Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nistemat-tråd

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-08, 23:35   #1
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nistemat-tråd

Ja da er barnehage året begynt igjen, hadde vært gøy med noen tips til nistemat!
I dag og i går hadde Knoll og Tott med seg enkel brødmat, youghurt, eple og en liten pose baby-gulrøtter.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10

Sist redigert av Blomst : 07-08-08 kl 23:36. Årsak: skriveleif
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-08, 23:41   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nistemat-tråd

Å ja. Sånne tråder liker jeg. Nå har storebror begynt på friluftsavdeling så jeg henger på et ønske om mat som kan varmes på bål!

Til nå har jeg pleid å legge ved;
- muffins med grønnsaker og skinke
- eggmuffins
- grove vafler
- knekkebrød med små bokser/tuber med pålegg
- diverse salater (pasta/couscous/bulgur og grønnsakene han liker)
- pølse i lompe (vi liker den kald begge to )
- youghurt med usukret musli til
- oppskjært frukt
- grønnsaker i folie
- tørket frukt
- hjemmelaget muslibar
- grove pizzaboller
- diverse middagsrester (fiskekake på brødskive - nam nam!)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 00:10   #3
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dette kan bli en bra inspirasjonstråd!

Her i huset varierer matpakkeinnholdet fra doble brødskiver og en yoghurt til mer spennende innhold i laptop boksen. Dagens matpakke (2 måltider) til vesla på to år var:

- Et par brødskiver
- En yoghurt
- En fiskekake i terninger
- Stekt kyllingkjøttdeig, agurk, tomat, mais og ost i en liten boks
- 4 bringebær

Gammel 08-08-08, 00:17   #4
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I dag fikk bare storebror med niste, vesla fikk bare med en god morgen yoghurt til ettermiddagsmaten.

Storebror fikk:
Frokost: Pannekake med syltetøy
Lunsj: Omelett og cherrytomater, en halv banan
Ettermiddag: En yoghurt og et halvt eple

Dette bestemte han selv i dag morges

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-08, 11:38   #5
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Denne tråden skal jeg følge med på. Jeg er skikkelig slurvete når det gjelder matpakke til meg selv, og kjøper mat stort sett hver dag. Vi satt og regnet på det i går på jobb og jeg innser at jeg bruker alt for mye penger på lunch.

Ungene får mat i barnehage/sfo og mannen er flink til å kjøpe brød og pålegg å ha i kjøleskapet på jobb.

Gammel 12-08-08, 00:37   #6
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bumper litt i denne.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 00:51   #7
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Zol: Eggemuffins, hvordan lager du det? Hva lager du det i?

Gammel 12-08-08, 00:55   #8
MillyMollyMandy
Aktiv

MillyMollyMandy sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
MillyMollyMandy er litt kulMillyMollyMandy er litt kul
Standard

Pitabrød, bagels, lomper, pasta...

MillyMollyMandy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 10:08   #9
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

I dag fikk Lillemor med seg kjøttboller, pasta og grønnsaker etter eget ønske. Hun får mat i barnehagen alle dager utenom tirsdager, så jeg prøver å være litt kreativ og etterkomme hennes ønsker.

Gammel 12-08-08, 10:25   #10
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag har Glitterbarnet med seg en banan, en yoghurt, to Dr Kargs (?) speltknekkebrød, og en squashscone med ost. Det er samme oppskrift som gulrotscones, men med squash i stedet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 10:52   #11
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tertit, her.

Zol: Eggemuffins, hvordan lager du det? Hva lager du det i?

Omelett i muffinsformer . Som regel bruker jeg teflonbrettet og ikke papirformer.

Gammel 12-08-08, 11:02   #12
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage noen matpakker som går innunder betegnelsen bento i år, både til meg selv og til tulla. Lillegutt får lunsj i bhg.

Tenkte jeg skulle ha litt salat, grønnsaker, frukt, kornblanding, ris, kjøtt/fisk, alt etter hva vi har hatt til middag og hva jeg har hjemme. Synes disse typene lunsjer ser veldig fristende ut.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 11:19   #13
Trois
Søkende

Trois sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvordan lager du hjemmelaget muslibar? Har søkt rundt her men finner ingenting

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 11:23   #14
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne vil jeg følge med i. I dag fikk vesla med seg brødskive og en liten boks leverpostei. Jeg kjøpte minipakker med økologiske rosiner i går, så jeg la oppi en sånn også. Og så et par biter vannmelon. Jeg hadde tenkt å sende med henne laksesashimi med litt soyaolje, men hun var redd for at de andre skulle synes maten hennes var rar.

Gammel 12-08-08, 11:55   #15
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trenger sårt noen tips og ikke minst litt motivasjon til å lage litt spennende matpakker. I dag ble det "kjedelig" til Storesøster: brødskiver med leverpostei, skinke og salami med agurk på(de skal ha med to matpakker, så det ble to brødskiver i hver), cherrytomater, plomme og banan + vann. Bananen forsvant på vei til skolen til tross for frokost hjemme.

Nei, må nok skjerpe meg litt. Har jo laget morsomme ansikt tidligere iallfall på de trauste skivene og det har hjulpet litt. Stikker også ut agurk-blomster og legger på brødskivene, det er jo litt morsomt.

Gammel 22-08-08, 12:35   #16
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Lillesøster er ikke noe særlig glad i brød, så der krever matpakkesmøring litt fantasi. Jeg har sendt med henne:
Fiskekake
Pastaskruer med kyllingbiter og små broccolibuketter
Gulost, falunkorv og kokte poter i terninger
Omelett
Havregrøtlapper
Avocado
(Hun er ett år)

Treåringen er et vanedyr, og blir blodig fornærma hvis jeg finner på å bytte ut hans fem Ryvitaer. Så der prøver jeg å putte noe småsnacks ved siden av:
Babybel-ost
Cherrytomater
Omelettbit
Kokt egg
Et par babymais
En kokt potet

Også lager vi matpakker til de voksne i huset, der er trikset å få mest mulig frukt og grønt på skiva, for vi er flinke til å glemme å spise det gjennom dagen. Epleskiver holder seg friske, selv om du lager matpakka kvelden i forveien, hvis du gnir dem med en sitronskive. Det er godt på fiskekake, gulost og kjøttpålegg. Ellers har bruker jeg mye middagsrester i matpakka. Knekkebrød med skiver av kokt potet med sitronpepper, er ikke å forakte. Særlig om du får plass til skiver av eple eller tomat på toppen. Mannen får gjerne med seg en liten pose oppskåret eple og gulrøtter, siden han har kontorjobb så han kan snacke litt hele dagen.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 12:38   #17
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idag fikk enern hjemmebakt brød med gulost, en liten kartong juice og en boks med to bringebær, to cherrytomater og to sukkererter. Toern hadde samme matpakke, men ulikt pålegg på skiven; hun fikk leverpostei og rødbetsalat.

Gammel 22-08-08, 12:38   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et tips forresten: Jeg kjøpte massevis av kule muffinsformer i papir på Cacas (de var på salg, 5 pakker for 150,-) i Oslo, og bruker dem i matpakka til druer, fiskekaker osv. Slik at smaken ikke skal "smitte" over. Veldig stas med Spideman- og Cars-muffinsformer!

Gammel 22-08-08, 12:44   #19
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Et tips forresten: Jeg kjøpte massevis av kule muffinsformer i papir på Cacas (de var på salg, 5 pakker for 150,-) i Oslo, og bruker dem i matpakka til druer, fiskekaker osv. Slik at smaken ikke skal "smitte" over. Veldig stas med Spideman- og Cars-muffinsformer!

Jeg forsøker å bruke små bokser med lokk som kan vaskes til de ulike tingene i stedet for papir, folie og plast. Miljøvennlig også i matpakken .

Gammel 22-08-08, 12:46   #20
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Vi har sånne småbokser også, men det er ikke alltid de passer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.