Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Villedende markedsføring - bukser 25 %

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-08, 12:38   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Villedende markedsføring - bukser 25 %

KappAhl markedsfører for tiden at alle bukser til barn, dame og herre selges med 25 % rabatt - og at det ikke gjelder i kombinasjon med andre tilbud etc.

Det de ikke opplyser om, er at det av en eller annen grunn ikke gjelder joggebukser. Og at bl.a. olabukser i str 86 er registrert som joggebukser. (Noen som har sett en halvannetåring på joggetur?) Andre barnebukser er også registrert som joggebukser i systemet.

Argumentasjonen deres var at det var registrert i systemet. Jeg lurte på om dersom f. eks buksa var registrert som kjole, så var buksa blitt en kjole?

Jeg ble dritsur, anså meg som lurt og fikk til slutt rabatten min. Takk til butikksjefen. Så, dersom du skulle finne på å kjøpe bukser der i den nærmeste fremtid, følg med...

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 12:41   #2
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Villedende markedsføring - bukser 25 %

Oi, det var da merkelig! Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg hadde nok reagert på samme måte og enten gått derifra med rabatt på det jeg kjøpt eller tomhent.

Gammel 04-10-08, 12:46   #3
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Er det mulig.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 12:52   #4
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde også blitt sur. Hva med en mail til forbrukerombudet? Dette må da være brudd på markedsføringsloven?

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 12:55   #5
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Oi, det var da merkelig! Jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg hadde nok reagert på samme måte og enten gått derifra med rabatt på det jeg kjøpt eller tomhent.

Villedende reklame helt klart. Jeg hadde også forlangt rabatt, eller gått uten bukse.
Om det er en joggeBUKSE, en treningsBUKSE, dongeriBUKSE eller linBUKSE så er det likefullt en bukse.
Mener de da at joggebukser ikke er bukser? Da hadde jeg villet hatt en meget god forklaring på hvordan de kan tolke det slik.
Den vesentligste forskjellen på de jeg har nevnt over her, er jo bare i hvilket materiale de er sydd?

Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 13:01   #6
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Villedende reklame helt klart. Jeg hadde også forlangt rabatt, eller gått uten bukse.

Om butikksjefen er mann hadde det kanskje hjulpet på rabatten? :bløt:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 13:22   #7
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Gammel 04-10-08, 18:28   #8
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Den var bare bittebittelitt bløt, ja...

Gammel 04-10-08, 18:36   #9
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Den var bare bittebittelitt bløt, ja...

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 21:18   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sto du framfor meg i køen på KappAhl på Sandvika Storsenter på lørdag?
Kunden framfor meg fekk servert same forklaring.

Gammel 06-10-08, 21:33   #11
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Det må da være en ansatt som har misforstått noe? *godtroende*

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 21:37   #12
Albertine
Passiv

Standard

Det har jeg lagt merke til før, at tilbudet ikke gjelder joggebukser. Men at vanlige olabukser skulle være registrert som joggebukser er jo snålt da.

Svar med sitat
Gammel 06-10-08, 21:37   #13
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Sto du framfor meg i køen på KappAhl på Sandvika Storsenter på lørdag?
Kunden framfor meg fekk servert same forklaring.

Nope - KappAhl CCVest, men forklaringen var tydeligvis ikke noe bedre der...

Gammel 06-10-08, 21:38   #14
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Det må da være en ansatt som har misforstått noe? *godtroende*

Nope - Bergensis opplevde tydeligvis det samme.

Gammel 06-10-08, 21:39   #15
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Det har jeg lagt merke til før, at tilbudet ikke gjelder joggebukser. Men at vanlige olabukser skulle være registrert som joggebukser er jo snålt da.

Hmh, mulig det, for i hvert fall to ansatte henviste til at det stod på plakatene - og det må i så fall ha vært ved forrige runde, for det stod ikke noe om det nå. Butikksjefen gikk bort for å vise meg, og kom noe slukøret tilbake.

Gammel 06-10-08, 22:19   #16
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg og har opplevd det. Den gangen var det 30kr rabatt. Buksen jeg ikke fikk rabatt på var en joggebukse til 60kr. Det er rett og slett billigere bukser.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 08:10   #17
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

He he, jeg prøvde meg på å kjøpe regnbukse til 25% ved en lignende kampanje for noen år siden. Men regnbukser er visst heller ikke bukser. Litt mer forståelig, men en bukse er en bukse, uansett!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 09:49   #18
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Lindex er ikke noe bedre.
Der hadde de "alle overdeler og topper" til ta to betal for en. Jeg og min søster fant oss noen t-skjorter, en tunika, to skjorter og en bluse. Men det var bare t-skjortene som var overdeler Blusen var ikke overdel, for den var jo bluse. Det måtte vi skjønne? Samme med skjortene. Tunika hadde aaaaaldri de i butikken tenkt på som overdel

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-08, 10:17   #19
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

De har sikkert tunikaen på føttene da, antar jeg. Nederst på kroppen.

Nei seriøst, dette er villedende og går ikke an!

Gammel 07-10-08, 12:16   #20
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Lindex er ikke noe bedre.
Der hadde de "alle overdeler og topper" til ta to betal for en. Jeg og min søster fant oss noen t-skjorter, en tunika, to skjorter og en bluse. Men det var bare t-skjortene som var overdeler Blusen var ikke overdel, for den var jo bluse. Det måtte vi skjønne? Samme med skjortene. Tunika hadde aaaaaldri de i butikken tenkt på som overdel

Jeg har kjempet mang en kamp på både Lindex og Kappahl om feil annonsering på plakater!
På Lindexen jeg handla på i høst spurte jeg om tunika gjaldt som topp/overdel, og jada det gjorde det. Men da jeg fant en genser med sånn påsydd skjorte på et stativ som var overlesset med annonseplakater om 2 for 1 for alle overdeler til dame og barn, nei da var det plutselig en skjorte jeg hadde funnet. Hun som ekspederte meg ble pinlig berørt på vegne av sin kollega som kom og irettesatte henne.

Kappahl pleier å ha sånn "bortsett fra thigts/joggebukse/ytterplagg-notis", men ikke alltid, Og da får jeg fnatt av at de holder på sånn.

Jeg har også opplevd å ikke få kjøpe en 3-pack jentetruser som valgfritt barneplagg (hadde sånn 25% -lapp), for truser var jo ikke barneplagg men undertøy.

Hipp hurra for alle andre som også gidder å stå på for riktig annonsering!!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:40.