Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Blir USAs neste visepresident en kvinne?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-08, 23:49   #21
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir USAs neste visepresident en kvinne?

Neida, Obama er ikke revolusjonens fortropp.
Men Palin...!

En kjapp Google forteller følgende:
-"Skeptisk" til teorien om at menneskene kan påvirke klimaet.
-Mot selvbestemt abort selv ved for eksempel incest
-For fri rett til våpen og medlem av NRA
-Kjent for sin kamp for oljeutvinning i Arctic National Wildlife Refuge i Alaska
-Kreasjonist.

....

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 00:04   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og McCains alder tatt i betraktning, Ulvefar, så kan det hende vi snakker om den fremtidige presidenten her.

BØ!

:skremmer Ulvefar:

Gammel 31-08-08, 00:33   #23
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og McCains alder tatt i betraktning, Ulvefar, så kan det hende vi snakker om den fremtidige presidenten her.
BØ!
:skremmer Ulvefar:

Takk. Det virket. ER skremt. Ikke gjør det igjen er du snill.

Jeg tror jeg nettopp så bildet av et av de menneskene hvis politiske verdisyn jeg misliker mest inntil noen lager en kloning av Bin Laden, Stalin, Thatcher og Elizabeth Báthory.

Gammel 31-08-08, 00:44   #24
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Denne siden har en fin oppsummering av Palins kvalifikasjoner: http://edition.cnn.com/2008/POLITICS...bio/index.html

: også skremt :

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 01:51   #25
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror også det er sannsynlig at McCain blir valgt, men jeg kan ikke forstå at han skal kunne sitte som president i fire år. Mannen er jo 72 år gammel, selv om han er sprek nå er det jo en noe risikabel alder å bevege seg i.

Gammel 31-08-08, 08:51   #26
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Smart valg av McCain.
Han kan vinne endel stemmer på dette, pluss at han får litt sårt etterlenktet mediadekning.

Jeg tror McCain kommer til å vinne valget jeg.
USA er ikke klar Obama.

Gammel 31-08-08, 18:48   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nebbia, her.

Jeg tror både Obama og McCain har et ganske klart standpunkt når det gjelder Israel/Palestina, og de er rørende enige.

Nuvel, hva vi tror er nå en ting, hva de sier er en annen ting, og så langt har ingen av dem sagt det spøyt.
Selvsagt er de pro-Israel. Noe annet ville jo vært dumt med de sterke jøde-lobbyistene.

Gammel 31-08-08, 19:01   #28
Nebbia
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nuvel, hva vi tror er nå en ting, hva de sier er en annen ting, og så langt har ingen av dem sagt det spøyt.
Selvsagt er de pro-Israel. Noe annet ville jo vært dumt med de sterke jøde-lobbyistene.

Det er politisk selvmord å hinte om palestinsk støtte. Jeg tror jøde-lobbyen er noe overdrevet. At amerikanerne er pro-Israel har veldig mye med religion å gjøre. På samme måte som Israel har støtte i Norge fra den mørkeblå fløy + Krf. Altså de kristne. I tillegg har USA og Israel hatt et historisk nært forhold. Etter 11/9 har de også fått en utømmelig kilde for argumenter til å være skeptiske til muslimer generelt.

Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 19:02   #29
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Michael "Are there any women here today" Palin for president! At ingen har tenkt på det før!

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 19:30   #30
MsM
Har fått nytt nick

MsM sin avatar

Hvor: Nittedal
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Jeg tror jeg nettopp så bildet av et av de menneskene hvis politiske verdisyn jeg misliker mest inntil noen lager en kloning av Bin Laden, Stalin, Thatcher og Elizabeth Báthory.

:grøss: Nå har jeg bilder i hodet jeg gjerne skulle vært foruten. Takk for den, Ulvefar.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 14:42   #31
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det ser ut til at jeg har en annen syn på dette. Jeg tror faktisk at McCain kan tape på dette. For det første så er amerikanerne (spesielt republikanere) veldig skeptiske til kvinner i så prominente roller - OK, OK, man har Condi, men dog. For det andre så er ikke Palin kjent. Uansett hva man syntes om Hillary, så visste alle at hun var kompetent. Så jeg tror ikke han automatisk får kvinnenes stemmer. En del kvinner vil sikkert tom. være fornærmet over at han gjør noe så åpenbart for å vinne deres stemmer.

Så jeg tror faktisk at Obama vinner en del på dette valget.

Må innrømme at jeg har lest noe statistikk som sier meg imot, men vi får se..

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 14:53   #32
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Jeg tviler sterkt på at McCain får velgere over fra Hillary,s side.
Utifra det jeg har lest om denne Palin så er Hillary svært ulik henne.
Jeg tror fortsatt på Obama.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 15:03   #33
HP
Administrator

HP sin avatar

HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er jo lovende, hun venter nemlig fortsatt svar på spørsmålet: "Hva er det en visepresident gjør dag-til-dag?"

Gammel 01-09-08, 15:39   #34
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Ja ja, vi kan alle bli skremt. Men hennes manglende erfaring blir vel ikke helt riktig å pukke på når hun er den eneste av d fire presiden/visepresidentkandidatene som har ledererfaring på statlig nivå. Men synspunktene hennes da, det går jo mer eller mindre grundig på tvers, for ikke å si bakover, i forhold til hva Hillary Clinton mener.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 17:05   #35
P.K.
Mjau

P.K. sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kvinner må da skjønne at de må stemme på henne fordi hun er kvinne - må de ikke?

Jeg håper det ikke var noe klokt og veloverveid valg, men mer av typen "legg tre navn i hatten og trekk".

Jeg stoppet på det med våpen da hun ble nominert, og det var egentlig nok for meg.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 22:11   #36
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme at jeg koser meg litt ved tanken på dem som nå står og river seg i håret fordi de ikke kan tenke seg å stemme på hverken en kvinne eller en svart mann. Good riddance.

Gammel 02-09-08, 02:28   #37
lowrider
Velger å ignorere idioter

lowrider sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Der jeg er så heldig å slippe morgen sol
lowrider bør skjerpe seg
Standard

Vel undere kan skje, amerikanere velger en "sort" president men har liten tro på det. Som en venn av meg sa : dette valget er rigga allerede, Mc Cain vinner, da motkandidatene tildigere var en mørk og ei dame, nå bare en mørk. Mao jeg har liten tiltro at amerikanerne vil drite i farge og heller velge den beste kandidaten. De "valgte" jo Bush. Time will show.

Gammel 11-09-08, 11:01   #38
HP
Administrator

HP sin avatar

Standard

Matt Damon er også redd:

Omtaler en republikansk seier som en skikkelig dårlig Disney-film.

Gammel 11-09-08, 11:17   #39
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er virkelig absurd, og jeg kjenner jeg blir helt fortvilet og nesten på gråten med tanke på fremtidsutsiktene hvis McCain blir valgt. Han er en skummel, skummel mann, med en skummel alder, og en enda skumlere overtaker dersom han skulle stryke med av sin skumle alder. Jeg mener; USA er ikke et lite loppeland, det er en svær supermakt. Tenk all den skaden som kan bli gjort av dårlig dømmekraft ikke bare inad i landet, men også i hele resten av verden. Ting som skjer der borte har innvirkning på hele verdensstabilieten på så utrolig mange nivå.

Jeg fatter virkelig ikke at dette faktisk foregår i levende live i 2008. Man skulle bli smartere gjennom utviklingen, ikke dummere.

Det skulle virkelig vært et åpent valg der alle natolandene fikk være med å stemme.

Gammel 11-09-08, 11:26   #40
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Stemmer med DM. Sarah Palin som president er om mulig skumlere enn McCain.
Overdrevent religiøse mennesker med atomvåpen, enorm hær og ditto økonomi, men liten erfaring med politikk og nada innsikt i miljøspørsmål kan skremme vannet av hvem som helst.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.