Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det sunneste kjøpebrødet?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-08, 08:41   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det sunneste kjøpebrødet?

Etter nøye overveiing har jeg bestemt meg for ikke å bake brød selv.

Jeg spiser ikke brød selv for tiden, men jeg vil likevel at mann og barn skal spise sunnest mulig. Så hvilket kjøpebrød er sunnest? Og da snakker jeg om brød man får i vanlig butikk, ikke Ingers rugbrød fra bakeri og lignende.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 08:47   #2
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er det sunneste kjøpebrødet?

Knekkebrød? Eller utgår det? Jeg bruker følgende tjuvtriks når jeg handler brød, jeg løfter på de og tar det som er tyngst. Jo grovere et brød er jo tyngre vil det være.

Gammel 10-09-08, 08:50   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Byggbrød er bra. Det til Bakers henger sammen, smaker godt, og bygg skal visst være veldig bra (sunt).

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 08:50   #4
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er jo helt enormt mye salt i enkelte kjøpebrød. Vi kjøper vanlig Rema brød; Slåttebrød, solsikkebrød (kanskje litt salt...), speltbrød og Simpson brødet. Føler at speltbrød er sunnest, men det er vel ikke bevist at spelt er sunnere enn annet mel (?)..

Gammel 10-09-08, 08:52   #5
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Knekkebrød? Eller utgår det?

Ungene spiser knekkebrød også, men de vil ha brød også. Både til skolemat og til å lage toast av. Så å kutte ut brødet er ikke noe alternativ.

Gammel 10-09-08, 09:01   #6
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kjøper Bakehusets "Ruget" på Kiwi. Det er omtrent det groveste jeg får i Poden. Inneholder vann, hvetemel, 20% sammalt rug, 13% sammalt hvete, rugmel, solsikkekjerner, maltmel, gjær, sirup, salt og vegetabilsk fett.
Om det er sunt eller ikke vet jeg ikke, men det føles sånn og er godt.

Gammel 10-09-08, 09:05   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå for tiden står det jo en grovhetsskala på brødene, så man hvertfall kan sørge for at brødet er nokså grovt. Jeg spiser bare knekkebrød, så her har mannen bestemt at Vita Hjertego-brødet er det som skal kjøpes inn. Jeg har ikke sjekket hva det inneholder.

Gammel 10-09-08, 09:45   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er kjempevanskelig å se hva som er det groveste brødet. Så jeg pleier å veie brødene i hånden, og tar det som er tyngst for det har mest fiber.

Gammel 10-09-08, 09:47   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Ingers rugbrød?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 09:50   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dansk rugbrød, men det blir vel litt heavy for enkelte. Må tilvennes. Ellers er veiing en god idé ja. Jo tyngre, jo grovere. Den grovhetsskalaen er jeg litt skeptisk til, synes det er merkelig når et brød som knapt veier mer enn ei fjær har full skala.

Gammel 10-09-08, 09:50   #11
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Ingers rugbrød?

Som jeg nevnte i hovedinnlegget, så får man jo ikke det i vanlig butikk. Og jeg har dessverre liten mulighet til å få handlet på bakeri.

Gammel 10-09-08, 10:05   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På Mega er mange brød merket med sånn grad av grovhet. Om du skjønner. Det kan være litt kjekt.
Ellers likte jeg de nye Coop brødene, som er ekstra lenge stekt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 10:06   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Som jeg nevnte i hovedinnlegget, så får man jo ikke det i vanlig butikk. Og jeg har dessverre liten mulighet til å få handlet på bakeri.

Her har iallefall Prix Ingers rugbrød?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 10:07   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Jeg har alltid trodd at denne grovhetsskalaen er litt bob bob, for jeg synes ikke de grove brødene der virker så veldig grove.

Gammel 10-09-08, 10:08   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Her har iallefall Prix Ingers rugbrød?

Har de?????? Det er jeg bombesikker på at "min" Prix ikke har. :surmuler:

Gammel 10-09-08, 10:08   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dansk rugbrød, men det blir vel litt heavy for enkelte. Må tilvennes. Ellers er veiing en god idé ja. Jo tyngre, jo grovere. Den grovhetsskalaen er jeg litt skeptisk til, synes det er merkelig når et brød som knapt veier mer enn ei fjær har full skala.

Alle brødene jeg har sett med full skala er da også tyngre enn andre? Jeg handler på Prix.

Gammel 10-09-08, 10:10   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh? Jeg har stått og veid dem i hendene og synes ikke de er så mye tyngre enn de med mindre skala. Ble faktisk overrasket av det. Men jeg må sjekke igjen. Men hvor grove ER de egentlig med full skala? De ser så lyse ut, ikke er de særlig tunge heller ...

Gammel 10-09-08, 10:11   #18
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Alle brødene jeg har sett med full skala er da også tyngre enn andre? Jeg handler på Prix.

Sært. Det er ikke min erfaring, noen ganger så er det som Iset sier, at brød som er angitt til å være grove, er kjempelette.

Gammel 10-09-08, 10:15   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Merkelig. Opereres det med forskjellige skalaer fra forskjellige produsenter? Jeg kjenner jeg må sjekke innhold på brødene når jeg skal på butikken i dag.

Gammel 10-09-08, 10:23   #20
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Har de?????? Det er jeg bombesikker på at "min" Prix ikke har. :surmuler:

"Din" prix er da heller ikke mye å skryte av...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.