Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor ofte gjør du reint i huset?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvor ofte gjør du reint i huset?
En sjelden gang iblant 28 15,56%
1 gang i mnd 11 6,11%
1 gang hver 3. uke 13 7,22%
1 gang hver 14. dag 45 25,00%
1 gang i uka 56 31,11%
2 ganger i uka 9 5,00%
3 ganger i uka 4 2,22%
4 ganger i uka 1 0,56%
5 ganger i uka 1 0,56%
6 ganger i uka 1 0,56%
hver dag 6 3,33%
aldri 5 2,78%
Deltakere: 180. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-08, 22:19   #61
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Hvor ofte gjør du reint i huset?

Vasker over gulvene 1-2 ganger i uka. Støvsuger kjøkkenet og gangen hver kveld (hater å tråkke i sand og matrester).
Badene taes et par ganger i uka. Støvtørking blir nå-og-da (les: ved behov).

Gammel 21-07-08, 22:22   #62
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har et barn med støvmiddallergi, så vi er egentlig nødt til å holde det sånn rimelig rent av den grunn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 22:23   #63
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Gulvvask er sambos jobb, og er veldig strengt behovsprøvd . Eg støvsuger eit par-tre gonger i veka, blir nok meir etter kvart som minien blir meir mobil. Støvtørking er det ingen som tar ansvar for, så det blir veldig sjeldan .

Gammel 21-07-08, 22:24   #64
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Med to hunder og mange barn og katt, må det støvsuges nesten hver dag i hovedetasjen.
Gulv ( og badene) vaskes 2 ganger i uken. Gulvene kan jeg også ta en gang i uken, men badene tar jeg et par ganger i uken,

Gammel 21-07-08, 22:35   #65
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Her summer humla hvis vi skal ta ansvaret alene så vi har innsett at vaskehjelp en gang i uken er vår løsning. En veldig god investering for husfreden og humørets skyld ... og for ikke å snakke om hygienen.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 22:45   #66
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har vaskehjelp hver fjortende dag, utenom det vaskes gulv bare hvis vi søler. Støvtørking kan jeg ikke huske sist jeg gjorde, så jeg tror vaskeengelen gjør det og. Ellers hender det at mannen drar frem støvsugeren, og jeg vasker litt do og vask innimellom. Husarbeid er oppskrytt.

Gammel 21-07-08, 23:09   #67
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Vi har hund som røyter rimelig mye på vår/sommertid, så vi vasker gulvet i 1. etasje omtrent en gang i uka så da stemte jeg det alternativet. At 2.etasje blir som kaninpensjonat å regne bekymrer meg mindre.

Gammel 21-07-08, 23:28   #68
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ups, sånn går det når man ikke leser HI før man svarer. Stemte 2 ganger i uka, men vasker ikke gulvene to ganger i uka.

Vasker gulvene 1 gang hver andre måned, om sommeren oftere. Badegulvet tas to ganger i uka, og støvsuger minst 2 ganger i uka. Doet og vasken vaskes hver dag.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 23:30   #69
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Vi er bare to stykker i huset og husvask tas ved behov. Gulvene holder stort sett annenhver uke - men kjøkkenet og gang må jeg ta oftere. Støvsuger et par-tre ganger i uken kanskje - der det er nødvendig. Badet minst en gang i uken.

Har dessuten sluttet med gulvvask FØR jeg får besøk, den tar jeg heller etterpå.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 14:47   #70
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss begrenser rengjøringen seg av flere grunner. Kom akkurat til å tenke på her i vår en gang, hvor vi hadde hatt et lite uhell med blomsterjord på kjøkkengolvet. Det meste ble feid opp - og så skulle det støvsuges. Men HVOR var støvsugeren??? Vi lette. Og lette. Og satte ungene på saken. Lillesøster lurte på hvordan støvsugeren så ut igjen. Etter en halvtimes leteaksjon fant vi den. Den lå midt på golvet i vaskerommet. Vi hadde blitt så vant til å bare gå over den, så vi la ikke merke til den lengre.

Dernest skulle vi vaske litt - og ingen husket hvor vi hadde lagt de rene moppene. Det endte med at jeg dro en oppvridd klut over det verste.

Deretter bestemte vi oss for at vi aldri mer skal la det gå SÅ lenge mellom hver rengjøring, at vi har glemt hvordan utstyret ser ut.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 14:54   #71
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Med 3 hunder i huset blir det støvsuget hver dag. Gulvvask 1 - 2 ganger i uka etter behov.

Gammel 22-07-08, 14:59   #72
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har støvsuget. Og vasket. I dag. Før jobb.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 16:38   #73
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Støvsuger ein 2-3 gonger for dagen. Golvvasken blir tatt anna kvar dag. Skikkelig husvask prøver eg å få tatt 1 gong i veka.

Gammel 12-08-08, 16:43   #74
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Har vaskehjelp hver 14. dag. Det gjør at vi får en skikkelig opprydning hver andre uke. Har vært en ekteskapsredder å ha hjelp i huset.

Støvsugeren må frem innimellom og badene får noen omganger med engangskluter mellom besøkene. :sjuske:

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 17:06   #75
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Stemte på en gang i uka. Men jeg er nok av dem som omtrent aldri tørker støv....

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 17:57   #76
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Bortsett fra badet tipper jeg at jeg vasker gulv en-to ganger i året. Tørke støv gjør jeg ganske ofte; farer over med en Swiffer Duster. Støvsuge gjør jeg en-to ganger i uka.

Gammel 12-08-08, 18:11   #77
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er definitivt ikke den som flyr rundt med støvekluten annenhver dag, men jeg skjønner ikke helt hvordan man kan droppe støvtørking over flere måneder, da blir det jo liggende et skikkelig lag med støv på alle flater og kroker etterhvert? Akkurat det er ikke så bra for inneklimaet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 18:19   #78
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Støvsuger ein 2-3 gonger for dagen. Golvvasken blir tatt anna kvar dag. Skikkelig husvask prøver eg å få tatt 1 gong i veka.

Da lurer jeg på hva du mener med skikkelig husvask. :nok ei sjuske:

Her vaskes det når det trengs. Dvs. en sjelden gang i blant.

Gammel 12-08-08, 19:18   #79
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Med skikkelig husvask meiner eg at eg vasker oppe og nede, vasker ordentlig vask, do og dusjkabinett. Golvvasken som eg tar anna kvar dag begrenser seg som regel til her nede. ( kjøkken, stove, gang og bad ) Soveromma klarer seg med ein gong i veka.

Gammel 12-08-08, 20:21   #80
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Hvor i alle dager ble det av «Når vi skal ha gjester»-alternativet? For det er nemlig da vi vi vasker. Eller egentlig bare når vi skal ha gjester som vi vet er opptatt av renhet og ryddighet, og som ikke er i nær slekt med oss.

Kan ikke annet en å signere denne jeg.
Ellers var teorien at gubben skulle vaske 1 gang i uken, nå har han flyttet ut så kravet mitt til meg selv er hver 14. dag.
Har ikke helt kommet i gang med den biten.

Tørke støv gjøres SJELDENT.
Sist det ble tørket støv her var av mine søstre som kom og fikset før begravelsen til pappa. Han ble gravlagt 3. juni og det blir nok ikke tørket støv her med det første kan jeg tenke meg.
Tror jeg pleide å ligge på 2 ganger i året.
Er det rart jeg er livredd for at prikktesting av ungene skal vise støvallergi.... Noe det forøvrig aldri har gjort, så jeg er helt klart for å utsette ungene for ting de kan reagere på.

Sånn når vi er inne på prikktesting....
Man får jo spørsmål om man har husdyr.
Jeg svarte veldig alvorlig: "ja, hybelkaniner".
Hun som tok prikktesten så litt rart på meg og lo ikke før jeg smilte.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.