Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Kjole i bryllup

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-08, 21:52   #1
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Kjole i bryllup

Kan man bruke denne Maggie Wonka kjolen i bryllup der kleskoden er "mørk dress"?
Og hva har man evnt. til?
Dette er i slutten av september nemlig, så jeg må jo ha mere klær på.
(Måtte ta skjermbilde iom. at linking ikke fungerer så bra, men den finnes også på maggiewonka.no i summer 08 koleksjonen.)

Sist redigert av Aminta : 12-05-09 kl 21:58.
Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 22:04   #2
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjole i bryllup.

Med mørkebrune strømper og høye hæler kunne du sikkert brukt den. Umiddelbart synes jeg dog den ser ut som en rusle-på-byen-sommerkjole.

Gammel 23-07-08, 22:08   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjole i bryllup

Jeg synes ikke det ser ut som en bryllupskjole.

(Men kan kanskje synes den kan gå om du har tynn strømpebukse med skimmer, veldig pyntete sko, og masse smykker og veldig forseggjort oppsatt hår med masse pynt i.)

Gammel 23-07-08, 22:08   #4
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjole i bryllup.

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Med mørkebrune strømper og høye hæler kunne du sikkert brukt den. Umiddelbart synes jeg dog den ser ut som en rusle-på-byen-sommerkjole.

Tenker det samme. Blir litt for hverdagslig for meg.

Gammel 23-07-08, 22:32   #5
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns ikke det var en bryllupskjole.

Gammel 23-07-08, 22:47   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Den er ikke pyntet nok for min del, blir mer jobb-kjole/gå på byen-kjole.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 22:51   #7
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Ser litt for kort ut til å være en kjole som passer innenfor mørk-dress-koden. Til mørk dress/aftenantrekk skal kjolen være enten fotsid, til leggen eller til kneet, og da ikke over.

Gammel 23-07-08, 22:53   #8
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

"Mørk dress" er vel en av de minst stive kleskodene for bryllup? Jeg kan ikke begripe at denne kjolen ikke skulle passe perfekt. Nydelig kjole!

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 22:58   #9
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fru Snurp, her.

Ser litt for kort ut til å være en kjole som passer innenfor mørk-dress-koden. Til mørk dress/aftenantrekk skal kjolen være enten fotsid, til leggen eller til kneet, og da ikke over.

OK, jeg bryter sammen og tilstår at jeg ikke kjenner reglene. Men selv ville jeg ikke nølt med å bruke den, i hvert fall. Og "hverdagslig" er et ord jeg ikke ville brukt om den kjolen.

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 23:00   #10
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes den er fin. Den er også "høstlig". Tror jeg ville hatt et tett halsbånd, et sjal eller en bolero, clutch veske, høye sko og brun strømpebukse til. Det eneste er at jeg også synes den er litt kort, men bare litt.

Gammel 23-07-08, 23:01   #11
Kneazle
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Jeg kan ikke begripe at denne kjolen ikke skulle passe perfekt. Nydelig kjole!

Enig med Xian!

Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 23:06   #12
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

"Mørk dress" er vel en av de minst stive kleskodene for bryllup? Jeg kan ikke begripe at denne kjolen ikke skulle passe perfekt. Nydelig kjole!

Vel egentlig ikke! Har brud og brudgom skrevet "mørk dress" i invitasjonen betyr dette at de har et ønske om hva gjestene skal ha på seg; altså følge mørkdress-koden. Hadde det stått pent antrekk eller ingen kode i det hele tatt da hadde det meste vært "lov", men ved ingen kode er det vel også mulig å trå litt feil ved å overpynte seg og f.eks dukke opp i gallaantrekk. Kodene er til for at verter og gjester vet hva slags antrekk som forventes.

En annen sak er om man ønsker å følge dette eller ikke og hvor viktig det er.

Gammel 23-07-08, 23:10   #13
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

OK, jeg bryter sammen og tilstår at jeg ikke kjenner reglene. Men selv ville jeg ikke nølt med å bruke den, i hvert fall. Og "hverdagslig" er et ord jeg ikke ville brukt om den kjolen.

Så litt for sent at du hadde et innlegg til. Mannen min viste meg nemlig et morsomt klipp av en full Bush og postingen min ble visst litt forsinket.

Gammel 23-07-08, 23:34   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Kjole i bryllup

Jeg tenkte ikke på lengden faktisk, iom. at det står dette på skikkogbruk.no;

Sitat:

Til mørk dress, daglig antrekk eller formiddagsantrekk gjelder ingen spesielle regler for kvinner, utover at klærne skal være pentøy. En kort selskapskjole er et klassisk valg hvis selskapet foregår om kvelden, men en drakt med skjørt eller bukser er også en mulighet. Bukser er imidlertid mest naturlig når selskapet finner sted om formiddagen. Er draktens farge mørk, kan den også benyttes om aftenen. Lysere drakter forbeholdes formiddagen.
Til et formiddagsantrekk kan man bruke hatt. Om kvelden benyttes den ikke. Da er hodepynt å foretrekke.

Og der står det jo faktisk at det ikke er noen regler utover pentøy, det hadde jeg glemt!

Jeg synes den er nydelig ja!
(Mulig jeg rett og slett må ha den uansett.)

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 23:35   #15
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns ikke den er pyntet nok til bryllup, men at du trenger den uansett.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 23:36   #16
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Synes absolutt at kjolen kan brukes i et bryllup.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-08, 23:49   #17
Fru Snurp
Overdriver

Fru Snurp sin avatar

Standard

Sv: Re: Sv: Kjole i bryllup

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Jeg tenkte ikke på lengden faktisk, iom. at det står dette på skikkogbruk.no;

Og der står det jo faktisk at det ikke er noen regler utover pentøy, det hadde jeg glemt!

Jeg synes den er nydelig ja!
(Mulig jeg rett og slett må ha den uansett.)

Sikkert litt ulik tolkning på det? Jeg leste denne her:

Sitat:

Aftenantrekk / mørk dress
Dette er ikke så konservativt som gallaantrekk, og antrekket du bærer følger gjerne dagens mote. Du skal enten bære en fotsid kjole eller et antrekk som når til leggen eller kneet. Kjolen kan gjerne være todelt. Du kan også bære en elegant buksedress.

Men uansett kul kjole , men etter min smak ikke pyntet nok til bryllup med mørk dress.

Gammel 24-07-08, 06:15   #18
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes nok ikke at den kjolen er fin nok for bryllup, men det kan jo handle mye om min klessmak også. For meg ble den litt for "hverdagslig".

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 07:42   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns alle kjoler er pene nok til bryllup.
Og denne kjolen var jo bare nydelig.

Jeg går aldri i kjole/pynter meg om det ikke er helt nødvendig (veldig forventet...), så for meg er kjolen der omtrent som galla å regne.

Gammel 24-07-08, 09:53   #20
Corbeille
...med jordbær...

Corbeille sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Corbeille er litt kul
Standard

Det var en utrolig nydelig kjole!

Vet du hvor selges kolleksjonen i Asker-/Sandvika-/Osloåmrådet?

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.