|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Holder det med kun én vinterdress?Knerten går fulltid i barnehage. Vi bor i Oslo og sist vinter var det ganske kaldt, men mye vekslende, så vi hadde endel sørpe i tillegg.
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Storebror hadde kun en dress i fjor og klarte seg fint med det. Lillebror hadde to, men kunne også fint klart seg med en. Vi hentet og leverte i dressen, da. De som har dressen hengende fast i bhg synes kanskje det er greit å ha en ekstra hjemme.
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Det stemmer det! Vi hadde dressen hengende fast i barnehagen, og det var noen dager vi savnet den fordi vi hadde glemt å ta den med. Jeg tror nok det vil bli enda mer relevant denne vinteren ja.
|
|
|
#5 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi kommer til å prøve å klare oss med 1. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi har alltid hatt en dress og et sett med boblebukse og jakke. Da har jakken blitt brukt for seg til og fra barnehagen, dressen har hengt i barnehagen, også har vi hatt boblebukse når vi er ute på ettermiddagen hjemme.
|
|
|
#7 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Ok.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi har alltid hatt en Troll med for som brukes hele høsten, vinteren og våren + en rimeligere alternativt arvet som vi har hatt hjemme. Da har det ikke vært krise om vi vil gjøre noe på kvelden og dressen er i barnehagen eller om vi i verste fall har glemt den i barnehagen i helgen. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Har alltid bare hatt én dress, har aldri vært noe problem. Men vi må jo ta den med hjem da, men synes ikke det er så pes. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi klarte oss med en i fjor.
|
|
|
#12 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi har stort sett bare hatt en Reima Tec. Så har de gjerne en fin jakke/kåpe i ull i tillegg som kan brukes til besøk, byturer, hjem fra bhg. osv. så lenge vi har gode ullbukser fra Nøstebarn under.
|
|
|
#13 |
|
I farta ...
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi har greid oss med én vinterdress til begge ungene (Troll stort sett, men også litt Reima). Til Snuppa har jeg de siste par årene hatt en boblebukse og jakke kjøpt på salg på Cubus i tillegg og jeg tipper Lillemann også får det i år, men det har ikke vært noe "must". Jeg kan ikke skjønne annet enn at du klarer deg fint med bare én dress i år når sønnen din er så liten i hvert fall. Han er vel ikke ute SÅ mye enda? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Holder det med kun én vinterdress?turbo har en dress i bhg og en vinterbukse hjemme.
|
|
|
|
#15 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Tror jeg får se det an etterhvert som vinterdress-sesongen begynner. Men vet at jeg ikke kommer til å gidde å drasse med meg dressen frem og tilbake i barnehagen, så noe må vi nok kanskje ha.
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Jeg har alltid hatt minst to til hver. Men jeg er skitt-nazi, så en dress har vært til vask mens den andre har vært i bruk. Det er så veldig mye hyggeligere å ta på seg en dress som er ren. |
|
|
|
#17 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Holder det med kun én vinterdress?
Skittallergien råder her også gitt! I vinter var det ikke så problematisk, for da hadde knerten mørk grå dress, men i år har han en mellomgrønn PoP-dress, som antageligvis vil bli mer synlig møkkete.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi synes det er greit å ha en boblebukse og boblejakke i tillegg. Jakka kan de bruke til hverdags, og så ha en bukse hjemme eller som reserve i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Holder det med kun én vinterdress?Vi pleier å ha en billigere variant hjemme. Orker ikke drasse med ting frem og tilbake. Da blir det bare glemt enten her eller der. |
|
|
|
![]() |
|
|