|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
I gapestokken
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nøstebarn vs JanusJeg må kjøpe inn ullundertøy til tvillingjentene mine på 1 år. Jeg er veldig glad i ulltøyet til nøstebarn, men det er så dyrt. Janus sitt er vel litt billigere, men er det like bra? Ulltøyet til nøstebarn er jo selvrensende og ubehandlet, og man skal derfor ikke vaske det så ofte. Gjelder dette Janus sitt også?
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nøstebarn vs JanusJanus sitt er behandlet, er det ikke? Fibrene er harpiksbelagt. Det gjør at det er mye mer lettstelt og det holder seg kjempefint, men noen mener at det også ødelegger en del av de gode egenskapene til ulla.
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Nøstebarn vs JanusJeg går med janus-ull selv, og er god og varm. Men den er jo behandlet, og i følge de som sverger til ubehandlet ull gjør det at ulla mister noe av de gode egenskapene. Men jeg synes den fungerer utmerket. Vi måtte også slutte med nøstebarnull til eldstemann som hadde eksem-hud, det tålte han ikke. Mens janus og annen behandlet ull har gått bra... Men jeg vasker janus-ulla relativt ofte ja. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Nøstebarn vs JanusJeg liker veldig godt Nøstebarnulla, men ikke så mye bedre at jeg synes det forsvarer prisforskjellen fullt ut. Janus, Joha, Cubus osv fungerer like bra her, selv om plaggene langt fra er så fine som mange av Nøstebarnklærne.
|
|
|
|
#5 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Nøstebarn vs JanusJeg kjøper ikke mer Nøstebarn, verken til meg eller ungene. Jeg er misfornøyd både med kvalitet (hull, nupper, formløst), tungvindt vedlikehold og pris. I år er det Janus o.l. for alle penga |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Nøstebarn vs JanusVi har vurdert det dithen at Janus får holde. Det er jo en ganske betydelig prisforskjell.
|
|
|
|
#7 |
|
Live and let live
|
Sv: Nøstebarn vs JanusVi bruker litt begge deler, men helt inntil kroppen liker jeg best å bruke nøstebarn. Janus er ikke ubehandlet, så det er mer lettstelt.
|
|
|
#9 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Nøstebarn vs JanusJeg har også prøvd Nøstebarn, men hos meg må det kunne vaskes i maskin. Janus er bra det, men de sliter hull i knærne etter 2-3 gangers bruk. Er mest fornøyd med Devold sitt, det som er dobbelt. Det er kanskje ikke ull det når jeg tenker meg om, men det er det jeg er mest fornøyd med. Ungene har brukt de settene 2 vintre, og det er fortsatt like pent.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nøstebarn vs Janus-litt begge deler, men nøstebarn/helios til baby. Jeg er så vant til nøstebarn ull stell (steiner unge) at jeg forbinder lukta av lanolinkur med baby og synes det er kos å vaske ull. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Nøstebarn vs JanusNøstebarn liker jeg aller best til små barn. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Nøstebarn vs JanusJeg bruker noe Janus, heldresser i regnbueull og frotteull, men også mye Tom&Trine som jeg synes er veldig behagelige, nupper ikke, kan vaskes i maskin.
|
|
|
#13 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Sv: Nøstebarn vs JanusVi har brukt mye nøstebarn ull. Både undertøy og ullfleece og ullfrotte. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nøstebarn vs JanusVi bruker for det meste Janus ull. Både stor og liten. Ulvang ull er også godt. Cubus ulla blir så fort slitt, så den har vi sluttet å kjøpe. Joha har også fin ull.
|
|
|
#15 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Nøstebarn vs JanusJeg liker best ull som kan vaskes enkelt i maskinen. Har brukt mye Nøstebarn til baby, men det blir fort nuppete og slitt synes jeg selv om det vaskes sjelden. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Bedreviter
|
Sv: Nøstebarn vs JanusJeg synes Nøstebarn er oppskytt: dyrt, tungvindt å rengjøre og blir fort slasket og nuppet. I samme prisklasse synes jeg Troll og Gullull er av utrolig mye bedre kvalitet. Jeg synes også Joha og Janus, som koster en brøkdel av Nøstebarn, er mer enn godt nok. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Nøstebarn vs JanusLiker Janus veldig godt, Cubus sitt også, og har også en del av T&T. Er det ikke det merket på Sparkjøp heter? Hos Nøstebarn kjøper vi heller noen få spesielle ting. Skinn og litt ribbestrikket klær og sånn. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Nøstebarn vs JanusEr skikkelig anti-Nøstebarn fordi jeg synes det er ALT for dyrt! Jeg synes de suger penger ut av godtroende, velmenende mennesker.
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Nøstebarn vs Janus
Hvorfor er man godtroende og velmenende når man kjøper Nøstebarnklær?
|
![]() |
|
|