Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Den letteste vognen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 12:39   #41
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den letteste vognen?

Sist redigert av Eria : 22-01-07 kl 11:47.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:01   #42
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Ingen som har nevnt TFK enda?

Den er kjempeliten sammenlagt, veiger 13,4kg og har like stor bag som simovognene.

De har den på simobutikken ved gågaten.

jeg har nesten bestemt meg for at jeg skal ha en sån vogn..

eneste ulempe jeg ser er at sittedelen ikke kan snues.. men vi får en brio kombivogn fra 03 av en venn som vi eventuellt kan bruke i den perioden barnet vil sitte den veien, om det i hele tatt vil det.. barna i vår familie er kjent for å være nyskjerrige og ikke ha tolmodighet til sånt..

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:02   #43
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Hva står TFK for?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:05   #44
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Trend for kids www.buggy.de

Gammel 22-11-06, 13:20   #45
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den er vel to-tre cm kortere enn bagger flest ja. Ikke mer. Og den er bred!
Det er full liggestilling på vogna. På lik linje med buggis.

Men man kan ikke BARE ha buggis hvis man har et aktivt liv. Det er vel hele poenget mitt. Syntes buggisen er kjempefin, men jeg gidder ikke ha flere vogner.
I bunn og grunn så må man velge mellom å kunne vende vognen og ha en vogn med bra trillegenskaper.

Sist redigert av Harriet Vane : 22-01-07 kl 21:07.
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:20   #46
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Hvilken vogn er den letteste i vekt og til å frakte med seg inn og ut av bil?

TFK er ikke den beste vognen til AKKURAT dette.
DM og HP: Vi trenger flere bruksdetaljer! Usecases, i tillegg til: boligområdebeskrivelse, vei og underlangsrapport i nærområdet, generelt aktivitetsnivå, nøyaktig alder på barn, evt. fremtidige babyplaner, biltype, bilsetekompatibilitet, fargepreferanse, kulhetsgrad, værprognoser (gjennomsnittstemperatur, vind, snødybde, og ikke minst: typisk adferd under ulike værforhold) reiseplaner og grad av "Attachment parenting"

Vi LEKER ikke vogn heller, da! Dette er seriøse saker!

(Kun lett og inn og ut av bil? Buggis ;-) )

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 14:36   #47
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Joda. Men den fungerer jo dårlig på snøføre og i ulendt terreng. Hva skal man med vendbar sittedel og stor bag hvis man ikke kommer seg ut..

Og OTH-baggen er virkelig ikke såå liten

Nei, den fungerer glimrende i ulendt terreng, dessuten får kjøpere i Skandinavia andre hjul enn de på kontinentet med tanke på nettopp det tøffe klimaet.
Vi har hatt Bugabooen vår i Norge, Nederland og her i Karibien. Den fungerer tipp-tipp over alt! Vi har gått med den i skogen, i snøen, på grusvei, asfalt og dratt den i to-hjuls-posisjon på stranden.Det er rett og slett den mest geniale og komplette vogn som finnes!

Jo, OTH-bagen er veldig liten i fht. den til Bugaboo.

Gammel 22-11-06, 21:28   #48
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, den fungerer glimrende i ulendt terreng, dessuten får kjøpere i Skandinavia andre hjul enn de på kontinentet med tanke på nettopp det tøffe klimaet.
Vi har hatt Bugabooen vår i Norge, Nederland og her i Karibien. Den fungerer tipp-tipp over alt! Vi har gått med den i skogen, i snøen, på grusvei, asfalt og dratt den i to-hjuls-posisjon på stranden.Det er rett og slett den mest geniale og komplette vogn som finnes!

Jo, OTH-bagen er veldig liten i fht. den til Bugaboo.

Hvordan ser de hjulene ut?

Jeg har bare fått inntrykk av at de som har Bugaboo også har en vogn til stortsett. Alle jeg kjenner som har den har i allefall det..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:03   #49
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Hvorfor fungerer ikke TFK til ut og inn av bilen?

den blir firkanta istedenfor avlang.. så den er mye lettere å få inn i biler med koffert. den blir ganske liten sammenlagt. ser ikke helt problemet med det jeg.

kansje Buggis er mindre... men den er og mye dyrere.. og bagen synest jeg ikke er fin. men akkurat utsendemessig så har jo alle forskjellig smak.

Gammel 22-11-06, 22:13   #50
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har bare fått inntrykk av at de som har Bugaboo også har en vogn til stortsett. Alle jeg kjenner som har den har i allefall det..

Eneste grunnen til at jeg har en vogn ved siden av buggisen er at vi må ha en søskenvogn og.

Se så stor bagen er da, med snuppa på 13 mnd oppi:

Gammel 22-11-06, 22:17   #51
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en datter på drøye 6 mnd, og hun sover veldig godt i sin OTH. Jeg gikk over til sportsdelen før hun var 5 mnd. Egentlig ville jeg bare prøve, og jeg tenkte det var for tidlig, men ettersom hun da pluttselig begynte å sove 2-3 timer i stedet for 20 minutter har jeg latt henne fortsette å sove i sportsdelen .

Sist redigert av Harriet Vane : 22-01-07 kl 21:07.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:24   #52
Mamma Rosa
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg har en datter på drøye 6 mnd, og hun sover veldig godt i sin OTH. Jeg gikk over til sportsdelen før hun var 5 mnd. Egentlig ville jeg bare prøve, og jeg tenkte det var for tidlig, men ettersom hun da pluttselig begynte å sove 2-3 timer i stedet for 20 minutter har jeg latt henne fortsette å sove i sportsdelen .

Jeg ville aldri hatt barnet mitt forovervendt så tidlig.
Min minste er 15 mnd og skal sitte mot meg en god stund enda.

Jeg bruker kun bugabooen.

Hvis det er veldig ulent terreng, så vipper jeg styret og låser de små hjulene.

Man kan også bruke den i tohjulsposisjon om man skal gå i skogen f.eks.

Bagen er stor!
Jeg har hatt mange vogner og ingen kan måle seg med denne.

Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:28   #53
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg ville aldri hatt barnet mitt forovervendt så tidlig.
Min minste er 15 mnd og skal sitte mot meg en god stund enda.

Hvorfor det... ja annet enn at det er koselig å se babyen sin?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 22:31   #54
Mamma Rosa
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Hvorfor det... ja annet enn at det er koselig å se babyen sin?

Det anbefales vel at barnet sitter mot den som triller til de er over året mener jeg å huske.
Det har ikke kun med at mammaen synes det er hyggelig.
Det kan fort bli for mye inntrykk for et lite barn å sitte fremover.
Min sønn ser omtrent like mye på meg som på noe annet når vi går tur.
Det blir en trygghet for han liksom.

Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 23:34   #55
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Det anbefales vel at barnet sitter mot den som triller til de er over året mener jeg å huske.
Det har ikke kun med at mammaen synes det er hyggelig.
Det kan fort bli for mye inntrykk for et lite barn å sitte fremover.
Min sønn ser omtrent like mye på meg som på noe annet når vi går tur.
Det blir en trygghet for han liksom.

Forskning viser at barna foretrekker å se foreldrene, dette sa en jeg kjenner. .... ( Ok, da, ikke dagens beste innlegg ... men det er sant! Hun sa det!)

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 00:11   #56
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nei, ikke meg, ikke søsteren min og heller ikke ca. 10 av venninnene mine. Vi har en vogn, og vogna er BUGABOO

Gammel 23-11-06, 00:50   #57
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sist redigert av Eria : 22-01-07 kl 11:48.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 12:41   #58
tutta
Passiv

Standard

BUGABOO

Ingen over-ingen ved siden av

Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 13:52   #59
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Vinterhjulene på Bugabooen er vel ikke vendbare?

Gammel 23-11-06, 16:41   #60
Mamma Rosa
Passiv

Standard

Hjulene blir faste ja.
Nå er vel disse hjulene laget for at man skal kunne måke seg frem i mye snø.
Da har man vel heller ikke behov for sving.

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Forskning viser at barna foretrekker å se foreldrene, dette sa en jeg kjenner. .... ( Ok, da, ikke dagens beste innlegg ... men det er sant! Hun sa det!)

Jeg tror deg.

Jeg merker jo det selv. Sønnen min ser på meg mye når vi går tur.
Hvis noe er litt skummelt, så kan han sjekke med meg om jeg er redd eller ikke.
Sitter de forover får de liksom alt servert rett i fanget.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.