|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
4 år, 16 kg, 106 cm, hvilken beltestol anbefales?Jeg har kikket litt rundt, men jeg synes det er vanskelig! Er det best med iso-fix eller at setet "følger barnet" ved brå-stopp?
|
|
|
|
#2 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: 4 år, 16 kg, 106 cm hvilken beltestol anbefales?Britax KidPlus/Kidfix har god hodestøtte og sidestøtte;
"Natten her, er ikke bare et stjernevær. Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.) Sist redigert av Aminta : 22-08-08 kl 14:38. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Viser tenner
|
Sv: Re: 4 år, 16 kg, 106 cm hvilken beltestol anbefales?
Er enig med Aminta! Vi har KidPlus, og Snuppa sitter veldig godt i det setet. Hun sover faktisk bedre i det enn hun gjorde bakovervendt i Akta Graco Cosmic-setet pga sidestøttene. Storesøster på ni, som er nesten 140, passer også setet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm hvilken beltestol anbefales?Jeg kan bare si meg enig med de to over at Britax Kid Plus/Kids fix er gode seter for våre 4 åringer. (som snart blir 5) Jeg har jo ikke prøvd andre typer som er på markedet, men kan varmt anbefale disse, da de har gode tilpasningsmuligheter i lenderetning, lette å ta av trekk for å vaske og ikke minst sidestøttene er vel blant de beste som finnes i markedet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm hvilken beltestol anbefales?Vi har også denne. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm hvilken beltestol anbefales?Er dette setet isofix-sete?
|
|
|
#7 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm hvilken beltestol anbefales?
Britax KidFix har isofix. Kidplus har ikke.
|
|
|
#8 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm hvilken beltestol anbefales?Det avbildede setet, er et KidPlus sete (uten isofix). De har ikke polstring på armlenene, mens Kidfix har polstring på armlenene. Vi har et Kidplus i besteforeldrebilen, og det er slikt som avbildet. Det kan også reguleres i bredden på sittedelen. Jeg har Kidfix i bilen min, og det kan ikke reguleres i sittedelen. Ellers er de så og si like. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm hvilken beltestol anbefales?Vi har kjøpt Recaro Monza til storebror. Han er omtrent like tung og lang som din 4-åring. Det er et isofix-sete men vi bruker ikke isofix'en akkurat nå. Storebror er i alle fall veldig fornøyd med setet og det ser ut som han sitter bra i det. Det kule med dette er at det har innebygde høytalere i nakkestøtten, sånn at barnet kan sitte og høre på musikk/lydbok eller lignende uten at det forstyrrer andre. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
fornøyd
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm hvilken beltestol anbefales?
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm hvilken beltestol anbefales?
På NAF-butikken kostet det kr. 1695,- for medlemmer og 1999,- for ikke-medlemmer. Jeg aner ikke hva det koster andre plasser.
|
|
|
#13 |
|
Teller ned
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm, hvilken beltestol anbefales?Cybex ville jeg kikket på, den har også en beskyttelse mot whiplash. Sist redigert av Benzo : 25-08-08 kl 21:43. Årsak: glemte en h. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm, hvilken beltestol anbefales?Fluke, hvor er NAFbutikken? Finnes det mange slike? Vi er medlem i naf, og jeg har tenkt på et slikt sete.
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm, hvilken beltestol anbefales?
Du finner "din" NAF-butikk her.
|
|
|
#16 |
|
...
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm, hvilken beltestol anbefales?Vi har et Britax KidPlus som besteforeldresete og storesøster sitter veldig bra i det. Liker hodestøtten veldig godt, funker veldig bra når hun sovner. Vi har Britax MultiTech og det har samme hodestøtten.
|
|
|
#17 |
|
Frøken
Hvor: Østlandet
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm, hvilken beltestol anbefales?Bare sniker meg inn for å si at jeg ville nok styrt unna Recaro Monza...
|
|
|
#19 |
|
fornøyd
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm, hvilken beltestol anbefales?http://butikk.naf.no/butik/default.asp?sidvarde=NO&
|
|
|
|
#20 |
|
kamelkonsument
|
Sv: 4 år, 16 kg, 106 cm, hvilken beltestol anbefales?Hvor får man tak i dette Cybex-setet billigst?
|
![]() |
|
|