|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tåler regn
|
Lekehus til hagenEr det mange av dere som har lekehus til hagen? Hvor har dere kjøpt, og hvor mye har det kostet? Har lyst å kjøpe til jenten min, så jeg trenger litt tips. Så jeg håper noen kan dele litt info. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lekehus til hagenJeg skal også ha et sånt hus når vi får hage. Jeg så at Coop Bygg hadde et på tilbud en gang, kostet 5-6000,- kroner. Det er jo "gratis" i forhold itl hva jeg trodde de husene kostet. Men det kommer jo an på hvordan det skal se ut, hvor stort set skal være osv. Jeg vil helst ha en liten veranda på fremsiden osv, da blir det jo straks litt dyrere. Kanskje det går an å bygge på litt etterhvert.
|
|
|
#5 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Lekehus til hagenVi har det ikke, men skal ha det, ikke til ungene, men til kattene
|
|
|
#6 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lekehus til hagenTilbud på Maxbo, Monter og sikker de andre også nå, de vil ha det ut før vinteren. Det er fullt mulig å prute også.
|
|
|
#7 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lekehus til hagenVi bygde lekehuset selv. Brukte litt nytt og litt gammelt, så da ble det ikke så dyrt. De har vokst fra lekehuset nå, men brukte det mye når de var små.
|
|
|
#9 |
|
nygift
|
Sv: Lekehus til hagenVi bygde selv, men du får jo ihvertfall på plantasjen, men du kan få en del rimeligere i plast, på lekebutikker. Vi har noen til 1000, 2000 og 3999.
|
|
|
|
#10 |
|
Tåler regn
|
Sv: Lekehus til hagen
Har et i plast som vi har hatt i to år, så jeg vil ikke ha plast igjen. Var på Plantasjen i dag, men de var tom. De hadde bare en fæl en som var utstilling. kanskje vi skal gå for selvbygg? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
nygift
|
Sv: Lekehus til hagenJa det ville jeg absolutt ha gjort, da kan du få det akkurat slik du vil.
|
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Lekehus til hagenDet er lurt å bygge dem litt store slik at det er plass til 1-2 senger der inne (voksne), så kan man bruke det som et gjestehus når ungene er for store. Ei venninne hadde et sånt på hytta, der sov hun og jeg når vi var der. Dette var jo på sommeren da, så det var ikke kaldt der inne. Knall.
|
|
|
#13 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Lekehus til hagenVi kjøpte på Plantasjen og det kostet 5000 kroner. Det ble helt OK etter noen malingsstrøk.
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Lekehus til hagenJeg vet ikke hvor du bor, men mange videregående skoler med tømrerlinje bygger slike på oppdrag. Da er de ganske billige. Ta kontakt med en videregående skole i nærheten og forhør deg.
|
|
|
|
#16 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Lekehus til hagen
Ja! Takk for tipset jeg trengte!
|
|
|
|
#17 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Lekehus til hagenSvigerfar bygde vår, den er vel 2 meter x 3 meter ca, og er med ordentlig tak med takstein som på huset vårt, og terrasse utenfor. Skikkelig fin. Nå er den ikke dukkestue lenger (12 og 15-åringen syns ikke det var så morsomt lenger;-)) og er nå blitt "snikkarbo" til minsten. Han har en snekkerbenk der, og litt verktøy.
|
|
|
#18 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Lekehus til hagenDet er fint om det er litt størrelse på det, ja.
|
|
|
|
#19 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Lekehus til hagenDu kan bygge inntil 15 kvm uten byggemelding.
|
![]() |
|
|