Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-08, 13:00   #861
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ny tråd: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

”Jeg vil ikke si du er skamskutt; du har fått en snikende sott i kroppen, og så er du gått til bunns for å dø i mørke.”

Hah! Akkurat det leste jeg på toget i dag. Eller rettere sagt: "Jeg vil ikke sige, at du er skamskudt; men du er kommet ud i en forgiftig sump, Hjalmar; du har fåt en snigende sot i kroppen, og så er du gåt tilbunds for at dø i mørke."

Oppløftende.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 17-07-08, 13:01   #862
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har hatt en god leseperiode nå, og akkurat nå ligger Arne Dahl: En midtsommernattsdrøm på nattbordet. Har siden ferien startet 30. juni også pløyd gjennom Tom Rob Smith: Barn 44 (grøssende ekkel og svært fengslende), Selma Lønning Aarø: Venstre hånd over høyre skulder (ok) og Mara Lee: Ladies (ganske bra!).

Gammel 17-07-08, 13:17   #863
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Varulven av Fred Vargas.

Turte er ikke aktiv  
Gammel 17-07-08, 18:15   #864
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Hah! Akkurat det leste jeg på toget i dag. Eller rettere sagt: "Jeg vil ikke sige, at du er skamskudt; men du er kommet ud i en forgiftig sump, Hjalmar; du har fåt en snigende sot i kroppen, og så er du gåt tilbunds for at dø i mørke."

Oppløftende.

HAn er i det minste ikke skamskutt. Det er da noe.

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 18-07-08, 11:04   #865
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lånte Tess of the D'Urbervilles og The Kitchengods Wife i går. Tess-boken tror jeg ikke blir lest, halve boken falt ut i går, den har tydeligvis gått i oppløsning og så har bare noen stappet sidene på plass igjen. Det gidder jeg ikke. Begynte på den andre boken, virker ålreit so far. Ja, og så leser jeg Lythande av Marion Zimmer Bradley, en av mine yndlingsforfattere, men den leser jeg bare litt sånn på siden, det er en samling med noveller.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv  
Gammel 18-07-08, 14:50   #866
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På nattbordet ligger det en haug bøker, men øverst ligger Einar Førde-biografien til Frank Rossavik, ergo er det den som leses for tida.

Gammel 18-07-08, 15:23   #867
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Lånte Tess of the D'Urbervilles og The Kitchengods Wife i går. Tess-boken tror jeg ikke blir lest, halve boken falt ut i går, den har tydeligvis gått i oppløsning og så har bare noen stappet sidene på plass igjen. Det gidder jeg ikke.

Like greit. Den boken er bare noe av det mest BÅRING jeg har lest. Ikke klarte jeg å få sympati med Tess heller. :kald fisk:

Divine er ikke aktiv  
Gammel 18-07-08, 16:11   #868
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Like greit. Den boken er bare noe av det mest BÅRING jeg har lest. Ikke klarte jeg å få sympati med Tess heller. :kald fisk:

Pøh! Den er aldeles ikke kjedelig. Den er bare fæl. (Som i "Klarer ikke legge den fra meg, men det river i hjertet å lese videre.")

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 18-07-08, 16:12   #869
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Pøh! Den er aldeles ikke kjedelig. Den er bare fæl. (Som i "Klarer ikke legge den fra meg, men det river i hjertet å lese videre.")

Skal nok få lest den en gang, den står på lista liksom, men når boken er hundre år gammel og smuldrer bort mellom fingrene mine så daler apetitten

-02
-06
Lilith er ikke aktiv  
Gammel 18-07-08, 16:54   #870
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Regnet med å høre ville protester fra deg, ja.

Divine er ikke aktiv  
Gammel 18-07-08, 20:19   #871
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Har lest ferdig Kineseren av Mankell, og nå står Special Topics in Calamity Physics på tapetet, og jeg elsker hver side jeg leser.

Gammel 18-07-08, 20:22   #872
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Miraklene i Santo Fico. Helt grei bok, men ikke så mye mer synes jeg.

Nina er ikke aktiv  
Gammel 19-07-08, 13:40   #873
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Irvine Welsh - Lim

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 19-07-08, 14:20   #874
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haruki Murakami: After Dark.

Forrige: Håvard Mæland: En helt vanlig dag på jobben.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 20-07-08, 17:47   #875
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Har netopp lest ferdig Tusen Strålende Soler. Nå tror jeg det blir Gutten som ville være en av gutta. Har kun lest Halvbroren av Lars Saabye Christensen så det blir spennende.

kalufs er ikke aktiv  
Gammel 20-07-08, 17:48   #876
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Tore Renberg: Kompani Orheim

Divine er ikke aktiv  
Gammel 20-07-08, 17:53   #877
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leser bare fag for tiden, og for tiden er det Anders Cappelens Bruk pressen – håndbok i hvordan din bedrift kan få positiv medieomtale, og unngå negativ oppmerksomhet som fungerer som ferielektyre. Yey!

Skal det forresten virkelig være komma før og unngå i tittelen?

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 20-07-08, 18:11   #878
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 20-07-08, 18:12   #879
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg er akkurat ferdig med Nobels testamente av Liza Marklund. Likte den!

Gammel 20-07-08, 18:15   #880
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg leser Jens Lapidus: Cash

Ina er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.