Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fleece ikke i tørketrommel?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-08, 22:07   #1
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Fleece ikke i tørketrommel?

Kjøpte nye fleece-sett til begge ungene i dag, og kikket på vaskelappen, der sto det at det ikke skulle i tørketrommelen.

Kan det stemme da? :dårlig med tørkeplass:

(Tar vanligvis alle barneklær i trommelen, med få unntak).

Gammel 30-09-08, 22:08   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fleece ikke i tørketrommel?

Det er ikke verdt kaloriene det tar å putte det i tørketrommelen, det tørker på et par minutter.
(Det blir hinsides statisk elektrisitet om du tromler det. Håret vil definitivt stå rett til værs!)

Gammel 30-09-08, 22:14   #3
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, med litt god sentrifugering er fleecetøyet omtrent tørt når det kommer ut av maskinen. Jeg vasket en fleecedress til lillesøster i dag, og den kunne jeg lagt rett i skapet uten tørking, hadde det ikke vært for noen bånd av bomull.

Jeg er også en notorisk tromler.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 22:16   #4
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

...men det blir jo mye deiligere (i alle fall utenpå..) om man har det i tørketrommel - akkurat som velour , blir det ikke?

Gammel 30-09-08, 22:16   #5
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Jøss. Så kjekt!

Føler meg litt novise, ungene har ikke hatt fleecetøy før, og poden er snart 3 år. Men nå som de går litt i bhg så er det jo fint å ha nå på høsten. Tidlgere har vi kalrt oss med ullklær, men fleece er vel litt sånn overgangsvariant?

Gammel 30-09-08, 22:20   #6
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg tørketromler ikke fleece lengre, for jeg tromlet mannens dyre fleecejakke og det som skjedde var at båndene, altså der det er stoff rundt glidelåsen ble veldig bølgete. Kanskje fordi fleecen krympet?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-08, 22:23   #7
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

Standard

Ja, når jeg tenker meg om så har jeg vel ødelagt et par av mannens fleecegensere i trommelen...

Henger dem opp jeg.

Gammel 30-09-08, 22:35   #8
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Med rette fleecen så lukter det svidd i hele tørketrommelen etterpå også--

Gammel 30-09-08, 22:42   #9
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her går alt av fleece i trommelen, både til mor, far og barn. Funker som bare det - men om det er nødvendig er en annen sak!

Gammel 30-09-08, 22:58   #10
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata

Her går alt av fleece i trommelen, både til mor, far og barn. Funker som bare det - men om det er nødvendig er en annen sak!

Her også.

Gammel 30-09-08, 23:12   #11
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri tromlet fleece. Det er jo tørt når det kommer ut av vaskemaskin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.