|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvor gamle var barna da de lærte å svømme | |||
| Under ett år |
|
0 | 0% |
| ett år |
|
0 | 0% |
| to år |
|
2 | 2,41% |
| tre år |
|
6 | 7,23% |
| fire år |
|
11 | 13,25% |
| fem år |
|
11 | 13,25% |
| seks år |
|
15 | 18,07% |
| syv år |
|
4 | 4,82% |
| åtte år |
|
6 | 7,23% |
| ni år |
|
3 | 3,61% |
| ti år eller eldre |
|
1 | 1,20% |
| barna/barnet kan ikke svømme, jeg spesifiserer i tråden om hvor gammelt barna/barnet er |
|
40 | 48,19% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 83. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Når lærte barna å svømme?Jeg har en treåring som ikke kan svømme. Det er ikke rart at han ikke kan det altså, han har ikke badet så mye, og er tross alt ganske liten. Jeg ser imidlertid at ganske mange av barna rundt oss lærte å svømme det året de var tre, og lurer derfor på om vi nå bør begynne å fokusere litt på svømmeopplæring. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Poden er 3,5 år og kan ikke svømme. Han tror riktignok at han kan svømme, og hopper derfor gladelig uti.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Glitterbarnet blir fire til høsten og kan ikke svømme. I sommer oppdaget han gleden ved å leke i vannet, flyte med badering og slikt. Jeg skal prøve å ta ham med i svømmehallen litt innimellom i løpet av vinteren, og satser på å lære ham å svømme innen skolealder, men stresser ikke. Jeg er ikke overvettes begeistret for å svømme i norsk vann - i sjøen er det masse ekle, digre dyr og i ferskvann er det masse ekle små dyr. Men vi har vært litt på Frognerbadet, og til tross for alle menneskene har det vært ganske fint. Neste sommer skal jeg sørge for en lang ferie til et sted med strender med sandbunn.
|
|
|
#5 |
|
ctrl+z
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Eldstejenta kunne bevege seg fritt i vannet uten noen fare fra hun var fire. Hun var imidlertid mer under enn over vann. Hun lærte ordentlig å svømme, på den "vanlige" måten den sommeren hun fylte seks.
|
|
|
#6 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Storesøster blir 4 idag
|
|
|
|
#8 |
|
saftig
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Nå har jeg svart med tanke på "ordentlig" svømming, og ikke under vann, eller holde seg flytende. Jeg snakker om å forflytte seg fremover med hodet over vannet ved hjelp av riktige ben- og armtak.
|
|
|
#9 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Eldste kunne svømme da hun var litt over 4, både over og under vann, men noen ordentlig svømmer ble hun ikke før hun var ca 6. Da kunne hun svømme langt.
|
|
|
#10 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Eldstejenta og minstejenta har begge svømt/vært under vann fra de var bittesmå og begge lærte de å svømme over vann på riktig måte samt være trygg på dypet da de var 6 år. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Jeg stemte 4 år, men ved nærmere ettertanke var de nok 5. Fram til de var 3 år og noen måneder hadde de omtrent ikke vært i basseng fordi jeg ikke kom meg på babysvømming med to, og da de ble større bygde kommunen nytt badeland og stengte det gamle bassenget. Badeland åpna da de var vel 3 år, og etter det har de vært der mye, spesielt med faren, og etter hvert lært å svømme. Jeg tror det er et par år siden de begynte å svømme under vann, men er ikke helt sikker.
|
|
|
#12 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Eldste lærte å svømme over vann uten flytemidler da hun var 6. Teknikken har bedret seg med tiden, så nå som hun er 8 svømmer hun med noe som kan kvalifisere til å kalles brysttak. Hun svømmer nå også på rygg, og prøver seg innimellom på butterfly. (?) Hun gikk et svømmekurs da hun var 5,5, og da gikk det fort etter det. I høst skal hun begynne på svømming igjen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Ute på tur
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Junior er 3,5 år og kan ikke svømme. Han er trygg i vann og sparker seg rundt med armringer på, men det er langt ifra det jeg definerer som svømming.
|
|
|
#14 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når lærte barna å svømme?Tre år og svømmedyktige hørtes tidlig ut. Hvis du mener svømmedyktige as in trygge "på dypet".
|
|
|
|
#15 |
|
trøtt
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Storebror ble seks år i sommer og han kan ikke svømme. Han har fra i fjor høst gått på svømmekurs en gang i uken og vi fortsetter når det starter opp igjen om noen uker.
|
|
|
#16 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Jeg har svart 6 (jenta), og 8 (eldste gutt), og regner fra da de knakk koden, og skjønte at de klarte å holde seg flytende og komme seg fremover uten hjelp. Det var store øyeblikk.
|
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Snuppa (3,5 i dag) er babysvømmer og har gått på kurs frem til nå. Hun svømmer tvers over bassenget under vann (stikker hodet opp underveis for luft). Jeg definerer det allikevel ikke som å svømme. Hun regnes som de flinke på svømmekurset sitt hvor mange er langt eldre enn henne.
|
|
|
|
#19 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Bassen lærte seg å svømme sommeren da han var 6 år. Han har alltid vært tøff i vannet og er nå aktiv svømmer på klubbnivå.
|
|
|
#20 |
|
Vaklende
|
Sv: Når lærte barna å svømme?Jeg har svart 3 år etter litt tankebry. Da regner jeg som nolo, at det å knekke koden betyr å kunne holde seg flytende og komme seg fremover. Det tror fremdeles det er langt igjen før vi snakker svømmeknappen. Jeg synes det er flott at han er trygg i vann og koser seg der. Blant annet fordi vi har tilgang til hytte(r) ved sjøen, samt er en del på fisketur, synes jeg det er viktig med vanntrygghet. Svømming med ordentlige tak synes jeg kan vente til han er stor nok til å ha utbytte av svømmekurs. Svømming har kommet fordi han hadde lyst, og antakelig fordi vi har gått 1 - 3 ganger i måneden i basseng siden han var 6 måneder. |
|
|
|
![]() |
|
|