|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
nygift
|
Nistemat-trådJa da er barnehage året begynt igjen, hadde vært gøy med noen tips til nistemat!
Sist redigert av Blomst : 07-08-08 kl 23:36. Årsak: skriveleif |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Nistemat-trådÅ ja. Sånne tråder liker jeg. Nå har storebror begynt på friluftsavdeling så jeg henger på et ønske om mat som kan varmes på bål! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nistemat-trådDette kan bli en bra inspirasjonstråd!
|
|
|
|
#4 |
|
Einsam
|
Sv: Nistemat-trådI dag fikk bare storebror med niste, vesla fikk bare med en god morgen yoghurt til ettermiddagsmaten. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nistemat-trådDenne tråden skal jeg følge med på. Jeg er skikkelig slurvete når det gjelder matpakke til meg selv, og kjøper mat stort sett hver dag. Vi satt og regnet på det i går på jobb og jeg innser at jeg bruker alt for mye penger på lunch.
|
|
|
#7 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nistemat-trådZol: Eggemuffins, hvordan lager du det? Hva lager du det i?
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Nistemat-trådPitabrød, bagels, lomper, pasta... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Queen of intentions...
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nistemat-trådI dag fikk Lillemor med seg kjøttboller, pasta og grønnsaker etter eget ønske. Hun får mat i barnehagen alle dager utenom tirsdager, så jeg prøver å være litt kreativ og etterkomme hennes ønsker.
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Nistemat-trådI dag har Glitterbarnet med seg en banan, en yoghurt, to Dr Kargs (?) speltknekkebrød, og en squashscone med ost. Det er samme oppskrift som gulrotscones, men med squash i stedet.
|
|
|
#12 |
|
One of These Days
|
Sv: Nistemat-trådJeg tenkte jeg skulle prøve å lage noen matpakker som går innunder betegnelsen bento i år, både til meg selv og til tulla. Lillegutt får lunsj i bhg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Søkende
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nistemat-trådHvordan lager du hjemmelaget muslibar? Har søkt rundt her men finner ingenting |
|
|
|
|
|
#14 |
|
saftig
|
Sv: Nistemat-trådDenne vil jeg følge med i. I dag fikk vesla med seg brødskive og en liten boks leverpostei. Jeg kjøpte minipakker med økologiske rosiner i går, så jeg la oppi en sånn også. Og så et par biter vannmelon. Jeg hadde tenkt å sende med henne laksesashimi med litt soyaolje, men hun var redd for at de andre skulle synes maten hennes var rar.
|
|
|
#15 |
|
Nye muligheter :o)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nistemat-trådJeg trenger sårt noen tips og ikke minst litt motivasjon til å lage litt spennende matpakker. I dag ble det "kjedelig" til Storesøster: brødskiver med leverpostei, skinke og salami med agurk på(de skal ha med to matpakker, så det ble to brødskiver i hver), cherrytomater, plomme og banan + vann. Bananen forsvant på vei til skolen til tross for frokost hjemme.
|
|
|
|
#16 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nistemat-trådLillesøster er ikke noe særlig glad i brød, så der krever matpakkesmøring litt fantasi. Jeg har sendt med henne:
|
|
|
#17 |
|
saftig
|
Sv: Nistemat-trådIdag fikk enern hjemmebakt brød med gulost, en liten kartong juice og en boks med to bringebær, to cherrytomater og to sukkererter. Toern hadde samme matpakke, men ulikt pålegg på skiven; hun fikk leverpostei og rødbetsalat.
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: Nistemat-trådEt tips forresten: Jeg kjøpte massevis av kule muffinsformer i papir på Cacas (de var på salg, 5 pakker for 150,-) i Oslo, og bruker dem i matpakka til druer, fiskekaker osv. Slik at smaken ikke skal "smitte" over. Veldig stas med Spideman- og Cars-muffinsformer!
|
|
|
#19 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Nistemat-tråd
Jeg forsøker å bruke små bokser med lokk som kan vaskes til de ulike tingene i stedet for papir, folie og plast. Miljøvennlig også i matpakken |
|
|
|
![]() |
|
|