|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Neida, Obama er ikke revolusjonens fortropp.
|
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Og McCains alder tatt i betraktning, Ulvefar, så kan det hende vi snakker om den fremtidige presidenten her.
|
|
|
#23 |
|
I menneskeham
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?
Takk. Det virket. ER skremt. Ikke gjør det igjen er du snill.
|
|
|
|
#24 |
|
Administrator
|
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Denne siden har en fin oppsummering av Palins kvalifikasjoner: http://edition.cnn.com/2008/POLITICS...bio/index.html |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Jeg tror også det er sannsynlig at McCain blir valgt, men jeg kan ikke forstå at han skal kunne sitte som president i fire år. Mannen er jo 72 år gammel, selv om han er sprek nå er det jo en noe risikabel alder å bevege seg i.
|
|
|
#26 |
|
Tankefull
|
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Smart valg av McCain.
|
|
|
#27 |
|
Protonterapeut
|
Nuvel, hva vi tror er nå en ting, hva de sier er en annen ting, og så langt har ingen av dem sagt det spøyt.
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Det er politisk selvmord å hinte om palestinsk støtte. Jeg tror jøde-lobbyen er noe overdrevet. At amerikanerne er pro-Israel har veldig mye med religion å gjøre. På samme måte som Israel har støtte i Norge fra den mørkeblå fløy + Krf. Altså de kristne. I tillegg har USA og Israel hatt et historisk nært forhold. Etter 11/9 har de også fått en utømmelig kilde for argumenter til å være skeptiske til muslimer generelt. |
|
|
|
#29 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Michael "Are there any women here today" Palin for president! At ingen har tenkt på det før!
|
|
|
#30 |
|
Har fått nytt nick
|
:grøss: Nå har jeg bilder i hodet jeg gjerne skulle vært foruten. Takk for den, Ulvefar. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Det ser ut til at jeg har en annen syn på dette. Jeg tror faktisk at McCain kan tape på dette. For det første så er amerikanerne (spesielt republikanere) veldig skeptiske til kvinner i så prominente roller - OK, OK, man har Condi, men dog. For det andre så er ikke Palin kjent. Uansett hva man syntes om Hillary, så visste alle at hun var kompetent. Så jeg tror ikke han automatisk får kvinnenes stemmer. En del kvinner vil sikkert tom. være fornærmet over at han gjør noe så åpenbart for å vinne deres stemmer. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Jeg tviler sterkt på at McCain får velgere over fra Hillary,s side. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Ja ja, vi kan alle bli skremt. Men hennes manglende erfaring blir vel ikke helt riktig å pukke på når hun er den eneste av d fire presiden/visepresidentkandidatene som har ledererfaring på statlig nivå. Men synspunktene hennes da, det går jo mer eller mindre grundig på tvers, for ikke å si bakover, i forhold til hva Hillary Clinton mener. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Kvinner må da skjønne at de må stemme på henne fordi hun er kvinne - må de ikke? |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Jeg må innrømme at jeg koser meg litt ved tanken på dem som nå står og river seg i håret fordi de ikke kan tenke seg å stemme på hverken en kvinne eller en svart mann.
|
|
|
#37 |
|
Velger å ignorere idioter
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
![]() |
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Vel undere kan skje, amerikanere velger en "sort" president men har liten tro på det. Som en venn av meg sa : dette valget er rigga allerede, Mc Cain vinner, da motkandidatene tildigere var en mørk og ei dame, nå bare en mørk. Mao jeg har liten tiltro at amerikanerne vil drite i farge og heller velge den beste kandidaten. De "valgte" jo Bush. Time will show.
|
|
|
|
#39 |
|
Live and let live
|
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Ja, det er virkelig absurd, og jeg kjenner jeg blir helt fortvilet og nesten på gråten med tanke på fremtidsutsiktene hvis McCain blir valgt. Han er en skummel, skummel mann, med en skummel alder, og en enda skumlere overtaker dersom han skulle stryke med av sin skumle alder. Jeg mener; USA er ikke et lite loppeland, det er en svær supermakt. Tenk all den skaden som kan bli gjort av dårlig dømmekraft ikke bare inad i landet, men også i hele resten av verden. Ting som skjer der borte har innvirkning på hele verdensstabilieten på så utrolig mange nivå.
|
|
|
#40 |
|
I menneskeham
Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?Stemmer med DM. Sarah Palin som president er om mulig skumlere enn McCain.
|
|
![]() |
|
|