Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnebursdag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-08, 14:05   #1
Cheerilee
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2008
Cheerilee har et hav av muligheter foran seg
Standard

Barnebursdag

Jeg har blitt litt forundret i det siste over enkelte foreldre... I løpet av de siste to ukene har vi mottatt to invitasjoner til barnebursdag. Begge invitasjonene er fra venner av familien, og begge barna mine er venner med deres barn. Men på begge disse invitasjonene har bare den ene av barna mine blitt invitert. Minstemann i det ene selskapet og storebror i det andre. Det er verst for storebror som skjønner at han ikke får bli med i det ene selskapet. Jeg hadde aldri skilt søsken på denne måten, når de er like mye venner med bursdagsbarnet!! Er det jeg som er på bærtur, eller?

Cheerilee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 14:11   #2
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnebursdag

Kan det være at det er meningen at bursdagsselskapene er ment til å være litt mer aldersspesifikke? Nå vet ikke jeg aldersforskjellen på dine barn, men jeg skjønner godt at Lillebror på 2,5 ikke blir invitert til Storesøsters venninne på 7 f.eks. Kan være litt godt å få gjøre noe alene også. Det er ikke sikkert at DE opplever å ha like sterke bånd til begge 2.

Det er dessuten annerledes hvis det er et selskap som ikke evt inkluderer klassen eller venner fra barnehagen, synes jeg. Når det bare er barn av venner og familie, er det litt lettere å inkludere rubbel og bit. I klassen til min datter er det et tvillingpar som er delt i 2 klasser, og når det inviteres til bursdag der så inviteres kun den ene som faktisk GÅR i klassen til bursdagsbarnet.

Gammel 08-10-08, 14:13   #3
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Så lenge selskapet er litt aldersinndelt ville det vært helt naturlig for meg å skille søsken på den måten.

Gammel 08-10-08, 14:16   #4
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Dette opplever vi ganske ofte. Det hender den/de som ikke blir invitert blir litt skuffa, men da finner vi på noe hyggelig hjemme i steden med den eller de som ikke skal bort.
Vi ber heller ikke begge søsken bestandig, det kommer ann på hvor store barna er og hva slags selskap vi skal ha.

Gammel 08-10-08, 14:16   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det går ofte på alder, så hvis de ikke er veldig jevnaldrende er det forståelig. Man må ofte begrense antallet pga plass og kapasitet, og da er alder/kjønn/klasse/avd noe man ofte går ut ifra.
Jeg ville ikke reagert på om min yngste på 3,5 år blir bedt alene i en fest til jevnaldrende, og ikke hennes bror på 6,5 år, og vise verca.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 14:17   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

For meg høres det helt normalt ut, HI.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 14:18   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har invitert alle ungene så lenge det er venner av oss. Vesla fyller 5 år på søndag og skal ha barneselskap om halvannen uke, og da er både vennene hennes og søsknene invitert, siden hun/vi kjenner alle sammen like godt. Noe annet hadde blitt unaturlig for meg. Men det spørs jo hvilket forhold man har til vennene, jeg hadde ikke akkurat invitert barnehagebarn m/søsken.

Gammel 08-10-08, 14:20   #8
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har et håp om at jeg skal kunne klare å invitere søsken også.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 14:22   #9
Cheerilee
Fullverdig medlem

Medlem siden: Sep 2008
Cheerilee har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, dere har helt sikkert rett . Jeg vet ikke hvem andre de har bedt, men det er nok sikkert som dere sier. Jeg er bare så vant til at vi har bedt hele familien til hverandre, og nå blir plutselig bare en av søskenene bedt... Så fikk nok bare litt sjokk

Cheerilee er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 14:24   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ofte venner og familie sammen, og siden vi er mange, så sier det seg selv at vi ikke alltid ber søsken som ikke er i samme aldersgruppe. Men det avhenger selvfølgelig av type vennskap og hvor mye barna har vært sammen i ulike settinger.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 15:11   #11
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vesla var helt klar på at småsøskenene til bestevennen skulle være med i besøket hennes. Jeg tror de også ble glad for å få være med. Søsken som vi ikke har hatt noe kontakt med ble ikke invitert.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:11.