Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vaske eller rense skinnpose?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-08, 12:48   #1
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Spørsmål

Vaske eller rense skinnpose?

Har et dilemma her:
Jeg har en vognpose som er bortimot identisk til Nøstebarn-posen, altså med lammeskinn inni og cordfløyel utenpå, bare 25 år eldre.

Min mor har pleid å få den renset mellom hvert barn, og så la den luftes en måneds tid før bruk for å bli kvitt evt. kjemikalierester. Etter å ha sjekket dette nå, skulle det visst ta en hel måned å rense posen , så denne renseprosessen rekker vi ikke før termin.

Nøstebarnposen kan vaskes på 30 grader. Tør jeg ta sjansen på å vaske posen min, eller bør jeg rense og heller klare meg uten posen et par ukers tid?

Akutt beslutningsvegring her. Hva ville du gjort?

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:50   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaske eller rense skinnpose?

Jeg tror jeg ville vasket den på ullprogram og luftet den godt ut. Vi hadde to like gamle poser, den ene var renset og den andre vasket og sistnevnte var absolutt best.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 12:52   #3
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Dere hadde ikke noe problem med avfarging?

Gammel 20-08-08, 12:54   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Dere hadde ikke noe problem med avfarging?

Nei, den ble vasket på tretti grader, ullprogram, ekstra skylling og hengt opp med klyper slik at den ikke ble "brettet" over snora. Innimellom mens den tørket "fløffet" jeg opp ulla med hånden.

Gammel 20-08-08, 12:59   #5
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Takk! Da prøver vi.

Det kan ikke bli verre enn lyserosa ull, tross alt.

Gammel 21-08-08, 22:00   #6
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Vi vasket vår 30 år gamle skinnpose forsiktig...resultatet ble stivt skinn. Hvordan gikk det med din?

Gammel 21-08-08, 22:28   #7
vickyw
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2008
vickyw har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg lurer også på hvordan det gikk? Har en pose jeg skulle ha renset, men hvis jeg kan vaske den selv har jo det vært supert!

vickyw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-08, 23:18   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Vi vasket vår 30 år gamle skinnpose forsiktig...resultatet ble stivt skinn. Hvordan gikk det med din?

Ble det ikke mykt igjen? Vår ble så vist jeg husker litt stiv, men etter litt krølling og knørving var den helt fin igjen.

Gammel 21-08-08, 23:19   #9
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde samme pose. Tok den på 30 grader ullprogram, og den måtte kastes etterpå. Skinnet ble helt stivt, kunne slått ihjel en sau med den. Revna i alle innvendige sømmer også. Kjempetrist.

Gammel 22-08-08, 00:31   #10
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Hadde samme pose. Tok den på 30 grader ullprogram, og den måtte kastes etterpå. Skinnet ble helt stivt, kunne slått ihjel en sau med den. Revna i alle innvendige sømmer også. Kjempetrist.

Samme som skjedde her dessverre. Ble ikke mykt igjen.

Gammel 25-08-08, 10:44   #11
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Hmm. Jeg rakk ikke å vaske den før helga, så har ikke gjort det ennå.
:går i tenkeboksen:

Gammel 25-08-08, 13:05   #12
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dani, her.

Skinnet ble helt stivt, kunne slått ihjel en sau med den.

Drept av sin egen oldemor, sort of...

Har samme pose, men også 30 år eldre. Har brukt den til mine to eldste, og hadde den på renseriet før vi tok den i bruk begge gangene tidligere. Den ble kjempeflott der, og det kostet vel ikke mer enn 2-300 kr.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 13:30   #13
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har også ei venninne som prøvde og vaske sin gamle skinnpose, med "dødt"-resultat. Dvs. den måtte kastes. Så om du skal ha den rengjort så burde du rense den om du faktisk vil bevare den.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 13:37   #14
Nuta
tittel -en, titler

Nuta sin avatar

Nuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populærNuta er populær
Standard

Mener bestemt at jeg har hørt at man ikke skal rense posene pga. kjemikalrester.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.