Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Brev fra helsestasjonen

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-08, 18:37   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Brev fra helsestasjonen

Malin har fått innkalling til førskoleundersøkelse. Jeg siterer: (Jada, det ble skrevet med store bokstaver.)

Sitat:

HEI !
NÅ SKAL DU FÅ TID TIL Å KOMME PÅ
HELSESTASJONEN TIL
FØRSKOLEUNDERSØKELSEN.
DU SKAL HA MED DEG MOR ELLER
FAR TIL DENNE UNDERSØKELSEN.

DU SKAL TA:

* HØRSEL UNDERSØKELSE.
* SE HVOR HØY OG TUNG DU HAR BLITT.
* VI SKAL OGSÅ SNAKKE ENDEL I SAMMEN.
* SKOLELEGEN SKAL UNDERSØKE DEG.

Er det meg, eller virket denne lite proff?

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:39   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brev fra helsestasjonen

Var den adressert til deg eller Malin?

Gammel 08-09-08, 18:40   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Den var adressert til Malin, så jeg kan skjønne de store bokstavene. Men da kunne de vel vært litt mer grammatisk korrekte? Eller er jeg veldig snerpete her? Fniste i hvertfall godt av brevet.

Gammel 08-09-08, 18:40   #4
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:43   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om den så var skrevet direkte til Malin - eller om det nå er stilet direkte til barn uansett - så koster det få kalorier å legge litt omtanke i ordentlig språk.

Men det er mulig at det er stilet slik med tanke på at barnet kanskje skal kunne lese det selv? Altså, da tenker jeg på de store bokstavene og de korte setningene, ikke det elendige språket.

Gammel 08-09-08, 18:47   #6
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Ja det var språket som plaget meg også. "HØRSEL UNDERSØKELSE" blant annet. Og "VI SKAL OGSÅ SNAKKE LITT I SAMMEN."

Gammel 08-09-08, 18:48   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det virket veldig useriøst. Selv om de henvender seg til barn så skal det vel ikke se ut som en andreklassing har skrevet det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:51   #8
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Er det mulig? Kan jo stille sp.mål ved helsesøster sin kompetanse som sender ut noe slik! Å skulle det være noen andre som har skrevet det, så burde helsesøster konrollere og rette opp slike brev!

Gammel 08-09-08, 18:53   #9
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Brev fra helsestasjonen

Jeg hadde fnist godt av det der, og blitt litt skeptisk til at de som har skrevet dette skal undersøke min unge.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:57   #10
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bare vent til du får lapper fra skolen med lignende språk.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 19:09   #11
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Bare vent til du får lapper fra skolen med lignende språk.

Da får jeg rette innkallingene til foreldremøtene med rød penn, og levere til læreren på møtet.

Gammel 08-09-08, 19:16   #12
Grey
sangfugl

Grey sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Er det mulig?

Jeg tror nesten ikke jeg hadde greid å la være og si noe om den innkallinga der, altså.

Gammel 08-09-08, 19:22   #13
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste har en lærer som konsekvent skriver "Vi har hvert på tur". Er det noe rart jeg blir litt skeptisk til hvordan det skal gå med utdannelsen hennes?

Gammel 08-09-08, 19:25   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Eldste har en lærer som konsekvent skriver "Vi har hvert på tur". Er det noe rart jeg blir litt skeptisk til hvordan det skal gå med utdannelsen hennes?

Gammel 08-09-08, 19:31   #15
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Oi, hjelpes meg. Det virker litt uprofesjonelt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 19:36   #16
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Eh.

Gammel 08-09-08, 19:50   #17
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Greit meg enkelt språk, og til en viss grad store bokstaver, men kjære vene, det kan da ikke være nødvendig med direkte dårlig språk??

Jeg tipset læreren til eldste om amo.no (side mot orddeling) pga hennes nesten konsekvente orddelingsfeil. Når jeg så på planen at de skulle lære om sammensatte ord, kunne jeg ikke dy meg. Jeg gjorde det på en hyggelig og (nesten) litt humoristisk måte, og ble det tatt ille opp viste hun det ihvertfall ikke. Orddelingsfeilene forsvant i alle fall.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 20:06   #18
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ojda. Jeg vet ikke helt om jeg hadde ledd eller blitt irritert. Kanskje litt av begge deler.

Gammel 08-09-08, 20:12   #19
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Malin har fått innkalling til førskoleundersøkelse. Jeg siterer: (Jada, det ble skrevet med store bokstaver.)

Er det meg, eller virket denne lite proff?

Haha

Blir nesten som turbos
"Til Hans Kristian med foreldre" utpå
Og inni "kjære Hans Kristian"
Jeg trodde nå han het Hans Christian....
Innkalling til 5års undersøkelse. Nå er du snart 5 år og skal på nytt på Hs
og er nå leeenge siden han var 5 år:P
Og ikke er det vår helsesøster.

Og så var det et ark med
"elevens navn"
"elevens klasse"
"elevens skole"
Elevens adresse osv

Vi er nå verken skrevet inn på skolen eller noe . så dette blir jo bra

Men kanskje de har tenkt at ungene sv skal kunne lese det?!?

Gammel 08-09-08, 20:13   #20
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Da får jeg rette innkallingene til foreldremøtene med rød penn, og levere til læreren på møtet.

Jeg har faktisk gjort det en gang, men trakk meg i siste øyeblikk, jeg hadde ikke lyst til å være slem heller. Jeg har også mottatt lapper fra ungdomsskolelærere som har vært fulle av særskrivingsfeil, og/å feil og rene skrivefeil. For min del førte det nok til noe manglende tiltro til min datters norskopplæring.

I dettet tilfellet skal jo helsesøster foreta diverse undersøkelser, la oss håpe hun behersker faget sitt bedre enn hun behersker skriftlig norsk. Det er jo det som er viktigst. Og ja, jeg synes nok det gir et bittelitt useriøst inntrykk. Skulle tro de hadde standardinnkallinger?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.