|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
trøtt
|
Hjelp! Hva kler man på en atopiker innerst mot huden når det er kaldt ute?Lillebror er jo blitt barnehagegutt og det innebærer både utelek og soving ute i vogn. Hva i all verden skal jeg kle ham med innerst mot huden for å holde ham varm og ikke minst tørr i vinter? Jeg vil gjerne at han skal få slippe å ha bomull innerst da det etter min erfaring fort blir både kaldt og klamt (ev. svett og vått).
|
|
|
#4 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp! Hva kler man på en atopiker innerst mot huden når det er kaldt ute?Vi har brukt devold sitt ullundertøy, det har superundertøy-stoff mot huden, og ull ytterst. Utrolig deilige klær. Men de finnes vel ikke i veldig små størrelser, muligens fra 2 år, men ihvertfall 4 år.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hjelp! Hva kler man på en atopiker innerst mot huden når det er kaldt ute?Devold har fungert bra her. Hun har ikke eksem, men hun reagerte på ren ull.
|
|
|
#7 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hjelp! Hva kler man på en atopiker innerst mot huden når det er kaldt ute?Cubus har og mye ullundertøy med bomull på innsiden. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp! Hva kler man på en atopiker innerst mot huden når det er kaldt ute?Du kan fint bruke Devold sitt, også har Merinoull bomullsinnside så det er trygt for Atopiker barn
|
|
|
#9 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hjelp! Hva kler man på en atopiker innerst mot huden når det er kaldt ute?Gutten min hadde endel atopisk eksem da han var mindre, og han ble ikke verre av myk ull rett på huden. Har du prøvd med ull? Noen tåler det fint, andre ikke... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hjelp! Hva kler man på en atopiker innerst mot huden når det er kaldt ute?
|
|
|
#11 |
|
saftig
|
Sv: Hjelp! Hva kler man på en atopiker innerst mot huden når det er kaldt ute?Jeg har en atopiker som fint tåler ull. Vi bruker Nøstebarn sitt. Har du prøvd? De har en ull/silkeblanding som er veldig fin.
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hjelp! Hva kler man på en atopiker innerst mot huden når det er kaldt ute?Jeg kjenner også en gutt som er atopiker og som tåler ull/silke klærne fra Nøstebarn. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Jeg har lett i mange butikker og har ikke funnet noe i små størrelser. Til litt større barn er det lett å få tak i. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hjelp! Hva kler man på en atopiker innerst mot huden når det er kaldt ute? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Hjelp! Hva kler man på en atopiker innerst mot huden når det er kaldt ute?*blind*
Sist redigert av Honda : 09-09-08 kl 23:35. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hjelp! Hva kler man på en atopiker innerst mot huden når det er kaldt ute?Poden er atopiker. Den førster vinteren tålte han ikke ull på huden i det hele tatt. Da brukte vi ulltøy med bomull på innsiden (fra Cubus og Joha). Det har ikke helt samme gode effekten som vanlig ull, men mye bedre enn ren bomull.
|
|
|
|
#19 |
|
Erfaren nok
|
Prøvd Stillongs da?
|
|
|
#20 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
bodyene på den siden var jo bare i størrelse 65 og 74. og så genser i størrelse 2 år.
|
|
![]() |
|
|