|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Einsam
|
Lær meg å bli jålete!Ja, jeg må nemlig ut av mine slitte jeans og de fantastisk gode collegejakkene jeg arver etter broren min, og ut av sneakers og joggesko. Jeg har ingen modellkropp (jfr en tråd dra tidligere i våres), og jeg ser overhodet ikke hva som passer meg selv. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Lær meg å bli jålete!Du trenger ikke så fancy klær om du fikser håret litt og kjøper deg litt bling, bling. Noen skjerf osv. Jeg "bor" i jeans og hvite singleter nå på sommeren. "Pynter" med kanskje noen litt store øreringer, et armbånd og et skjerf i halsen. Slenger på meg skinnjakke (pilotjakke) over om det er kjølig. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær meg å bli jålete!Er dette en jobb hvor du må være pen og jobb-formell i klærne? Hvis ikke:
|
|
|
#5 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lær meg å bli jålete!Kjøp deg en svart bukse som er klassisk.
|
|
|
#6 |
|
Einsam
|
Sv: Lær meg å bli jålete!Jeg tror ikke helt jeg kan bruke jeans på jobb, det er vel det som utgjør mitt største problem |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Sv: Lær meg å bli jålete!Hvis jeg var deg så tror jeg at jeg ville sett litt i motemagasiner og evt i nettbutikkene. Finn en stil du liker og prøv å kopier. Så kan du heller legge ut bilde av stilen og plaggene, pluss et bilde av deg. Da kan man se litt bedre om dette er noe du kommer til å kle eller ikke. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Sv: Lær meg å bli jålete!
Da tror jeg bare du manger en tøff frisyre, litt sminke og smykker. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Einsam
|
Sv: Lær meg å bli jålete!Store smykker kan jeg lage selv |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Lær meg å bli jålete!Det høres jo ut som du har handlet en del bra basisklær.
|
|
|
#11 |
|
Einsam
|
Sv: Lær meg å bli jålete!Takk for tips, Lykken! Var innom Bianco i dag faktisk, men fant ingen uten hæl der.. Fant derimot et par røffe fra El Naturelista, men de ble for vintersko-aktige, selv om de var veldig "meg".. Tror jeg da.. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Lær meg å bli jålete!Camper-skoene blir jo anbefalt av mange her inne.
|
|
|
|
#13 |
|
Einsam
|
Sv: Lær meg å bli jålete!Har sett på dem, Enhjørning, og jeg ser ikke for meg selv i dem engang jeg, synes det er altfor pyntet.. Men det blir jo ofte noe annet når man får det på da. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
|
|
|
#15 |
|
Sv: Lær meg å bli jålete!Du må ha riktig type bukse til å ha inni støvletter, da. De må være relativt smale. Ikke type penbukse/dressbukse med litt videre ben.
|
|
|
#16 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Lær meg å bli jålete!Jeg kjører mye på noen drakter (litt grove feks lin) med jakke, bukse og evnt skjørt, ulike topper, bluser og gensere inni. Supplerer med smykker, skjerf og annet stæsj. Jobber innen kommunal sektor men bør være representativ på jobb. Høres jo ut som at du har handlet mye bra da
|
|
|
#17 |
|
Einsam
|
Veldig fin, men kjole? Det blir nesten under tvang.. Men kan hende jeg hadde trivdes med noe ala det du viser, bare jeg hadde prøvd. Ettersom jeg har vært ei stor dame i mange år, har kjole utgått, da det mest har sett ut som telt..
Det kan jeg tro. Så nye støvletter innebærer kjøp av flere bukser.
Jeg klarer ikke se for meg selv i drakt |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Vaklende
|
Sv: Lær meg å bli jålete!Det blir litt paradoksalt at jeg gir råd, men etter smertelig erfaring må jeg komme med følgende gode råd: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Lær meg å bli jålete!Ecco har fine sko, som er behagelig uten å være stivpyntet. |
|
|
|
#20 |
|
Einsam
|
|
|
|
|