Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg har blitt gammel ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-08, 14:12   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har blitt gammel ...

Jeg ble i sommer singel etter 18 år som samboer hvor 12 av de som gift.

Og har nå handlet inn noen ting som får meg til å innse at jeg har blitt "inntørket jomfru allerede".
1. Varmeteppe...
Jeg er alltid iskald på bena om vinteren, nå blir det ingen jeg kan varme de på så varmeteppe ble løsningen. (Trumf poengene mine ble brukt til det)
Å lukke vinduet om vinteren er ikke et alternativ.

2. Ullunderbukser... (kan det bli værre???)
Men jeg var i Danmark med mamma og de hadde ullhipsters på tilbud.
(eller det er blanding mellom ull og silke da, akkurat som det gjør saken noe bedre...) Så jeg som da alltid fryser fant ut at det måtte jeg jo kjøpe noen av.. 30,- var jo ikke ille pris det. En ullsinglett i blandingen ull/silke fant også veien i handlekurven.

Lurer på hva det neste blir jeg.
(får ta med at jeg er 37 år da og ikke nærmere 100)

Gammel 14-09-08, 14:26   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har blitt gammel...

Alle kommer vel til et punkt der man finner ut at man ikke gidder fryse mer.

Jeg ser forøvrig ofte med undring på 18 åringer som venter på bussen vinterstid med dunjakke og nesten bar mage. Det må dessuten være kulere med snørr enn med lue.

Nei skal du være frisk og pigg til å leve og kanskje finne en ny venn å varme bena på, så må du holde deg varm. 37 er forøvrig ingen alder. Den lista hever jeg hvert år i mars.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 14:31   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er ikke gammel, du er voksen. Og har forstått at det er viktigere å være komfortabel enn å være "kul".

Hva det neste blir? Brodder, kanskje? Kan anbefales på glatt vinterføre.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 14:41   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil vel heller kalle det voksen, ja.

Gammel 14-09-08, 14:44   #5
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Lurer på hva det neste blir jeg.

Trillekurv til matvarene?

Selv har jeg forøvrig alltid vært fornuftig når det gjelder to ting; sko og varme klær. :gamlisungdom:

Gammel 14-09-08, 14:47   #6
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg vil vel heller kalle det voksen, ja.

Jeg grøsser når jeg tenker på den 19 år gamle Enhjørning som uten problemer tok på seg pinetrange dongeri - uten stillongs under! - og midjekort skinnjakke når hun skulle ut og gå.
I 20 minusgrader.

Brodder? Vurderer det, da jeg har et utsøkt instinkt for å finne de glatteste flekkene som er å oppdrive vinterstid, og kommer gjennom vinteren med svære blåmerker og forstuet håndledd - i beste fall.

Gammel 14-09-08, 15:08   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er et tegn på modenhet at man velger komfort framfor kulhet.

Gammel 14-09-08, 15:18   #8
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har brodder, og jeg er bare 30. Det er lurt når man skal gå ned lange islagte bakker høygravid på vinterstid, og jeg ville ikke vært foruten.

Gammel 14-09-08, 15:19   #9
Skvetten
Passiv

Standard

Ullhipstere er herlige!
Som singelkvinne har jeg opp til flere tiltak mot frysing om nettene: Knestrømper i ull, flanell pysj, ullpledd og hund på beina.
Du er voksen og sofistikert, hvordan ville man ellers innrømme de tingene?

Nå har Skvetten funnet en kjæreste så da må jeg nok gjemme bestemorgreiene noen ganger siden jeg har en mann i sengen nå og da som kan fungere som substitutt.

Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 16:06   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Kamferdrops neste, da.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 16:26   #11
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Det er bra at flere lytter til sin indre gamle dame!

Gammel 14-09-08, 16:29   #12
TBM
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Jeg grøsser når jeg tenker på den 19 år gamle Enhjørning som uten problemer tok på seg pinetrange dongeri - uten stillongs under! - og midjekort skinnjakke når hun skulle ut og gå.
I 20 minusgrader.

Brodder? Vurderer det, da jeg har et utsøkt instinkt for å finne de glatteste flekkene som er å oppdrive vinterstid, og kommer gjennom vinteren med svære blåmerker og forstuet håndledd - i beste fall.

Eller joggesko med pigger! Kjøpte det i fjor - fungerer godt på litt halvglatt føre!

Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 16:31   #13
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Ullhipsters er da ikke for gamlinger!
Kari Traa-trusene mine i ull er nesten de kuleste jeg har. Dessuten er det deilig, varmt og fornuftig!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 16:35   #14
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

turbo bruker varmeteppe på hytta sommer som vinter
og ulpledd hjemme. og han er 5 år

Gammel 14-09-08, 16:39   #15
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Du får ønske deg noen varme golfjakker til jul. Med lommer, slik at du har et sted å legge servietter og lommetørklær.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 16:56   #16
Left
Passiv

Standard

Jeg foretrekker i hvert fall å være varm fremfor å være kul.
Ullhipsters kjøper jeg nok aldri, men sengesokker i ull har jeg. Det går nok mer på at jeg takler dårlig å ha ull innerst. På beina går det fint.
Varmelaken har jeg hatt også - da jeg jobbet natt. Satte på varmen da jeg kom hjem om morgenen - hadde mitt lille morgenrituale med litt mat, og avslapning før jeg krøp opp i varm seng på iskaldt rom. :salig:

Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 16:58   #17
Siri
seru

Siri sin avatar

Hvor: uren luren
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Trillekurv til matvarene?

Åsså sånn plastikkskaut i regnvær! Jeg fikk forresten mine første ullunderbukser etter en plagsom runde UVI i 18-årsalderen...

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 17:03   #18
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

I 20 minusgrader.

Jeg gjør sånt ennå, jeg...Som 41-åring...
Eh...når jeg skal på byen, f.eks.

Gammel 14-09-08, 19:59   #19
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

He, he.. jeg kjøpte badedrakt på 50 % OG ulltrøye i samme handelen for 3 uker siden... men jeg er jo nærmere 40 enn deg da Og ett hett tips for frysepinner er bokhvete-pute... varmes i microen i 3 minutter, pakkes i håndkle og holder seg varm lenge..

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-08, 21:41   #20
Smarties
Fullverdig medlem

Smarties sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Smarties er litt kul
Standard

Sv: Jeg har blitt gammel ...

Har hatt noen sånne "nær gammel" opplevelser jeg også.
Sist gang når jeg kjøpte varmeflaske...

Smarties er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.