|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Vi skal ha mappeoppgave i småbarnsped nå og min gruppe har bestemt seg for å ta for seg sikkerhet rundt de småbarna. Jeg har fått ansvar for bilsikkring og båt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?De har brukt buss, så det med sikringen lurer jeg også på. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Øyboer
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Glemte å si at det er 0-3 år |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Personbiler med barnas private seter. Barnehagen har også minibuss, men snuppa får ikke være med på tur med den så lenge hun ikke sitter i egnet sete. Og jeg synes det hadde vært galskap å dra på båttur med 0-3 åringer.
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Men alexy: Har du nektet de å ha henne i mini bussen, eller bruker de den ikke til de små? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Her har de brukt vanlig rutebuss og privatbiler(men vi har ikke hatt noen av de turene enda, bare vet at de gjør det).
|
|
|
#7 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Her bruker de turbuss og trepunktsele.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?
Barnehagen bruker som oftest taxi eller personbiler og da setter vi igjen bilseter. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Øyboer
Klarer barnehagen å feste bakovervendte seter? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
De gangene privatbiler brukes har jeg festet setet selv. Når det gjelder taxier forventer jeg at de klarer det, men jeg har aldri kjørt til barnehagen for å sjekke. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Øyboer
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Selv stoler jeg ikke på mannen engang, men han har fått montert det noen ganger. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?De har reist med minibuss og privatbilder. Av en eller annen grunn har Tuppa alltid kjørt i privatbilen til en av de ansatte med sitt eget sete.
|
|
|
|
#13 |
|
Øyboer
er dette sete fremover eller bakover? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?Vi skriver under på et skjema når de begynner (knerten begynte i dag, så jeg har det friskt i minne). Der skriver vi under på om de kan få sitte på i privatbil med barnesete og om de kan få ta buss.
|
|
|
|
#16 |
|
Lett rørt
|
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?nå er min sønn over 3 år nå. Men før han ble 3 var det likedann. De kjører med barna i maxitaxi, og barna sitter rett i sele. Ikke noe pute eller sete.
|
|
|
#17 |
|
Øyboer
Det er sånne historier jeg er redd for. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvordan sikrer deres barnehage de minste barna på tur?I Storebror sin barnehage + den jeg jobbet i var det kun se store barna som fikk dra på turer der en må bruke motorisert kjøretøy.
|
|
|
#20 |
|
Lykkelig nygift.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har sagt ifra at hun ikke skal være med på tur dersom det kun er minibussen som er alternativet. Er ingen annen form for sikring enn trepunktsbelte, og det er ikke aktuelt. Da får de finne på et annet alternativ til henne i barnehagen.
|
![]() |
|
|