Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Det beste jeg vet

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-08, 17:06   #21
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det beste jeg vet

Ekte risotto
Maiskolber med smør, salt og pepper
Ferskt brød med smør og brunost
Indrefilet av svin surret med spekeskinke servert med tagliatelle, paprikasaus og snøfriskegg!
Varme hjemmelagete skoleboller
Flytende sjokoladekake (sjokoladefondant)
Sushi
Bringebær med sukker
Suppe med kokosmelk og lime og noe greier som jeg ikke får til å lage selv...

Og sikkert mye mer!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 17:08   #22
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

En ting til.
Martis sine kanelboller... Nammenamm.

Gammel 02-08-08, 17:16   #23
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Et helt umulig spørsmål for min del. Det finnes uendelige mengder av digg mat og å velge ut en rett blir for vanskelig for dette matvraket. Sommerens favoritt er en smule enklere, da velger jeg jordbær. Jordbær i skiver på brødskiva med sukker på og sterk kaffe (ikke på brødskiva altså). Hakkede jordbær blandet med litt sukker og servert til god vaniljeis. Jordbær naturell. Markjordbær. Og selvsagt bringebær med vaniljesaus! Favorittmiddagen for øyeblikket tror jeg må være ferske reker kjøpt rett fra båten og fortært på enkleste vis, med loff, smør, majones, sitron og dill - og helst en flaske iskald hvit. Eller rosé. Eller iskald øl.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 19:38   #24
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Pinnekjøtt. Ikke for salt, ikke for røykt, med passe mye fett på. Pinnene er bedre enn knokene.

Med en solid kålrabistapp til, med fløte, gulrøtter, en liten sellerirot og ribbefett i.

Det tror jeg må være noe av det beste jeg vet også.
Bacalao er også utrolig godt.

Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 19:43   #25
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Pinnekjøtt eller en biff som smelter i munnen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 19:45   #26
Bærekraftig
Gro

Bærekraftig sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Bærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populærBærekraftig er populær
Standard

Pinnekjøtt!

Bærekraftig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 19:54   #27
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Helstekt indrefile av okse med rødvinssaus, bakt potet og rotgrønnsaker. Og selvfølelig med ett par flasker god rødvin til

Is med jordbær-banan-og kiwibiter riktig neddynket med sjokoladesaus.

Spinat- og ricottacanneloni.

Gammel 02-08-08, 19:55   #28
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Mannens hjemmelagte kylling tandoori med mynteyoghurt til. Mmmmm.

Ellers: norske jordbær, moreller, mövenpick is (helst den gamle sjokoladetypen som hadde STORE sjokoladebiter i seg), jeg er en sucker for potetgull, dessverre, god rødvin, hjemmelaget pizza, en god indrefilét både av svin og av storfe, svigerfars navarragryte, svigerfars osso bucco.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 20:26   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Chrispy duck - absolutt det beste i hele verden!

Gammel 02-08-08, 20:32   #30
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Pinnekjøtt, ingen over ingen ved siden.

Gammel 02-08-08, 20:32   #31
jannski
Utålmoooodig

jannski sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
jannski er litt kul
Standard

En spesiell rød pesto, mmmmm! Må til Stavanger snart en gang for å få smakt den!

Ellers; jeg er også et matvrak, og liker nesten alt unntatt sushi og innmat. Men det er altså den pestoen jeg går og tenker på for tida!

jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 20:46   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så mye at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. *mat-elsker*
Men om jeg må bestemme meg for noe her og nå så må jeg vel si pinnekjøtt med alt tilbehør. Ja, og komler med alt tilbehør.

Gammel 02-08-08, 20:49   #33
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Pinnekjøtt. Røykt sådan. Eller frå villsau.

Men min chicken tikka masala kjem og høgt opp på lista. Sammen med nan brød og god ris. Mmmmmm. Glad eg har invitert svigers og foreldre på indisk middag i morgon

Gammel 02-08-08, 20:49   #34
Left
Passiv

Standard

Moreller glemte jeg.

Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 20:53   #35
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

S U S H I. Fra Alex spesielt, ingen over - ingen ved siden!

Snacks: Wasabi-nøtter.

(Men er enig med Inagh at Crispy Duck - på Nodee spesielt - er Nammenamm med stor N.)

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 20:54   #36
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, det er ikke få ting på den listen.

Om jeg må velge noe tror jeg det må bli nykokt krabbe på godt grovbrød, med majones og sitron. (Og kald, god hvitvin til.)

Ellers er det sjelden jeg ikke har lyst på oster. Blåmuggoster, chevre, brie, og andre reale stinkere.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 20:56   #37
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

S U S H I. Fra Alex spesielt, ingen over - ingen ved siden!

Og da særlig sashimi med alex-saus. Og lakserogn med vaktelegg. Herregud.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 20:58   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oster ja! Jo mer de lukter, jo bedre er de. Selbu Blå er en av de beste muggostene jeg vet om. :sikle:

Gammel 02-08-08, 20:59   #39
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Chocolate Spooncake. Deli de Luca. :enkel: Ja, og sjokoladefondant på Mecca.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 21:02   #40
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Indisk mat tror jeg må være favoritt.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.