Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Politisk korrekt FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-08, 21:24   #321
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politisk korrekt FP?

Åh hold smella på deg kie. Mener jeg undrer så mener jeg undrer. Slutt å overanalysere meg!

Gammel 24-08-08, 21:28   #322
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ja. Så hvorfor kjeder jeg meg likevel??

Jeg vet ikke helt hvor du *egentlig* ville med tråden, men den ble riktig så koselig og konstruktiv.

Det med nettsamfunn vs vanlig samfunn og nettfolk vs RL-folk så har det forbauset meg mange ganger i løpet av de siste 6 årene jeg har vært aktiv på NM og her, hvor likt det er. De sosiale mekanismene er ganske like, men på nett er de mer konsentrerte, prosesser går fortere, det dannes hierarkier, vennskap og fiendskap, ting blir kanskje tydeligere enn IRL, fordi all kommunikasjon er skriftlig, og ergo mer hardtslående og tydelig. De jeg liker på nett, liker jeg og trives med IRL. Uten unntak. Og folk er veldig lik seg selv, skriftlig som muntlig. Folk som jeg har hatt mye kontakt med IRL, som Mandarin, appellerer umiddelbart til meg på nett og da jeg skjønte hvem hun var så slo det meg igjen at liker man noen her, så liker man dem der.

Gammel 24-08-08, 21:29   #323
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

DU hadde elsket meg også, Mim.

Gammel 24-08-08, 21:34   #324
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Hannah begynte å gå selv i dag. Et lite skritt i retningen mor-og-far-kan-kulen-i-soffan-mens-ungene-jobber.

Gammel 24-08-08, 21:36   #325
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flinke jenta!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:38   #326
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Gammel 24-08-08, 21:47   #327
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Storesøster her i huset har sortert tøy siden hun var 5. Hun er mye flinkere enn faren.

Mitt inntrykk av populasjonen på FP er at den består av mange oppegående, reflekterte mennesker, hvorav mange har spesielle interesser og høy kompetanse på det ene eller andre området. Som i RL har jeg (omsider) lært meg å ikke føle meg underlegen fordi "alle andre" baker brød selv, får med seg alt som spilles på teateret, arrangerer selskaper annenhver helg, har gullende rene og trendye hjem, trener fire ganger i uka, følger opp ungene i ett og alt, reiser på romantiske langhelger med mannen flere ganger i året, har overskudd til opptil flere hobbyer og i tillegg lever og ånder for jobben - fordi jeg en dag våknet opp og innså at det ikke er samme personen som klarer/rekker/orker alle disse tingene - det er summen av min omgangskrets. Sånn har jeg liksom bare gått ut i fra at det er her også. Mange er PK om man skal kalle det det, på ett og annet, men de færreste er perfekte på alle området. Og så er det vel gjerne sånn, både i RL og på FP, at folk helst forteller om det de får til, om det de brenner for og om det de strekker seg etter. Det er sånt jeg blir inspirert av - det er sånt som får meg til å lage middag fra bunnen av litt oftere enn før, bruke handlenett og droppe plastposen, f.eks. Ingen ville vel startet en varm tråd der de forherliget Toro, men det betyr neppe at ingen her tyr til en toropose en og annen gang.

Og skulle det være noen her som faktisk er som summen av alle kjepphester og gode ambisjoner så bøyer jeg meg i støvet.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:02   #328
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Artig tråd!
Jeg er på linje med Gunnis, kjenner jeg.

Samtidig så beundrer jeg folk her inne, som f.eks. Madam Mim. Hun må jo være FP's beste mamma, hun er liksom perfekt all over. Jeg når nok aldri dit, men føler samtidig at jeg er en veldig god mamma som gjør det jeg kan for mine barn i min stuasjon.
Og, jeg har lært veldig mye av NM tidligere og nå FP. Når Mim forteller at hennes datter som er lik gammel som min kan lage ostesaus blir jeg litt sånn . Jeg undervurderer barnet mitt, og hadde jeg ikke lest akkurat den tråden så hadde jeg fortsatt med å undervurdere. I stedet får jeg opp øynene og det går opp for meg at hvis Mims snuppe kan så er ikke min snuppe noe dårligere. No way!
Og jeg tror også ar folk har sine personlige kjepphester, alle kan ikke være flink i alt, unntatt Mim da. Huff, dette blir jo skikkelig smisking. Du får ta det som er kompliment, Mim.
Mine barn har sittet lenge bakovervendt, kun pga. at jeg har vært oppdatert på nett, jeg kildersorterer stort sett alt, bruker mei tai, har OTH, er ikke så verst på å lage mat fra bunnen av og det er sikkert mye mer jeg gjør fordi jeg har lest masse på forum.
Er nok veldig PK i RL, men kan ikke sammenlignes med de flinke mødrene på forumet her.

Gammel 24-08-08, 22:18   #329
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ingeborg, da.

Nå blir det nesten påkrevet at jeg skriver en balanserende synde-liste, slik at det ikke blir stående at jeg er den beste mammaen på FP, for det er ikke sant. Det må være en blanding av Amor, Maximillia og Polyanna. Men jeg digger skryt, da. :feedbackjunkie:

Gammel 24-08-08, 22:24   #330
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eyh.

Gammel 24-08-08, 22:25   #331
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Eyh.

Skulle til å si det samme. Polyanna liksom, og ikke meg? Jeg som bakte en mer pizzabunn enn henne i går og all ting?

Gammel 24-08-08, 22:26   #332
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Amor er supermamma. Og det mener jeg på en ikke-ironisk, ikke-spydig måte.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:28   #333
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Skulle til å si det samme. Polyanna liksom, og ikke meg? Jeg som bakte en mer pizzabunn enn henne i går og all ting?

Men Polyanna er så tålmodig med kommunikasjon og lærte meg alt jeg kan om JJ og speiling og hvordan man gjør JJ i praksis og sånn. Men jeg synes du er fryktelig flink også. Og aC er alltid så snill og fin. Men Amor har flyttet hele familien fordi jenta hennes ble mobbet og Maximillias gutter lager fisk i folie og baker brød på hybelen sin. Det er bare så formidabelt, liksom.

Gammel 24-08-08, 22:28   #334
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Amor er supermamma. Og det mener jeg på en ikke-ironisk, ikke-spydig måte.

Ja, det var det jeg mente også.

Gammel 24-08-08, 22:29   #335
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men Polyanna er så tålmodig med kommunikasjon og lærte meg alt jeg kan om JJ og speiling og hvordan man gjør JJ i praksis og sånn. Men jeg synes du er fryktelig flink også. Og aC er alltid så snill og fin. Men Amor har flyttet hele familien fordi jenta hennes ble mobbet og Maximillias gutter lager fisk i folie og baker brød på hybelen sin. Det er bare så formidabelt, liksom.

Pøh!

Gammel 24-08-08, 22:29   #336
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ingeborg, her.

Mine barn har sittet lenge bakovervendt, kun pga. at jeg har vært oppdatert på nett, jeg kildersorterer stort sett alt, bruker mei tai, har OTH, er ikke så verst på å lage mat fra bunnen av og det er sikkert mye mer jeg gjør fordi jeg har lest masse på forum.
Er nok veldig PK i RL, men kan ikke sammenlignes med de flinke mødrene på forumet her.

Men altså, hva mener du med "de flinke mødrene på forumet her"? (Ikke glem fedrene! ) Vi har pådrivere på ulike områder, noen på bærefronten, noen på ammefronten, noen på miljøvernfronten, noen på lage-mat-fra-bunn-av-fronten, men vi snakker jo om forskjellige mennesker. Jeg synes du har litt lave tanker om deg selv ut i fra hva du skriver her.

Gammel 24-08-08, 22:29   #337
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Ah. Fantastisk mulighet for denne: Kaller du meg en dårlig mor?

(Men, jeg er med på kred til de nevnte supermødrene. All irony aside, lissom. )

Gammel 24-08-08, 22:29   #338
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Åh hold smella på deg kie. Mener jeg undrer så mener jeg undrer. Slutt å overanalysere meg!

Jøss. Det er da ikke jeg som skrev det jeg siterte og i ettertid sier at det kun var ren og skjær undring? Synes du virkelig det er så rart at noen oppfattet deg som kritisk, altså? Og hadde det vært så ille om du var det?

Folk analyserer og tolker deg hele tiden, Vimsen. Og som regel ved å legge godviljen til. Men det må da være lov å si at man skjønner hvorfor folk oppfattet det du skrev annerledes enn du i ettertid korrigerer dem til uten at du skal sette alle pigger ut.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou

Sist redigert av kie : 24-08-08 kl 22:45.
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 22:31   #339
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Pøh!

Men en mer pizzabunn? Ikke verst.

Gammel 24-08-08, 22:32   #340
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Standard

Medlemmene her er nok godt over gjennomsnittlig PK, ja. Jeg gjør så godt jeg kan og føler meg stort sett bra nok, men ligger nok etter en del andre her når det gjelder f.eks. matlaging og tålmodighet med ungene. Når jeg snakker med enkelte venninner og særlig andre bekjente tør jeg nesten ikke å snakke om mitt syn på f.eks. bilsikring og kosthold/sukker i frykt for å støte noen eller virke som en besserwisser. Jeg har inntrykk av at mange ellers svært så oppegående foreldre ikke helt har giddet å innhente nok informasjon, og derfor følger den berømte magefølelsen kombinert med "kjerringråd" fra mødre og bestemødre. Veldig pussig, egentlig, at mennesker som ellers er nysgjerrige, opplyste og intelligente ikke er fullt så interessert i ny kunnskap (og anvendelse av den) når det dreier seg om sine egne barn. Lurer litt på om de ikke vet bedre, eller om de bare .

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.