|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Gir du/har du gitt finger`n i trafikken? | |||
| Ja |
|
65 | 46,10% |
| Nei |
|
75 | 53,19% |
| Dustepoll! |
|
1 | 0,71% |
| Deltakere: 141. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
kall om benen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du finger’n i trafikken?Det har skjedd men det er noe jeg kun gjør i ekstreme tilfeller. Som da jeg nesten ble kjørt på da en taxi kjørte mot enveiskjøring f.eks.
|
|
|
|
#103 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Gir du finger’n i trafikken?
Gjorde jeg? Jeg satte spørsmål ved hvorvidt man er villig til å godta at barna reagerer på samme måte, altså ved å vise fingeren når de ser noe de ikke liker.
|
|
|
|
#105 |
|
ctrl+z
|
Jeg synes ikke det er en akseptabel måte å reagere på forsåvidt, men jeg vet jo også at det er et uttrykk for sinne, desperasjon og fortvilelse. Er det bedre å slå? Banne? Det beste er naturligvis å la være, men de fleste mennesker har ikke 100% kontroll over reaksjonene sine til envher tid.
|
|
|
#106 |
|
Personlig pessimist
|
For all del, men sinne, desperasjon og fortvilelse i trafikken fordi folk ikke blinker i rundkjøringer og ikke kjører i det tusendelssekundet det lyser grønt?
|
|
|
|
#107 |
|
ctrl+z
|
Jeg synes det er tullete, men er vokst opp med en far som hisset seg opp over slike ting ja. Faktisk holdt han på å slå ned en mann som ikke kjørte med en gang det ble grønt lys.
|
|
|
#108 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du finger’n i trafikken?Bare inni meg. :veloppdragen:
|
|
|
|
#109 |
|
Mother of Dragons
|
Diskuterer du om det er feil å bli sint i trafikken eller diskuterer du hvordan man skal uttrykke sinnet sitt?
|
|
|
#110 |
|
Personlig pessimist
|
Både og. Jeg har litt problemer med å skjønne at andres kjøring (sett bort i fra ekstreme tilfeller) kan være til så stor irritasjon at man reagerer med sinne, desperasjon og fortvilelse. Det må være slitsomt.
|
|
|
|
#111 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gir du finger’n i trafikken?Jeg er en hissigpropp. MEN, jeg prøver å ta meg sammen. Jeg har vel vist fingeren ett par ganger, ene gangen var til en politibil faktisk. |
|
|
|
|
|
#112 |
|
saftig
|
Jeg også. Jeg trodde ikke det var vanlig, og blir litt satt ut av at minst halvparten viser fingeren i trafikken. Jeg har aldri fått fingeren, men det er nok fordi jeg kjører perfekt.
|
|
|
#113 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gir du finger’n i trafikken?Nei det har jeg aldrig gjort, livredd for at de skal komme etter meg.
|
|
|
#114 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Troms
![]() |
Sv: Gir du finger’n i trafikken?Nei. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
Tatt på
|
Sv: Gir du finger’n i trafikken?Det har skjedd, men veldig sjelden. Jeg er ingen hissigpropp til vanlig, ei heller i trafikken.
|
|
|
#116 |
|
ctrl+z
|
Du gjør vel tilogmed slik at andre mister lappen.
|
|
|
#117 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
Sv: Gir du finger’n i trafikken?Jeg gir ikke fingeren, men det er nok mest for at jeg ikke kommer på det. Det har aldri vært min greie, men jeg tuter!! Er det tofeltsvei så kjører jeg opp på siden av dusten og rister på hodet, sikkert kjempe effekt. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
|
Joda. Fotballkamp. |
|
|
|
|
|
#120 |
|
Glad
|
Sv: Gir du finger’n i trafikken?Jeg synes det er helt greit å vise sinne i trafikken når noen setter andres liv og helse i fare. Da syns jeg ikke det er ille at barna hører/ser heller. De skal jo lære de også, at man skal reagere på farlig oppførsel. I trafikken er det dessverre få andre måter å reagere på enn å kjefte (inni seg eller høyt og tydelig), tute eller vise fingeren. Derav mitt svar i pollen - som er ja. Det har dog bare skjedd et par ganger når jeg har vært skikkelig sint/redd.
|
![]() |
|
|