Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sukkerfri uke, igjen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-08, 14:08   #41
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sukkerfri uke, igjen

Jeg sprekker. Jeg må ha is i varmen. Hvis ikke funker jeg ikke i det hele tatt. Kommer sterkere tilbake senere, hvis jeg ikke får heteslag eller noe.

Gammel 24-07-08, 18:45   #42
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blomstermamma, her.

Jeg sprekker. Jeg må ha is i varmen. Hvis ikke funker jeg ikke i det hele tatt. Kommer sterkere tilbake senere, hvis jeg ikke får heteslag eller noe.

Ikke for å spolere noe i tråden , men dette høres faktisk mye lurere ut enn hva jeg prøvde meg på i dag. Kald pils i denne varmen er ikke så lurt som det høres ut som .

:tydeligvis amatør:

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 22:59   #43
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her går det faktisk utrolig bra. Nok en sykkeltur på over fire mil i dag. Det var tøft i varmen. Hadde med litt lite vann også, så måtte kompensere hardt når jeg var hjemme igjen.

Heldigvis har jeg fått dilla på vann med masse is i. Godt og avkjølende i varmen, og sunnere enn kjøpeis som det ofte har gått stort av før når det har vært varmt.

Opprinnelig lagt inn av Blomstermamma, her.

Is trenger jo ikke bety sprekk da. Man kan lage fryse ned mye godt selv, som hverken inneholder sukker eller er særlig usunt.

Gammel 25-07-08, 00:12   #44
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke syndet i dag. Bare litt saft med sukker i og potetchips på stranda, må jo opprettholde elektrolyttnivået i varmen! Jeg sliter litt med isen også, men har ikke rørt siden mandag. :ny rekord:

Gammel 25-07-08, 01:24   #45
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg sliter også med isen og sjokoladen.

Det er en gang i mnd jeg virkelig MÅ ha søtsaker, særlig sjokkis og karamell.
Den tiden er selvfølgelig nå .

HURRA

Ride si sapis ...
Gammel 25-07-08, 22:53   #46
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da har jeg egentlig vært med her i 5 uker, uten at jeg har vist det! På de 5 ukene har jeg 3 dager med sprekk. Men det er greit!

Gammel 25-07-08, 23:05   #47
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo veldig bra, turi. Men da har du hatt lov til å kose deg på lørdag, ikke sant? Man kan jo ikke gå så lenge uten noe søtt. *fortsatt abstinenser*

Gammel 25-07-08, 23:12   #48
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Det er jo veldig bra, turi. Men da har du hatt lov til å kose deg på lørdag, ikke sant? Man kan jo ikke gå så lenge uten noe søtt. *fortsatt abstinenser*

Nei, er på lavkarbo, så jeg sprakk forrige helg(etter å ha gått ned 5 kilo) men er innpå igjen nå.

Står det cola på benken, så drikker jeg den opp. Så enkelt ble det. Men nå har vi bare ikke cola i huset, og annen brus er jeg ikke noe begeistra for. Godteri spiser jeg veldig lite av igrunn. Det er cola`n som er min store last her i verden

Gammel 26-07-08, 19:24   #49
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Standard

Jeg sprakk visst litt i går.

Dumme isen tvang seg ned i halsen min. Jeg skulle hente meg noe middag i fryseren da den hoppet ut og overfallt meg. Virkelig! Det var ikke min feil altså!

Ride si sapis ...
Gammel 26-07-08, 19:42   #50
Labolina
Superduperaktiv

Labolina sin avatar

Labolina er litt kulLabolina er litt kul
Standard

Har sprukket litt, gitt. Har blitt en is på både torsdag og igår. Og litt godis idag...

Labolina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-08, 22:53   #51
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Ja det var dumme isen, Tammen.

I denne varmen skjønner jeg godt at folk sprekker på is. Jeg har klart å holde meg. Koser meg med isbitene mine isteden. Men jeg hadde en minisprekk når jeg skulle gi storesøster lørdagsgodt. Helte Smarties i skålen og det kom en blå, som jeg raskt puttet i munnen. Storesøster får ikke blått godis så derfor havnet den ubevisst i munnen min. Skulle jo puttet den tilbake i boksen, men skylder på varmen.

Bortsett fra det så går det faktisk veldig bra. Men gleder meg til neste lørdag. Da er jeg ferdig med syklingen og jeg skal ha litt lørdagsgodt liggende klar i skapet. Og jeg skal kose meg med is etter endt sykling.

Gammel 27-07-08, 21:34   #52
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Siste dagen og jeg kommer i mål (minus den ene smartien da). Jeg går på en ny uke fram mot sykling på lørdag. Og så blir det lørdagskos. Noen flere som prøver seg igjen på ny uke?

Gammel 28-07-08, 23:41   #53
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

hei igjen folkens!
mandag og tirsdag klarte jeg med glans!
Onsdag på vei til svigerfar (halvveis til Vidda) motsto jeg is (hadde faktisk ikke lyst på da). Men jeg glemte meg rett og slett bort da vi kom til svigerfar. Han lager alltid skillingsboller til oss når vi kommer, og jeg kom på det etter å ha spist to (nybakte.. nam, nam...)
Torsdag begynte fjellturen vår, og jeg holdt meg til rosiner og mandler på de 5-6 timene vi gikk, men spiste dessert på hytta.
Fredag gikk også bra (men kanskje fruktcocktail på boks er litt "juks", får trøste meg med at jeg er ikke så glad i laken og det er vel der det er mest sukker...)
Lørdag "feiret" jeg og gubben bestigningen av Hårteigen med hver vår minitoblerone.
Søndag gikk vi i 8 timer, så 2-3 "biskitt" (aner ikke hvordan det skrives...) med sjokolade gikk det...

Alt i alt er jeg ganske fornøyd. Is kunne "heldigvis" ikke friste meg langt inne på fjellet der frysere er milevis unna... Og jeg holdt med ganske bra unna sjokolade (vi hadde med en del minitobleroner, men de ble bare flytende i varmen, så de fristet lite og).
Brus drakk jeg ikke, og bare et glass saft. Gikk jo mest i fjellvann på oss da.

Kan prøve en uke til, kan bli tøffere nå som fristelsene er nærmere...

Gammel 29-07-08, 00:24   #54
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Standard

Jeg er helt klart med på en uke til, og denne gangen skal jeg klare det tenk!

Begynte min lavkarbodebut i dag, så nå er sukker bannlyst fra heimen.
:ekstremtmotivert:

Ride si sapis ...
Gammel 29-07-08, 00:37   #55
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Godt i gang med denne uken. Teller ned til sykling på lørdag. Kjøpte yoghurtis i butikken i dag. Den ligger fortsatt i fryseren. Blir det like varmt de neste dagene så tror jeg at jeg skal unne meg litt. Det er jo sommer. Jeg kaller det en planlagt sprekk.

Gammel 30-07-08, 09:33   #56
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Godt i gang med denne uken. Teller ned til sykling på lørdag. Kjøpte yoghurtis i butikken i dag. Den ligger fortsatt i fryseren. Blir det like varmt de neste dagene så tror jeg at jeg skal unne meg litt. Det er jo sommer. Jeg kaller det en planlagt sprekk.

Det er viktig å kunne unne seg litt innimellom. Jeg begynte strengt for snart 3 måneder siden, smakte ikke søtt omtrent de to første månedene, men nå har jeg løsnet grepet litt. Det viktigste er å begrense seg, og bare forsyne seg en gang.

Gammel 30-07-08, 11:47   #57
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Ja man må kunne unne seg litt. Jeg har fortsatt ikke spist noe is. Tror jeg skal prøve å unngå den planlagte sprekken og holde meg til lørdag, som jeg opprinnelig hadde planlagt. Er redd for at det sklir ut hvis jeg smaker nå.

Gammel 31-07-08, 12:31   #58
Tucec
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2008
Tucec har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei

Jeg er helt ny her og begynte faktisk på sukkerfrie uker på mandag jeg og. Det er skikkelig vanskelig, i går stod jeg på Kiwi og så på mange sjokolader å prøvde å finne jeg kunne spise, en med få kalorier. Men klarte å ta meg sammen og kjøpte heller en sånn liten melon som er rød inni Stolt av meg selv

Tucec er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-08, 12:59   #59
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på min fjerde sukkerfrie dag, og det går over all forventning. Det er rart med det, når jeg først har bestemt meg så går det som regel veldig greit. Det er bare det at jeg må være skikkelig bestemt, hvis ikke så ryker det første dagen. Jeg skal prøve å ha godtefri hele august, unntaket er bursdagsselskap, som det er noen av i august i vår familie.

Gammel 31-07-08, 13:28   #60
Tucec
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2008
Tucec har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg skal holde på denne uka og de to neste, men etter det blir det en pause for da skal vi på ferie til Mallorca og da må man jo unne seg litt...

Tucec er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.