|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper deg
Jo, jeg gjorde det, men jeg er litt uenig, for som regel så gjør det det.
Nei, og billig er ikke nødvendigvis like bra.
Nei, det har jeg ikke, jeg kjøper ikke dresser fra kjedebutikker. Jeg har derimot prøvd andre såkalte billigdresser og de stiller virkelig ikke i samme klasse som f.eks. Reima. Jeg har hørt negative ting om Coop-dressen, så det at du er fornøyd betyr ikke dritbra dress. Coopen er stivere enn Reimaen også. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper degVi har hatt mange Reima-tec, et par fra Troll, en Ticket og to Reflex som har vært omtrent like gode alle sammen. I tillegg har vi hatt et par billigere ekstradresser, men de har ofte vært tunge, tykke og klumpete. De vi har vært mest fornøyde med fra ca 4 år og oppover er Ticket og Reflex, men til de minste synes jeg Reima er suveren. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper degJeg er kjempefornøyd med dressen kjøpt på Bogerud tekstil. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Einsam
|
Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper degDyrt er nødvendigvis ikke kvalitet, men sjansen for det, er større enn ved kjøp av en billigere dress. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
ekstremt trøtt
|
Jeg har ikke prøvd dressen fra coop, men vet at de har flere forskjellige dresser. Du vil ikke høre på andre som sier at coopen ikke er stivere.
|
|
|
#68 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper degMulig jeg har dårlig dømmekraft og det som verre er, men det hadde faktisk ikke falt meg inn å kjøpe vinterdress på coop. Visste ikke at de hadde klær, engang (tror ikke vi har coop i nærheten her, heller) |
|
|
|
|
|
#69 |
|
maler
|
Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper degJeg har hatt reima siden jeg fikk eldstemann... har vært fornøyd med dem og ikke skiftet beite, bortsett fra ett år da jeg testa helly hansen som ikke var laget for å passe proporsjonene til guttungen. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Stabilt ustabil...
|
Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper degIdag da jeg var på tusenfryd med barna, i regnvær, gikk jeg og grublet litt på denne tråden.. Og summerte opp at reimatecen som lillebror nå bruker (jenta mi fikk den da hun var 2 år) nå har blitt brukt i 4 sesonger og vel så det: 4 vintre pluss høst og vår x2 til begge barna i huset her, og den duger fremdeles! Jeg bruker den som regntøy, vår-, høst- og vinterdress, og den er bare helt fantastisk. Dette er en babymodell, sånn ballongfasong med glidelås ned på 2 sider i fronten, og kostet i sin tid 990,-og når jeg da deler opp prisen i antall sesonger og tar med i regnestykket at jeg ikke har egen overgangsdress har den blitt et bra kjøp!
|
|
|
#71 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper degJeg har prøvd mange forskjellige type dresser, og har fortsatt til gode å finne en vinterdress som er så bra som ReimaTec.
|
|
|
#72 |
|
Fortynnet
|
Det er jeg veldig enig i. Da mine store gutter var små, var det ikke så mye annet å få tak i enn de mer eller mindre tunge bevernylondressene med løst for og gummiforsterkninger, nå som det finnes bedre ting kunne det ikke falle meg inn å velge sånne dresser til små barn som skal være ute i timevis hver dag. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper degJeg tror på ingen måte at dyrt betyr kvalitet (se på logomaniaverden), men jeg har litt vanskelig for å tro at man får kjøpt en ordentlig god dress til 400 spenn. Det er snakk om relativt komplekse tekstiler hvis den skal være vanntett, pustende, myk, elastisk og varm. Mine plagg som oppfyller de kriteriene koster tusenvis av kroner, og jeg bruker dem en brøkdel av tiden sammenlignet med ungene i barnehagen.
|
|
|
#74 |
|
blant fjord og fossevell
|
Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper degMine krav til vinterdressen er veldig ulik de som er grunnlaget for testen det her er snakk om. For meg er det viktig at barnet kan bevege seg, at dressen puster og at den holder henne tørr. Varme regulerer jeg med hva hun har under. Hun bruker vårdressen hele året og har tykk ull under, vinterdressene blir fort for varme her på vestlandet. |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper degJeg er helt enig i at tunge dresser utgår. Særlig for de små. Men nå vet jeg ikke hvordan den Coopdressen er, for den er ikke å oppdrive så mange steder i Norge har jeg forstått (så jeg tror ikke så mange kan ha kjent på/sett den egentlig her inne).
|
|
|
#76 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Testing av vinterdresser på TV2 hjelper degI fjor hadde snuppas venninne den corduradressen fra Europris, den virket veldig bra. Hun var alltid tørr og varm, og hun er veldig, veldig propell, så den var nok også slitesterk. |
|
|
|
![]() |
|
|