|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bursdagsinvitasjon og tvillingerNår barna begynner på skolen, er det mer og mer vanlig at man inviterer de som barna leker mest med i klassen og de man kjenner fra bhg i paralellklassen. Særlig nå i begynnelsen, når datteren min ikke kjenner så mange i klassen, vil hun gjerne ha de hun kjenner best i bursdagen. Og i år skal vi ha bursdagen i et lekeland av praktisk årsak, så kan kun ha 11 gjester utenom søsken. Hun vil be stort sett jenter, men en av jentene hun har blitt kjent med i klassen har en tvillingbror. Jenta mi har lite kontakt med han. Blir det ekstra sårt for en tvilling å ikke bli invitert til bursdag, eller takles det greit, slik andre søsken må venne seg til og ikke bli invitert?
![]() |
#2 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdagsinvitasjon og tvillingerJeg har ikke tvillinger, men har da fått den bestemte oppfatning av at foreldrene er veldig opptatt av at de skal behandles som to ulike individer. Så da gjelder vel kanskje det også venner og bursdager.
![]() |
#3 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bursdagsinvitasjon og tvillingerJeg har tvillinger. For meg ville det nok vært sårt om bare en ble bedt dersom begge var av samme kjønn og gikk i samme klasse. Når det er snakk om en tvillingbror, synes jeg det bare blir litt rart om hun ber mange jenter og så en gutt. Jeg ville bare invitert jenta som datteren din leker med |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdagsinvitasjon og tvillingerDet tror jeg går veldi greit. Hadde kanskje vært verre om hun hadde tvillingsøster.
![]() |
#5 |
thirtysomething
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdagsinvitasjon og tvillingerDen problemstillingen har jeg akkurat vært innom
![]() |
#6 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bursdagsinvitasjon og tvillingerJeg har selv en tvillingbror og vi ble aldri invitert i samme bursdager. :hjelpsom:
![]() |
#7 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Bursdagsinvitasjon og tvillingerMammaen til snuppa sine tvillingvenninner blir veldig glad om bare en blir invitert bort av og til. Både fordi de trenger å få være alene hos venner, og pga at hun da kan kose seg litt ekstra med det barnet som er hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Bursdagsinvitasjon og tvillingerDen ene tvillingjenta mi skal i to bursdager i helga, den andre ingen. Sånn er hverdagen. Det er ikke sikkert de blir invitert i like mange bursdager i løpet av året, heller. Alt kan jo ikke være helt likt. De går på hver sin avdeling i barnehagen.
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bursdagsinvitasjon og tvillingerJeg har gutt/jente-tvillinger og synes det ville vært helt unaturlig om tvillingen ble invitert bare i kraft av å være tvilling og ikke fordi bursdagsbarnet var venn med han/henne. Til nå (de går på 2. trinn) har de ikke fått noen felles invitasjoner. Ei guttemor ringte og spurte om hun skulle inviterer frøkna også da herremannen skulle få invitasjon. Hun ville blitt eneste jente, og jeg ba henne la være.
![]() |
#10 |
Live and let live
|
![]() Sv: Bursdagsinvitasjon og tvillingerVi hadde et tvillingpar i klassen gutt og jente. De ble invitert hver for seg til guttene og jentene. Det er jo som et søskenpar ellers, og selv om de gikk i samme klasse, så hadde de jo forskjellig omgangskrets.
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdagsinvitasjon og tvillingerJeg synes det er helt naturlig å kun invitere tvillingjenten. Hvis de hadde vært samme kjønn ville jeg nok vurdert sterkt å invitere begge.
![]() |
#12 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bursdagsinvitasjon og tvillingerStompa sa det. Helt uproblematisk å be dem hver for seg! Virkelig!
![]() |
![]() |
#13 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Bursdagsinvitasjon og tvillingerjeg hadde invitert jenta, ikke gutten.
![]() |
|
|