|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
![]() |
Dagen etter "fylla"Er det noe man kan ta eller gjøre så man slipper å bli så kvalm å dårlig dagen etter? Drikker meg aldri dritings men blir alltid så dårlig. Sikkert for at jeg bare drikker søte drikker da. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagen etter "fylla"Ta en Zyrtec før du legger deg og drikk masse vann. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Dagen etter "fylla"
Prøvde det på sommerfest for en måned siden. Tok den i det jeg tok første drinken. Tåler vanligvis ikke mye og er stort sett i elendig form dagen derpå. Drakk ganske så mye, men var frisk og rask allerede kl. 9 dagen derpå. Kun preget av lite søvn. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Live and let live
|
Sv: Dagen etter "fylla"Ikke drikke noe med sukker i og drikke ett glass vann til hvert glass alkohol, og sørge for å spise noe salt (binder væsken til kroppen, alkohol uttørker).
|
|
|
#6 |
|
Superaktiv
![]() |
Sv: Dagen etter "fylla"Takker for svar. Hva er Zyrtec? Er det bare å kjøpe det på apoteket? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagen etter "fylla"Jeg ble ALLTID dårlig når jeg drakk alkohol, fra jeg var 15 til ca. 19 år drakk jeg så og si aldri, og når jeg først drakk, så spydde jeg i nesten et døgn etterpå. Brakk meg så jeg verket i mellomgulvet, det var helt grusomt. Om jeg drakk 2 eller 10 glass, spilte ingen rolle.
|
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
![]() |
Sv: Dagen etter "fylla"Thula: Hva heter den drikken? Får man kjøpt den i Sverige, skal nemlig dit denne uken. Og den Riesling hvitvin er det bare en type? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Dagen etter "fylla"Natriumklorid - salttabletter. Da får man i seg salt som bilner væske, samt at det skal tas sammen med masse vann. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den første jeg snakket om heter Cassandra. Gul etikett med solbær på. Koster ca. 80 kr her i Norge.
|
|
|
|
#11 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Dagen etter "fylla"Drikk vann mens man drikker alkohol, drikk vann før du legger deg. drikk vann om man eks er oppe på do. og drikk vann når du står opp
|
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: Dagen etter "fylla"Ikke drikke søtt kliss eller ting med sprit i, drinker og rusbrus, men øl og vin. Ta en zyrtec før du begynner å drikke og drikk vann mellom hver øl eller vinglass, drikk masse vann før du legger deg og gjerne noe farris, som inneholder salt og binder væske.
|
|
|
#13 |
|
Guardian of the galaxy
|
Dette er allergitabletter man får kjøpt reseptfritt på apoteket.
|
|
|
#15 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Dagen etter "fylla"Aldri legg deg på stigende rus, drikk bare vann den siste timen før du går hjem og ta deg et stort glass melk før du legger deg. Ta en allergitabelett før du begynner å drikke.
|
|
|
#16 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dagen etter "fylla"Jeg pleier å gå hjem fra fest, om det ikke er alt for langt. Utrolig hvor mye litt frisk luft hjelper. Er stort sett frisk og opplagt (nesten) dagen derpå.
|
|
|
#17 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Dagen etter "fylla"
Poenget er bare antihistaminene.
|
|
|
#19 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Sv: Dagen etter "fylla"Sylteagurker, helst hele (ikke i pingleskiver), gjerne med osteterninger og surdeigsbrødd til, inntas sammen med vodkaen. Virker strålende. 100 millioner russere (og jeg) kan ikke ta feil.
|
|
![]() |
|
|