|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Renteøkning isolert sett bekymret meg ikke så mye. Vi tåler enda litt renteøkning, MEN skulle en eller begge av oss miste jobben blir jeg derimot meget bekymret. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Utålmoooodig
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)For egen del er jeg ikke bekymret, selv om vi kjøpte ny leilighet i vår. Har tatt høyde for renteøkning, og vi er begge trygt ansatt i det offentlige, så vi blir nok ikke arbeidsledige med det aller første.
|
|
|
#44 |
|
Fornøyd
|
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jeg får vondt i magen. Vi har nylig kjøpt oss tomt, og skal etter planen begynne å bygge neste sommer. Vi eier bolig, og burde for så vidt kunne få minst det samme som det vi betalte for halvannet år siden (det er stor etterspørsel etter boliger her vi bor), men det er ikke fritt for at vi blir litt svette. Vi har temmelig høyt lån, men heldigvis har vi begge sikre jobber.
|
|
|
#45 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jeg har forresten vondt i magen allerede, ettersom gubben ikke har jobb. Det går jo helt fint nå, men jeg kjenner at vi ikke takler det i lengden.
|
|
|
#46 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Vi er begge offentlig ansatte, og medmindre mannen mister sin autorisasjon og/eller fransk og engelsk blir helt droppet fra skolepensum, skal det nok gå bra med oss.
|
|
|
#48 |
|
Peppy!
|
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)
Jeg drar opp en tråd jeg startet for nøyaktig et år siden. Tenk at vi allerede da luktet at det kom til å skje, og allikevel klarte man ikke stanse det. Fy for en tragedie dette er. Og enda mer fy med tanke på hvor skumle tider vi har foran oss nå. :mørk og desillusjonert stemmer |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg som er katastrofetenkar av rang ser ikkje på dette som noko særleg stor tragedie eller katastrofe. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Peppy!
|
Good for you! |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Jau, men eg tenker samtidig at det er forbigåande og at vi nok klarer oss på eit vis. Fordelen med å vere tilsett i offentleg sektor er jo også at arbeidsplassen er temmeleg sikker. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Textrovert
|
Jeg er på nivå med Alfa. Jeg har relativt lite penger, har alltid hatt lite penger og er vant med trange tider. Jeg har vanskelig for å se for meg at det for min del rent personlig kan gå lukt til helvete. :men banker litt i bordet likevel:
|
|
|
#53 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Siden jeg ikke sjekket datoen på tråden, syntes jeg det var en god del mennesker som undrerdrev her inne ...
|
|
|
#54 |
|
Ute på tur
|
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jeg tror vi i Norge kommer til å klare oss mye bedre enn mange andre land, feks i forh til arbeidsledighet og så lenge jobbene er trygge vil de fleste kunne beholde husene sine.
|
|
|
#55 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jeg kjenner jeg får vondt i magen av tanken på at mannen jobber i en bransje som styres mye av renter og opp- og nedgangstider. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Opp og ned
|
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Ja jeg er bekymret for meg og mine barn. Vi bor i et av de rimeligste husene rundt her, men er belånt så det holder. Får vi et skikkelig bolikrakk så ender vi på gata. Ja mange tenker nok at det er jo bare å selge nå og leie, men leieprisen er høyere en hva jeg betaler på lån. Sånn er det å være ufør, alene og ha barn med spesielle behov som krever sitt til at man ikke kan ta seg en ekstra jobb.
|
|
|
#57 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Misteri: Jeg tror virkelig ikke renta skal mye opp. Jeg tror styringsrenten blir satt ned ganske snart, og forhåpentligvis vil det dekke opp for de øvrige økningene.
|
|
|
#58 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jeg blir faktisk mest bekymret av at sånne som Monsoon, som kan uendelig mye mer enn meg om økonomi, er bekymret jeg.
|
|
|
#59 |
|
|
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Jeg er ikke overvettes bekymret. Har fastrente på lånet, grisebillig bil og jobb som nok ikke forsvinner med det første. Altså, ikke bekymret for meg selv. Mer bekymret for en del andre som har lekt boliginvestorer. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Jeg får litt vondt i magen (rykter om børskrakk)Men det er jo ikke det at renta er høy som er det farligste her, det er når folk mister jobbene fordi bedriftene må kutte at problemene oppstår. Og det bekymrer meg. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| bankkrisen |
|
|