Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Shopping i London

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-08, 21:50   #1
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Shopping i London

Jeg har aldri vært i London, men i desember skal jeg dit. Hvor shopper jeg?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 21:59   #2
Kneazle
Passiv

Standard

Sv: Shopping i London

Oxford Street er vel et bra utgangspunkt, og denne siden er genial:
Oxford Street.
(Jeg har den under favoritter på maskinen min, etter tips fra en her inne. Venter fortsatt på en anledning til å bruke den. )

Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 22:42   #3
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg må vite mer for å kunne tipse skikkelig

Hva skal du handle? Klær, sko, interiørstæsj, bøker, film? Hvis klær: Hva, hvilken stil og trenger du store str eller petite?

Gammel 10-08-08, 22:52   #4
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og ca halvveis ned i Oxford Street kommer man til en tverrgate som heter Regent Street. Ned der må man også.

Gammel 10-08-08, 22:53   #5
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Og selv om man knapt har råd til å kikke, så må man innom Harrod's, bare for opplevelsen.

Gammel 10-08-08, 23:03   #6
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Camden marked er jo en opplevelse i seg selv. Portobello marked. Kings road.
Oxford street har mange sidegater så gå litt utafor selve denne. Så heldig du er...!

Gammel 10-08-08, 23:15   #7
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Jeg må vite mer for å kunne tipse skikkelig

Hva skal du handle? Klær, sko, interiørstæsj, bøker, film? Hvis klær: Hva, hvilken stil og trenger du store str eller petite?

Aner ikke hva jeg skal shoppe
Babyting til søster som har termin 24 des, julegaver til barna mine og ting til meg selv.

Gammel 11-08-08, 00:07   #8
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er hyggeligere i Covent Garden enn på Oxford Street.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-08, 10:35   #9
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Aner ikke hva jeg skal shoppe
Babyting til søster som har termin 24 des, julegaver til barna mine og ting til meg selv.

Helt nederst i oxford street ligger det en stoor babybutikk. I regent street mener jeg du finner moonsoon og disney store som er verdt en kikk!

Gammel 11-08-08, 10:48   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg starter alltid i Covent Garden, der er det roligere enn Oxford st, og alle de store kjedene er der. :vil til London:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 13:25   #11
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg pleier å handle i Regent Street og Oxford Street, men det er så travelt i Oxford Street - for å ikke snakke om støyfullt - at jeg tror jeg skal følge tipsene her og flytte handlingen til Covent Garden.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-08, 13:36   #12
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Camden marked er jo en opplevelse i seg selv. Portobello marked. Kings road.
Oxford street har mange sidegater så gå litt utafor selve denne. Så heldig du er...!

Min venninne som bor i London, sa at alle butikkene i Camden skal bli lagt ned, og at det skal bli kontorer i stedet for. Kun gaten med boder kommer til å fortsette.

Gammel 12-08-08, 14:24   #13
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du finner alle de store varemagasinene og kjedebutikkene i Oxford street, men der er også støyende, trangt og fullt av turister. Nesten alle kjedebutikkene finner du også i andre, roligere handlegater, f.eks High Street Kensington. De største butikkene ligger imidlertid ofte i Oxford street, så jeg legger vanligvis en halv dag med hit and run-shopping der. Min favoritt er Dorothy Perkins, som er en rimelig kjedebutikk med to ekstra størrelser på toppen, noe som er supert for meg som ellers havnet midt mellom vanlige butikker og store størrelser.

Andre butikker for klesshopping

• Top Shop - mye kult og ikke så dyrt
  • Next - a la Dorothy perkins, men litt dyrere. Synes ikke kvaliteten står i forhold, men de har mye fint barnetøy
  • Burton - Dorothys mannlige halvdel
  • Mothercare - et hav av barnetøy, babyutstyr og noe mammatøy
  • Gap - fint basistøy til både store og små. Jeg elsker barnepysjene der til vesla som er lang og smal
  • Marks & Spencer - digert varemagasin med alt mulig. Høy kjerringfaktor på dametøyet, men en fantastisk undertøysavdeling. Anbefaler å be om hjelp til bh-prøving fra damene i det største butikken i Oxford street.
  • Jermyn street, som er en sidegate til Regen street, har tett i tett med shirtmakers. Perfekt hvis du er på jakt etter pene skjorter til mannen

Interiør
  • Habitat - alt fra møbler til kjøkkenstæsj, lamper etc. Mye fint. Englands svar på ikea, men litt dyrere
  • Heals - samme konsept som Habitat, men litt mer eksklusivt. Fremdeles ikke veldig dyrt.
Habitat og Heals ligger vegg i vegg ganske langt oppe i Tottenham Court Road. Litt lengre nede i gata ligger det flere krimskrams- og interiørbutikker som jeg ikke husker navnet på i farten

Bøker
  • Waterstones flagship store ved Piccadilly er en fantastisk 6 etasjes bokhandel i et gammelt art deco-varemagasin. Komplett med kaffebar, lunsjresetaurant etc, og gode sofaer/stoler rundt omkring i butikken hvis du bare vil se. Her tilbragte jeg en gang en hel dag.
  • Charing Cross road er gata med alle antikvariatene. Alt fra billige bruktbokhandlere til eksklusive antikvariat.

Annet
  • Harrods synes jeg er snobbete og oppskrytt, men det er en opplevelse å ha vært der. Mine favoritter der er kjøkken- og matavdelingen.
  • Film og musikk får du billig på HMV. Diger butikk i Oxford street
  • Du bør ta en tur i noen av parkene, f.eks Hyde Park hvor du kan mate ekorn og sjekke ut Speakers Corner
  • Pub er obligatorisk, men London har også flere gode vinbarer. Min favoritt er The Wine Factory i Notting Hill. Godt vinutvalg til en billig penge og god mat. Sist vi var der var det også en særdeles snasen kelner

Gammel 12-08-08, 15:23   #14
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

• Harrods synes jeg er snobbete og oppskrytt, men det er en opplevelse å ha vært der. Mine favoritter der er kjøkken- og matavdelingen.

Jeg anbefaler antikvitetsavdelingen (kanskje ikke for shopping men artig å titte på mumier til salgs og mammuttenner)

Hvis man trenger 65 i omkrets på bh eller har cup-størrelse over D, må man selvsagt innom Bravissimo. ligger en på Oxford Circus og en ved Covent Garden (sjekk nettsiden). Fantastisk utvalg, også i klær som passer storpuppede damer.

Liker også Peter Jones, stort magasin med bla. masse billig og fint barnetøy.

Gammel 12-08-08, 15:48   #15
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jigsaw, French Connection, Next, Mexx og Monsoon må også nevnes.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-08, 13:57   #16
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Standard

Tusen takk for fine tips, når jeg reiser printer jeg rett og slett ut denne tråden.

Gammel 16-08-08, 20:40   #17
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes kanskje at Disney Store og Hamleys bør nevnes.

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 20:46   #18
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg synes det er hyggeligere i Covent Garden enn på Oxford Street.

Helt enig.
Her er det stille og rolig i forhold til mylderet i Oxford street.

Regent street som ble nevnt er også bra.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-08, 14:41   #19
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Re: Sv: Shopping i London

Noen som ha kjøpt Hunter boots i London??

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-08, 15:26   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må bare notere meg denne tråden og få sjekket den ut i kveld. I morgen drar jeg til London på jentetur og shopping.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.