|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Utstyr til skolestartJeg har begynt å tenke skolestart her.
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Utstyr til skolestartGymbagger og gymtøy ville jeg ha ventet med. Her hos oss begynner de ikke med skifting og dusjing i forbindelse med gymmen før i tredje klasse. Ikke har de svømming før i tredje klasse heller. Det eneste vi måtte ha var gymsokker. Vent og hør litt hvordan de gjør det på deres skole. De trenger ikke å ha alt på plass første uka.
|
|
|
#3 |
|
Ustabil
|
Sv: Utstyr til skolestartEnig med Nenne, vent og hør hva skolen ber dere om. I utgangspunktet trenger de skolesekk, pennal og matboks. De fleste bruker innesko, men vent og se. Det er mye tur, og vi fikk beskjed om at de skal ha egen tursekk som skal henge på skolen, sitteunderlag og sånn pølsepinne av det sammenleggbare slaget. I tillegg skulle de ha kopp med navn til å ha ved vasken. Til turer er det også nødvendig med drikkeflaske eller termos. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyr til skolestartAh, det visste jeg ikke! Takk for tipset. Lurer på om skinntøfler er noe aktuelt som innesko, eller kanskje Crocs?
|
|
|
|
#5 |
|
Ustabil
|
Sv: Utstyr til skolestart
Crocs. Skinntøfler tror jeg nok kan bli både klamt og varmt, og er vel ikke helt egnet hvis de må ut plutselig (brannøvelse og sånt). På vår skole har de fleste barna noen Crocs-lignende, en del bruker sandaler, og et fåtall bruker tøfler. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Utstyr til skolestartVi har kjøpt pennal, bokbind og navneetiketter til bøkene. Sekk har JC fått på skolen. Matboks og vannflaske har han fra før. Turnsokker også. Innesko blir enten sommerens sandaler eller crocsa. Tøfler er gjerne litt glatte under, og det hender også at ungene går på innesko mellom to bygg, så skikkelig såle er kjekt. -De skal jo også ha innesko på seg ved evt. brannalarm, og vanlige tøytøfler fungerer dårlig dersom man må stå ute i pøsregnet et kvarters tid. Sist redigert av Kaija : 19-07-08 kl 22:26. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ustabil
|
Akkurat der gjorde vi motsatt. Begynnerblyantene tar for mye plass i pennalet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyr til skolestartNavnelapper til å merke klær med er ganske lurt. Da er det enkelt å finne igjen klærne/støvlene.
|
|
|
#9 |
|
superbruker
|
Sv: Utstyr til skolestartVi har så smått begynt å handle inn, vi også.
|
|
|
#11 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyr til skolestartHer hadde faren veldig lyst til å kjøpe sekk og pennal. Jeg håper virkelig det kommer, for det kan bli vanskelig å finne noe dagen før... Ellers får hun bruke matboksene hun hadde i barnehagen. Vi har ørten stykken. Drikkeflasker likes. Sitteunderlag og termos har hun fra barnehagen det også. Sitteunderlaget er hjemmestrikket og tovet. Fra oldemoren hennes. Fatisk veldig praktisk.
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Utstyr til skolestartSkolen er ikke nødvendigvis hva den engang var. Min erfaring er at foreldre kjøper altfor mye de tror barnet trenger, men vi bruker ikke en brøkdel på skolen. Det mange IKKE har, derimot, er skikkelig utetøy. Man er en del ute på skolen, og jeg vil tro de fleste førsteklasser i Norge har uteskole en gang i uka. Ordentlig utetøy er derfor mitt heteste tips. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
trøtt
|
Sv: Utstyr til skolestartHva er gymsokkker? Slike ekle og alt annet en fotvennlige sokker med gummibelegg som også var i bruk da jeg var liten en gang på 70-tallet?
|
|
|
#14 |
|
Whatever, never mind
|
Vi fikk beskjed om gymsko og kjøpt joggesko. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg tror det er bedre med sokker enn sko hvis man tenker på kontroll av føttene på underlaget etc. Det er ingen av mine elever som har med gummi, de har helt vanlige, greie gymsokker i skinn. Stort sett hvite. Det er meget lette å ta på, og er å foretrekke framfor slike som må knyttes. Når vi har 30 minutter gym, går det en del tid bort hvis alle trenger hjelp til knytting. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Utstyr til skolestartHvis alle løper rundt i gymsokker så blir det vondt å bli tråkket på foten av de to som har joggesko da..
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Utstyr til skolestartSkulle da tro at gymsokker er bedre enn joggesko. Er ikke naturlig best?
|
|
|
#18 |
|
Ustabil
|
Hos oss er det vanlig med, og oppfordret til, gymsokker. Vi kjøpte på G-sport eller noe sånt, og de er som en sånn ekkel sokk med gummibeleggunder foten, ja. Vi syns de er kjempedårlige. Storebror brukte dem første halvåret i første klasse, så gikk vi over til inne-trenings-sko. Løpe rundt på steinhardt golv med bare en tynn gummi-stripe under foten? Nei takk. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ustabil
|
Gymsalgolv er ikke mye naturlig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Fortynnet
|
Sv: Utstyr til skolestartVi har kjøpt skolesekk, pennal og en ny matboks til førsteklassingen. Har også utvidet samlingen av tykke gode fargeblyanter, som han har i en egen boks. Men jeg tror egentlig de har det de trenger av sånt på skolen, så den kan nok ligge hjemme til leksebruk. |
|
|
|
![]() |
|
|