Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Suksesskake/gulkrem

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-08, 21:59   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Suksesskake/gulkrem

Ikveld laget jeg for første gang sånn "gulkrem" til en suksesskake.
Og den ble perfekt.

(Men guud jeg er sliten i armen!! )

Skal lage en sånn stor sukseskake i langpanne til bursdag i morgen.
(detsoteliv.no er en skummel side!! )

:åpplyser:

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:05   #2
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Suksesskake/gulkrem

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

(Men guud jeg er sliten i armen!! )

Ønsker deg kjøkkenmaskin? (Eller viser det spørsmålet at jeg er en suksesskake-jomfru?

Gøy når kaker en lager første gang er vellykede ja

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:09   #3
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sliten i armen.

Gøy å få det til da.

Gammel 20-09-08, 22:13   #4
Kneazle
Passiv

Standard

Flinke guniss!
Jeg har prøvd én gang, og det gikk ikke bra. Har du en idiotsikker oppskrift, kanskje?

Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:54   #5
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Flinka

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Ønsker deg kjøkkenmaskin? (Eller viser det spørsmålet at jeg er en suksesskake-jomfru?

Gøy når kaker en lager første gang er vellykede ja

Nå har jeg aldri laget sånn krem, men jeg tror ikke det hadde hjulpet med en kjøkkenmaskin, man rører vel mens det koker eller noe sånt..

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 22:56   #6
Left
Passiv

Standard

Jeg har laget Dobbel Suksess i dag, og du søte noe hvor god den var!
Har også en fiasko med suksessterte fra tidligere, men i dag gikk det som en drøm
Har du sett den oppskriften forresten?

Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 23:00   #7
Alexy
Lykkelig nygift.

Alexy sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mm, hørtes veldig godt ut! Jeg tror du er flink til å bake.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 23:21   #8
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Flinka

Nå har jeg aldri laget sånn krem, men jeg tror ikke det hadde hjulpet med en kjøkkenmaskin, man rører vel mens det koker eller noe sånt..

OK!

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 23:58   #9
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Flinke guniss!
Jeg har prøvd én gang, og det gikk ikke bra. Har du en idiotsikker oppskrift, kanskje?

Jeg lager enklere utgave av suksekaka.

Snopekaka:

Bunnen:

Mal: 150g mandler
6 sukkerkavringer

Pisk sammen 4 eggehvitter og 2 1/2 dl farin. Stekes på ca. 180 grader i 30 min? Stikk en pinne i så ser dere om den er ferdig. Min ovn er litt dum, derfor litt vanskelig å si.

Krem: Rør sammen og kok opp
4 eggeplommer
1 dl fløte
1 dl sukker
La kremen bli helt kald, rør så inn 100 g soft margarin.

Rasp sjokolade oppå som pynt.

Gammel 21-09-08, 00:19   #10
Left
Passiv

Standard

Min oppskrift likner veldig på Misteri sin.
1,5 dl fløte
4 eggeplommer
120 gr sukker

Bland og kok opp, men det må ikke koke.
Vispe vispe vispe vispe vispe vispe vispe.

Tilsett 120 gram kaldt smør.

Sett den kaldt, gjerne i fryseren en stund - da blir den fortere klar.

Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 11:27   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har liksom aldri prøvd denne kaka for jeg har hørt at kremen er så knotete. Og da jeg så i en tråd at til og med ISET slet, visste jeg ikke helt om jeg gadd prøve.
Men gikk fint!
Jeg laget kremen i går, og skal lage bunnen idag. Det sto at kremen fint kunne stå natta over.

Den jeg lager heter "Kjempesuksess" - og ligger på www.detsoteliv.no
Dere får den opp om dere søker på suksess.

Men den gule kremen inneholder:
- 8 eggeplommer
- 240 g sukker
- 2 dl kremfløte
--> alt dette røres sammen i en kjele, og kokes opp. Rør under småkoking i ca 5-7 min.
Ta av kjelen fra plata, og tilsett:
- 240 g mykt smør i klatter
- 2 ts vaniljesukker

Avkjøl.

Gammel 21-09-08, 11:28   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg har laget Dobbel Suksess i dag, og du søte noe hvor god den var!
Har også en fiasko med suksessterte fra tidligere, men i dag gikk det som en drøm
Har du sett den oppskriften forresten?

Så den!

Gammel 21-09-08, 11:29   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg skal legge ut bilde av kaka når den blir ferdig, og OM den blir bra.

Gammel 21-09-08, 16:07   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Jeg skal legge ut bilde av kaka når den blir ferdig, og OM den blir bra.

Mmmmh.. gleder meg til å smake!

Gammel 21-09-08, 20:58   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Den var kjeempegod

Gammel 21-09-08, 21:00   #16
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den kaken er skummelt god, men den lages ikke så ofte her i huset. Er så mange andre kaker som er litt enklere, men den lages alltid til jul, dåp m.m

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 21:52   #17
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

mmm :sikler: den såg veldig god ut kaka di

Jeg har og en sånn i ovnen nå, og to venter.
Skal i begravelse tirsdag å har fått i oppdrag å bake den kaken, å da lager jeg alltid noen i fleng som jeg har i fryseboksen. Da har jeg så jeg bare kan ta opp ved besøk

Så i dag blir det tre kaker. 1 til tirsdag og 2 i fryseboksen

Gammel 21-09-08, 21:59   #18
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Den oppskriften fra detsoteliv er knallgod !!

Morro å få til, og en kake alle liker, perfekt å fryse hvis det er rester. (Det blir det aldri her)

Gammel 21-09-08, 22:07   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Rester?

Men god idè å bake fler og fryse ned!

Gammel 21-09-08, 22:10   #20
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Den var god! Men holdt med et stykke ja, rimelig mektig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:25.