|
|
#544 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: ShoppingtrådSkremmern er den farligste.
|
|
|
#547 |
|
Erfaren nok
|
Sv: ShoppingtrådSkremmern: jeg antar du har hørt den nye forskningen?
|
|
|
#548 |
|
Quiet, please
|
Sv: ShoppingtrådElectronica, jeg sa ikke at det å kle ungene i rosa fører til at de, siterer meg selv, "nekter å gå med annet enn rosa, kun vil holde på med hester og ballett og heller vil holde seg inne hver dag etter skolen i en måned enn å gå uten sminke". Jeg får inntrykk av at det var slik du tolket det. Jeg vil bare at jentene mine ikke skal få det for seg at fordi de er jenter passer det seg best for dem kun gå i veldig feminine klær. Hvis de "lærer" det av klassevenninner eller velger det fordi de bare synes det er finest, så er det ikke så mye jeg kan gjøre med det, og det vil nok gå dem vel for det. Men jeg vil ikke være den som påvirker smaken deres i den retningen. De får finne ut av det selv.
|
|
|
#549 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: ShoppingtrådMajsa: Jeg er stort sett ganske enig med deg. Jeg liker altså heller ikke dødningehoder, spiderman og plastikkrosa (som jeg liker å kalle den rosafargen som går mye igjen på klær til småjenter) klær fra HM. Heldigvis har jeg klart å unngå det ganske bra til storebror på fem (dødningehoder altså) og mellomøster godtar stort sett det vi kler på henne.
|
|
|
#550 |
|
Quiet, please
|
Sv: Shoppingtråd
Nei, jeg kler jentene mine både i rosa og annet ordentlig feminint, jeg. Men ikke bare det, og viktigst av alt; ikke fordi jeg ikke synes det passer seg for jenter å gå med mer kjønnsnøytrale klær. Jeg tror det er der det ligger; hvilken grunn man har for å velge hva de skal gå med. Om det er på grunn av det rent estetiske, eller fordi man synes jenter skal se ut sånn fordi de er jenter. Er det av sistnevnte grunn er jeg så fordomsfull at jeg mistenker foreldrene for å overføre andre kjønns-hva-skal-jeg-kalle-det ... stereotype? holdninger til barna også.
|
|
|
#551 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: ShoppingtrådTror egentlig ikke vi er så uenige. Ikke noen bare mager her i huset heller. |
|
|
|
|
|
#552 |
|
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Shoppingtråd
Helt enig! Der fikk du sagt det!