Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags ulltøy?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-08, 18:13   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva slags ulltøy?

Det nærmer seg barnehagestart for luringen og jeg må kjøpe inn div klær. Hva slags ulltøy kjøper dere? Det vil jo bli vasket vesentlig mer enn det jeg brukte når han var baby, hvilket merke har best kvalitet?

Og strømpebukser...har HM grei kvalitet på vanlig bomullstrømpis?

Gammel 06-08-08, 19:34   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags ulltøy?

Jeg har kjøpt (nuvel, mora mi har kjøpt ...) Janusull til poden, det har holdt fint. Og strømpisene fra H&M har holdt greit gjennom vinteren, men går nok ikke videre i arv.

Gammel 06-08-08, 19:36   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke kjøp mange bomullsstrømpebukser om han tåler ull. Kjøp ull - og etterhvert som han begynner å bli våt på beina er det praktisk med longs og ullsokker.

I fjor hadde vi "alle" merker. Jeg var (for første gang) misfornøyd med Nøstebarnplaggene, og synes de fikk huller på rare plasser fort. Da jeg hadde ett barn var det greit å håndvaske ull, nå trenger jeg i tillegg ull som tåler maskinvask. Tom og Trine (som er billigst) fungerte overaskende bra. Janus liker vi veldig godt, og er det vi har ønsket oss nå som han er friluftsgutt og ullforbruket øker drastisk.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 19:36   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har Helly Hansen sitt ullsett til begge ungene. Fungerer fint og siden det er stilongs uten føtter, kan de skifte sokker om de blir bløte på føttene og ikke langt oppover leggene.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 19:42   #5
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Bomullsstrømpebuksene til reflex er mye bedre enn hm, de har faktisk gått i arv her. Vi er fornøyd med janusull. Og tom og trine, fordi gutten vår er varm av seg, og det er det tynneste ullundertøyet.

Det er også deilig å ha en ullfrottédress (todelt er mest praktisk) til hufsne dager, deilig å kunne skifte til i bhg hvis de er blitt våte og kalde. Vi har hatt regnbueull (janus), cubus sin og iris. Alle tre har vært fine, men iris er litt liten i størrelsen, og janus var litt stor.

Også må man ha tjukke ullklær til å ha under dressen om vinteren, hvis ikke den er ullfora. Vi kjøper ulldressen til reflex og nøstebarns ullribb-bukser. Også har de strikkagensere i tillegg.

Tynne og tjukke ullsokker, tynn ullhjelm og hals er også bra.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 19:44   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Janus.
Jeg sverger til Janus og kommer neppe til å kjøpe noe annet.
Jeg følger med i tilbudsaviser og kjøper det billig på Coop Obs!, evt. godsnakker med bekjentskaper som bor i nærheten av fabrikkutsalget.

Søster: Så rart at det var forskjell på størrelsene til Iris og Janus! Det er jo samme greien, sånn egentlig?!

Poden kunne bruke sitt Janus-ulltøy i to sesonger før det ble for lite, så i år må det stor-innkjøp til.

Gammel 06-08-08, 19:45   #7
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

evt. godsnakker med bekjentskaper som bor i nærheten av fabrikkutsalget.

Hvor er det?

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 19:45   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heildressen frå janus var lille A sitt yngdlingsplagg i heile fjor. Han gjekk med den frå han stod opp om morgonen til han gjekk i seng om kvelden.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 19:53   #9
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker godt ullstrømpisene (og de i bomull) fra Safa. Fåes kjøpt på SparKjøp.

Er også fornøyd med alt ulltøy fra både Joha, Tom&Trine og Janus.

Gammel 06-08-08, 19:58   #10
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Safa sine ullstrømpiser er uovertrufne Mye bedre slitestyrke og passform på fot enn f.eks. Janus sine. På alle andre ullplagg sverger jeg til Janus. Genialt at plaggene også kan kjøres i tørketrommel

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:05   #11
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er veldig glad i Tom&Trine og Janus. Heldresser er veldig praktisk. Og alt uten fot, så de kan bytte våte sokker. Ullfrotte-sokker har jeg mange av.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:13   #12
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Janus og Nøstebarn bruker vi.
På de minste barna er strømpebukse med fot greit, men ellers vil jeg anbefale longs uten fot.
Ull/silke-serien til Nøstebarn er helt herlig i overgangsperiodene.

Gammel 06-08-08, 20:21   #13
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Janus og Tom & Trine (Sparkjøp) er bra og har overlevd MANGE runder i vaskemaskinen her. Janus sine strømpebukser i ull/bomullsblanding blir fort nuppete. Ville heller kanskje gått for stillongs og ullsokker etterhvert. Av bomullsstrømpis har vi god erfaring med LaMote sine (fås på de fleste dagligvarebutikker)

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:37   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg får meg forøvrig ikke til å kjøre ull i tørketrommel. De gangene jeg har gjort det ved et uhell har ullen blitt stivere og ekkel etterpå.

Gammel 06-08-08, 20:39   #15
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuddelu, her.

Safa sine ullstrømpiser er uovertrufne Mye bedre slitestyrke og passform på fot enn f.eks. Janus sine. På alle andre ullplagg sverger jeg til Janus. Genialt at plaggene også kan kjøres i tørketrommel

Dette kan jeg bare understreke.

Tom& Trine er greit nok også i forhold til pris, men klør veldig fort.

Det aller ypperste av kvalitet og slitestyrke jeg har funnet er imidlertid longs, kort- og langermete i økologisk ull/silkeblandinger av denne typen. De må nesten aldri vaskes og kan greit gå på ullprogrammet. Selv med frakt blir prisen konkurransedyktig når hun trekker fra dansk moms og sånn. Pris pr bruk er omtrent null hos oss etterhvert, vi kjøpte to/tre størrelser for stort to sesonger siden og kan antakelig bruke det i tre-fire sesonger. Disse og Janusdressen er omtrent det eneste Lærlingen bruker om vinteren, bortsett fra i bursdager.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:40   #16
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg har stort sett kjøpt Joha ulltøy til LilleVenn. Ullfleece, samt ull/silke gensere fra Nøstebarn.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:41   #17
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Det går mye i Janus her også, men de tynne stillongsene til lillebror har det gått hull på, alle som en. Det skal sies at han har brukt dem masse, men jeg kommer heretter til å kjøpe den litt tykkere modellen.
Joha sitt ulltøy er av kjempekvalitet, skulle ønske det var litt lettere å få tak i.

Gammel 06-08-08, 20:41   #18
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Joha likte jeg godt når Lærlingen var 0-2 år, etter det ble det fort slitt. Hvor gammel er LilleVenn igjen?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:42   #19
Patsy
Ingen tittel

Patsy sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Vi har lett blanding, og jeg er i grunnen fornøyd med det meste.
Cubus hadde en del ok i fjor.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 20:43   #20
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Det går mye i Janus her også, men de tynne stillongsene til lillebror har det gått hull på, alle som en.

Alle ulllongsene til storebror hadde x antall hull på knærne x antall ganger i fjorårets sesong. Sånn blir det kanskje når de leker på gulvet hele dagen. Jeg lærte meg i allefall kjapt å bruke en stoppesopp.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.