk. Vi har ALDRI dubbet noe her i huset, så vesla kan allerede ganske mye engelsk og litt italiensk.

Gammel 14-07-08, 09:26   #3
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Italienere dubber aldri nei.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 09:28   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo DE dubber, men vi gjør ikke. Joda, vi har Bambi dubbet til italiensk, men vi dubber ikke noe over til norsk. Med mindre vesla vil da, men det vil hun aldri. Hun ble sur da Cars ble vist på norsk på en eller annen kanal, alle navnene var jo feil.

Gammel 14-07-08, 09:29   #5
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Italienere dubber aldri nei.

He he. Husker når jeg var liten og vi besøkte farmor i Italia. Clintern på sitt beste på flytende italiensk.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 09:30   #6
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Er det rart at tanten og onkelen min i Italia ikke kan et kvekk engelsk siden Italia hele tiden dubber alt.

Gammel 14-07-08, 09:30   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ikke rart de ikke kan ETT ord engelsk der nede. Simpsons på Italiensk. Doh'e.

Gammel 14-07-08, 09:31   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Standard

Skjønner deg godt Honda. Ikke rart han ikke ville se når han ikke forsto hva som ble sagt.

Gammel 14-07-08, 09:32   #9
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Skjønner at du sikkert bor et annet sted i landet enn meg. For meg virker det helt rart at ungene ikke skjønner svensk. Svensk er vel lettere å forstå for ungene enn enkelte norske dialekter. Det var en sånn barne-tv-vert som hadde sånn grusom vestlandsdialekt (grusom i betydningen vanskelig å forstå), og da merket jeg at både jeg og ungene ble småirritert. Men svensk, liksom?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 09:33   #10
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke rart de ikke kan ETT ord engelsk der nede. Simpsons på Italiensk. Doh'e.

Det er nå enda godt de har begynt med skikkelig engelsk på skolen der nå. Tremeningen til Christian er vel 1 år yngre enn han og de har skikkelig engelsk. Hun får bli tolken etter hvert

Gammel 14-07-08, 09:45   #11
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Skjønner deg godt Honda. Ikke rart han ikke ville se når han ikke forsto hva som ble sagt.

Turbo har 2 "søskenbarn(de er mann sine søskenbar da)" som er svenske men det er helt annen svensk dialekt.
Han skjønnet nok hva som ble sagt men ikke alt.

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Skjønner at du sikkert bor et annet sted i landet enn meg. For meg virker det helt rart at ungene ikke skjønner svensk. Svensk er vel lettere å forstå for ungene enn enkelte norske dialekter. Det var en sånn barne-tv-vert som hadde sånn grusom vestlandsdialekt (grusom i betydningen vanskelig å forstå), og da merket jeg at både jeg og ungene ble småirritert. Men svensk, liksom?

Han hadde helt annen svensk dialekt en de snakker her oppe så turbo lurte på om han snakket tysk

Turbo kan se på filmer og sånt på svensk,engelsk osv. men blir helt annet med en film ,som oftest snakker de "greie" dialekter da
.Enn en mann som driver med en "konkurranse" og så skjønner han ikke helt hva som ble sagt

Gammel 14-07-08, 09:49   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så ikke på hele, men jeg tror ikke han var svensk på ordentlig, det var bare et innslag hvor han lot som han var svensk, var det ikke?

Det plager ikke meg, her i Oslo bor det så mange svenske at det er et språk barnet vårt må forholde seg til daglig uansett.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 10:17   #13
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg så ikke på hele, men jeg tror ikke han var svensk på ordentlig, det var bare et innslag hvor han lot som han var svensk, var det ikke?

Det plager ikke meg, her i Oslo bor det så mange svenske at det er et språk barnet vårt må forholde seg til daglig uansett.

Mener også det var i ett innslag. Den forrige programlederen var trønder da hun spilte vaktmester og det var ikke noe bedre.

Gammel 14-07-08, 10:17   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

OK. Han ville ikke se mere så vi slo bare av tv`en
Men da vi slo på igjen for å se om rorry var begynnt så snakket han nå svensk enda

Gammel 14-07-08, 18:15   #15
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 18:39   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg er sur på NRK Sommermorgen ...

Han er ikke svensk nei, han er nordlending

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 19:32   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

E´kje det han Kevin frå Bodø?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 20:34   #18
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Mener også det var i ett innslag. Den forrige programlederen var trønder da hun spilte vaktmester og det var ikke noe bedre.

for at jeg hisser meg opp

Men vi slo nå på nrk flere ganger å da snakket han nå svansk.

Nordlænning var han nu værtfall ikke. For han snakket svensk

Å turbo skjønner en del svensk men med at vi ikke er så mye ilag med svensker så kan det nå være litt vanskelig.

Engelsk hører han mere på en svensk.vi har ingen svenske kanaler. Og manns søskenbar snakker nok en blanding av norsk og svensk. men de har renere dialekt her oppe synnes jeg en eks en del plasser i sverige.

Jeg skjønner ikke alt i svensk, men mere for at jeg har dårlig hørsel og skiller ikke alle ordene .

Gammel 14-07-08, 21:11   #19
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er internasjonal og bor i Harryland..Med bare norske kanaler. Og Tuva er glad hver gang det prates fsensk (les:Svensk)

Gammel 14-07-08, 21:41   #20
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Programlederen snakket dårlig svensk, fordi han er nordlænning *så på*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.