|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kald på føttene
|
![]() Betyr navnets betydning noe for deg?Når dere valgte navn til ungene, tenkte dere da over opprinnelsen og betydningen til navnet? Har det noe innflytelse på navnevalget, eller kunne du gjerne hatt en Loke Johannes?
![]() |
#3 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?
Slik er det her i heimen også!
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Jepp. Barnet mitt sitt navn har en betydning som er veldig vakker.
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Nei, betydningen er ikke viktig. Jeg er mer interessert i opprinnelsen - dvs. jeg (og høyst sannsynlig også vi) kunne ikke tenkt oss bibelske navn. Førstemann har et navn med gotisk opprinnelse (hadde vi lagt til en bokstav så hadde det visst blitt norrøn opprinnelse, men vi valgte den mest vanlige skrivemåten). Navnet til sistemann har norrøn opprinnelse. Visstnok.
![]() |
#8 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Nei, jeg hadde bestemt meg for hva junior skulle hete over 10 år før han ble født. Så hva navnet hans betyr brydde jeg meg ikke om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
trenger lading
|
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?har ikke sett på det nei, fant navn vi syntes var fine og som hørtes ok ut sammen.
![]() |
#10 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Nei, ikke det spor. Jeg er mer opptatt av å finne et navn som passer akkurat det barnet, det må med andre ord ikke passe våre, søskenes eller andre ...
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Nei, men jeg har selvfølgelig sjekket hva de betyr, men det hadde ingenting å si for valget, for oss betydde det mer å kalle opp etter noe kjære personer i familien på hver vår side, samt at vi selvfølgelig likte navnene.
![]() |
#12 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Nei ikke i utgangspunktet, men jeg ville nok slitt med å kalle noen for Lucifer eller Diablo! Eller Jesus for den del...
![]() |
![]() |
#13 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Niks, ikke i det hele tatt. Vi valgte navn vi syns var fine.
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Ja, vi har funnet navn som vi synes passer med barnas personlighet. |
![]() |
![]() |
#15 |
kamerat
|
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Betydning og opphav har vært viktige faktorer på ørtikriterierslista vår, ja. Ikke i den forstand at jeg mener navnets betydning må matche barnet på en eller annen måte, men jeg ville styrt unna navn jeg ikke visste betydningsopphavet til, og noen betydninger er ille nok til at vi ikke ville valgt det navnet.
![]() |
#16 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Nei, jeg valgte navn som jeg likte uten å tenke på betydningen.
![]() |
#17 |
I tenkeboksen
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Betyr navnets betydning noe for deg?Vi har valgt navn litt er uttalen faktisk. Det at man betoner navn på forskjellig måte på forskjellige dialekter kommer tydlig fram iallfall hos oss, der en er fra østlandet og en er fra trønderlag. Valgte derfor navn som uttales likt okke som. (Bomma litt på Snuppis, men sånn kan det gå)
![]() |
#18 |
En som trener
|
Hvor lenge har dere da ventet med å gi navnet? Jeg mener, det er vel ikke så lett å vite så mye om personligheten til en bitteliten baby? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Hvilke navn da, for eksempel? Er det så mange navn som betyr noe ille? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|