Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nigellas sjokolademousse

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-08, 17:41   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nigellas sjokolademousse

Den fra Senkveld i går, altså. Jeg vil lage sånn, men det var mer show enn oppskrift i det programmet, for å si det sånn, så hvordan gjør jeg det?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 18:31   #2
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nigellas sjokolademousse

Jeg tror det må ha vært denne oppskrifta.

Gammel 04-10-08, 18:34   #3
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk heller ikke med meg i målene på de forskjellige ingridiensene men selve moussen innehold kun tre ting:
Smeltet marshmellows, hakket sjokolade og pisket krem.

Hun hadde smeltet marshmellowsen i en kjele og rørte så inn den hakkete sjokoladen. Til slut vendte hun inn pisket krem.

Moussen kunne nytes med en gang og også etter en liten stund i kjøleskapet.
Den så forøvrig smashing god ut.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 18:35   #4
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Se der ja, der var den. Hadde glemt smøret som også ble rørt inn. Kan ikke huske vannet og vanilje ekstraktet.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 18:39   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

TAkk! Jeg googlet selv, og fant denne. Jeg har laget det nå, men jeg kan ikke huske Nigella sa noe om smør i går. Har ikke spist den enda, men det var ekstremt vanskelig å blandet seig, smeltet marshmallows med pisket krem. Vet ikke om jeg kommer til å lage dette igjen...

Gammel 04-10-08, 18:43   #6
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Nigella hadde i smør i går, ja!

Gammel 04-10-08, 19:15   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg elsker Nigella, men dette var nesten kvalmt. Det er det søteste klisset jeg har spist på lenge. Til og med ungene syntes det var "sterkt"...

Gammel 04-10-08, 20:17   #8
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Kva med sherryen då ? Var den berre for moro skyld ?

Gammel 04-10-08, 20:36   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns Nigella har mange gode oppskrifter, men enkelte av dem tipper litt over og blir kvalmende... Har på følelsen at dette er en av dem.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-08, 21:16   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg syns Nigella har mange gode oppskrifter, men enkelte av dem tipper litt over og blir kvalmende... Har på følelsen at dette er en av dem.

Jeg spiser nå restene fra desserten (jeg greide ikke spise alt på en gang) og det blir mer og mer kompakt jo lenger det står i kjøleskapet. Det er ikke mye mousse over det. En forklaring er kanskje at kremen ble rennende idét jeg hadde den i marshmallowvæsken.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.