Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Testing av vinterdresser på TV2 hjelper deg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-08, 22:37   #61
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper deg

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Fikk du ikke med deg det jeg skrev lenger opp? Kvalitet og pris henger ikke alltid sammen.

Jo, jeg gjorde det, men jeg er litt uenig, for som regel så gjør det det.

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Dyrt er virkelig ikke alltid kvalitet.

Nei, og billig er ikke nødvendigvis like bra.

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Så du har prøvd coop-dressen da?

Nei, det har jeg ikke, jeg kjøper ikke dresser fra kjedebutikker. Jeg har derimot prøvd andre såkalte billigdresser og de stiller virkelig ikke i samme klasse som f.eks. Reima. Jeg har hørt negative ting om Coop-dressen, så det at du er fornøyd betyr ikke dritbra dress. Coopen er stivere enn Reimaen også.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:41   #62
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har hatt mange Reima-tec, et par fra Troll, en Ticket og to Reflex som har vært omtrent like gode alle sammen. I tillegg har vi hatt et par billigere ekstradresser, men de har ofte vært tunge, tykke og klumpete. De vi har vært mest fornøyde med fra ca 4 år og oppover er Ticket og Reflex, men til de minste synes jeg Reima er suveren.

Reflex koster forresten omtrent 1/3 av Troll og Reima, den er et godt kjøp.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:42   #63
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her testes Reflex i år.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:42   #64
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg er kjempefornøyd med dressen kjøpt på Bogerud tekstil.
Er det Boco den heter.
Så lenge ungene er varme og tørre skjønner jeg virkelig ikke poenget med å kjøpe dress til 1500,- eller hva Reima ol koster.

Jeg kjøpte en såkalt vanntett dress en gang ( husker ikke merke) og har aldri opplevd maken til møkkadress.
Ja, til gummi i baken og knærne + uttagbart for.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 22:58   #65
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dyrt er nødvendigvis ikke kvalitet, men sjansen for det, er større enn ved kjøp av en billigere dress.

For meg er det like viktig at ungene får bevegelsesfrihet i utetøyet de bruker flere timer hver dag. Derfor utgår tunge dresser, f.eks. bevernylon og/eller dresser med gummi. De er og blir for tunge. Og man ser virkelig ikke forskjellen før man har prøvd begge deler (her har vi prøvd mye ).

Jeg skjønner heller ikke hva det er å diskutere her. Vi stiller jo alle ulike krav til hva som er bra nok for våre barn, og noen velger dyrt, andre velger billig, noen etter lommeboka og andre etter lysten.

Hvis noen vil kjøpe en vinterdress til 1500 kr pluss en høstdress til 1000 kr istedenfor èn dress til 400 kr med uttagbart fòr man kan bruke hele året, må da det være lov, uten at man dermed "bare kjøper fordi det heter Reima" e.l.. Og er man fornøyd med en rimeligere dress, må man få lov til å kjøpe det også.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 23:04   #66
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, det har jeg ikke, jeg kjøper ikke dresser fra kjedebutikker. Jeg har derimot prøvd andre såkalte billigdresser og de stiller virkelig ikke i samme klasse som f.eks. Reima. Jeg har hørt negative ting om Coop-dressen, så det at du er fornøyd betyr ikke dritbra dress. Coopen er stivere enn Reimaen også.

Jeg har ikke prøvd dressen fra coop, men vet at de har flere forskjellige dresser. Du vil ikke høre på andre som sier at coopen ikke er stivere.

Gammel 03-10-08, 23:11   #67
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har da kjent på en Coop-dress selv, og jeg er uenig i at den er like myk som Reima sin. For å nevne noe.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-08, 23:45   #68
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Mulig jeg har dårlig dømmekraft og det som verre er, men det hadde faktisk ikke falt meg inn å kjøpe vinterdress på coop. Visste ikke at de hadde klær, engang (tror ikke vi har coop i nærheten her, heller)

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 00:39   #69
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt reima siden jeg fikk eldstemann... har vært fornøyd med dem og ikke skiftet beite, bortsett fra ett år da jeg testa helly hansen som ikke var laget for å passe proporsjonene til guttungen.

Jeg skulle veldig gjerne kjøpt en billig dress hvis jeg hadde følt meg noen lunde trygg på at den holdt samme kvalitet (og jeg stoler _litt_ på slike tester om ikke annet), men det er jo ingen billigdresser som holder mål år etter år. Det er alltid en eller annen billigdress som regnes som like bra som de dyrere, men det varierer jo fra år til år hvilken det er. Reimatec + har alltid holdt tett her - og stort sett har de holdt til to unger før de har vært modne for dynga.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 02:37   #70
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Idag da jeg var på tusenfryd med barna, i regnvær, gikk jeg og grublet litt på denne tråden.. Og summerte opp at reimatecen som lillebror nå bruker (jenta mi fikk den da hun var 2 år) nå har blitt brukt i 4 sesonger og vel så det: 4 vintre pluss høst og vår x2 til begge barna i huset her, og den duger fremdeles! Jeg bruker den som regntøy, vår-, høst- og vinterdress, og den er bare helt fantastisk. Dette er en babymodell, sånn ballongfasong med glidelås ned på 2 sider i fronten, og kostet i sin tid 990,-og når jeg da deler opp prisen i antall sesonger og tar med i regnestykket at jeg ikke har egen overgangsdress har den blitt et bra kjøp!

Vi prøvde trolldress til jentungen, med ullfleece, og jeg har ikke vært like fornøyd med den som med reimatecen, men den har da blitt brukt 2 hele vintersesonger pluss vår-høst-vår og nå høst igjen, og da kan jeg ikke akkurat konkludere med at vi er misfornøyde heller. Jentungen har ikke vokst altfor mye i lengden siden siste året i barnehagen, derfor har den holdt lenge.

Er helt med på å prøve billigere merker, men har ikke samme forventninger da som med f eks en reima tec. Forøvrig synes jeg været (om det er snø eller bare fjell og asfalt ) teller litt når jeg velger dress til barna. Jeg gidder ikke kjøpe grisedyre dresser hvis de uansett blir akt i filler på fjell og grus i mangel på snø. Da kan de likegjerne få billigere varianter og heller få flere i sesongen. Dette har resultert i at jeg har en mer eller mindre ubrukt trolldress i str 98, i guttemodell, ettersom det ikke avr noe snø her i fjor. (jeg satset på å slite i filler reimatecen, men klarte det altså ikke. )

Det irriterer meg at mange tester er så lite representative mtp utvalg og testkriterier.

Gammel 04-10-08, 09:23   #71
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg har prøvd mange forskjellige type dresser, og har fortsatt til gode å finne en vinterdress som er så bra som ReimaTec.

Men ikke bare Reima'n er bedre enn de billige dressene, også TTH som vi prøvde for første gang i fjor overgikk alt av billigdresser vi har prøvd. Den var ikke så bra som Reima, og veide et halvt tonn kjentes det som, men den var til gjengjeld ekstremt varm og helt vanntett.

Jeg kjøper omtrent alle klærne til barna brukt, også yttertøyet, og det går fint an å bruke lite penger på Reima og andre kvalitetsdresser hvis man følger med på bruktmarkedet. Jeg kjøper heller en brukt Reima enn en ny billigdress, anytime.

Det eneste av billigdresser vi kjøper er Europris sine vinterdresser til 149.- med gummi på beina / rumpe. Den slites ut før kulda og snøen setter inn og er et greit overgangsprodukt.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 09:40   #72
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

For meg er det like viktig at ungene får bevegelsesfrihet i utetøyet de bruker flere timer hver dag. Derfor utgår tunge dresser, f.eks. bevernylon og/eller dresser med gummi. De er og blir for tunge. Og man ser virkelig ikke forskjellen før man har prøvd begge deler (her har vi prøvd mye ).
.

Det er jeg veldig enig i. Da mine store gutter var små, var det ikke så mye annet å få tak i enn de mer eller mindre tunge bevernylondressene med løst for og gummiforsterkninger, nå som det finnes bedre ting kunne det ikke falle meg inn å velge sånne dresser til små barn som skal være ute i timevis hver dag.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 09:52   #73
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror på ingen måte at dyrt betyr kvalitet (se på logomaniaverden), men jeg har litt vanskelig for å tro at man får kjøpt en ordentlig god dress til 400 spenn. Det er snakk om relativt komplekse tekstiler hvis den skal være vanntett, pustende, myk, elastisk og varm. Mine plagg som oppfyller de kriteriene koster tusenvis av kroner, og jeg bruker dem en brøkdel av tiden sammenlignet med ungene i barnehagen.

Og fra et forbruks- og miljøperspektiv foretrekker jeg å kjøpe en dyrere dress som holder flere sesonger. Vi har vel en Reimatec i hver eneste størrelse nå, og jeg regner med å selge dem igjen når andremann har vokst ut av dem.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 10:01   #74
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine krav til vinterdressen er veldig ulik de som er grunnlaget for testen det her er snakk om. For meg er det viktig at barnet kan bevege seg, at dressen puster og at den holder henne tørr. Varme regulerer jeg med hva hun har under. Hun bruker vårdressen hele året og har tykk ull under, vinterdressene blir fort for varme her på vestlandet.
Jeg har forsøkt mange ulike dresser opp gjennom de siste årene, mye arvet pent brukt. Det har vert reflex, hellyhansen, europris, coop, nameit, og sikkert noen til jeg ikke husker navnet på. Ingen har nådd opp mot reima og troll i bevegelighet og polarnophyret i pusteevne. Når jeg finner treåringen i barnehagen med ullundertøy, bomullstøy, nøstebarn sitt ribbestrikkede ullsett under vinterdressen fra pop, og hun fremdeles ikke er antydning til svett, ja da fungerer den.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 10:43   #75
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig i at tunge dresser utgår. Særlig for de små. Men nå vet jeg ikke hvordan den Coopdressen er, for den er ikke å oppdrive så mange steder i Norge har jeg forstått (så jeg tror ikke så mange kan ha kjent på/sett den egentlig her inne).

Det er jo flere typer Reima også. På lik linje at det er flere typer Troll.

Ifjor hadde vi Skogstad, noe flere her inne ikke liker skjønte jeg. Men vi var superfornøyd, og barnehagen skrøt masse over hvor tørr Hannah var. Den ser nesten ikke brukt ut etter en høst/vinter, og jeg ble iallefall imponert.
I tillegg ble den kjøpt på salgt til 150 kr, men den koster jo også 7-800 egentlig.

Relfexdressen vi har kjøpt til i år er iallefall både myk og lett. Og de koster 499 kr.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 11:48   #76
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

I fjor hadde snuppas venninne den corduradressen fra Europris, den virket veldig bra. Hun var alltid tørr og varm, og hun er veldig, veldig propell, så den var nok også slitesterk.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.