Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Headset, anbefalinger?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-08, 13:17   #21
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Headset, anbefalinger?

Jeg tror jeg ville fått klaus av helt lydtette øreplugger. Nå forsøker jeg å ta litt hensyn hvis jeg bruker Koss ute blant folk da. Som regel bruker jeg de bare når jeg går tur, og da er det vel bare elgen som får lide.

Gammel 11-10-08, 15:48   #22
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan er de skullcandy-greiene?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 15:50   #23
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Headset, anbefalinger?

Det lurer jeg og på faktisk, så de i går.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 00:27   #24
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Skullcandy er vel litt varierende kvalitetsmessig - noe bra, noe dårlig. Sitter litt på følelsen at det skal selges på navn og design etter hvert.....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 00:53   #25
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det jeg synes er så slitsomt med headset vs plugger i ørene er at jeg som sitter ved siden av personen med headsettet hører all musikken omtrent like godt som den med det på hodet.

Det er mulig det er noen som er mer lydtette, for det er fryktelig slitsomt å sitte å høre på musikk man ikke liker når man tar offentlig transport.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 08:51   #26
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det jeg synes er så slitsomt med headset vs plugger i ørene er at jeg som sitter ved siden av personen med headsettet hører all musikken omtrent like godt som den med det på hodet.

Det er mulig det er noen som er mer lydtette, for det er fryktelig slitsomt å sitte å høre på musikk man ikke liker når man tar offentlig transport.

Helt enig. Takke meg til mennesker som har plugger i ørene når de sitter og hører på musikk på toget, de underholder i det minste ikke alle de andre passasjerene med sin musikk. Jeg forundrer meg over at de ikke forstår at det er plagsomt.

Gammel 14-10-08, 08:52   #27
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Helt enig. Takke meg til mennesker som har plugger i ørene når de sitter og hører på musikk på toget, de underholder i det minste ikke alle de andre passasjerene med sin musikk. Jeg forundrer meg over at de ikke forstår at det er plagsomt.

Ja, det er jo ganske utrolig. Det må jo være ganske mange der ute som tror at det kun er de som hører musikken i headsettene deres.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 10:10   #28
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg må skaffe med en ipod.

Gammel 14-10-08, 11:21   #29
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Det er vel ikke primært det at det "lekker" lyd. Det er jo faktisk mulig å få rævva direktivitet på øreplugger også, om lyden sendes bakover av høyttaleren så hjelper det jo ikke at det er plugger i ørene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 12:24   #30
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle dem som har "plaget" meg på toget har hatt headset, ikke øreplugger. Det er jo bare indikitativt, men at headset plager sine omgivelser mer enn øreplugger er en påstand jeg er rimelig bastant på.

Gammel 14-10-08, 12:33   #31
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvordan er de skullcandy-greiene?

Uff nei, jeg har et par Skullcandy og det er dårlige greier. De sitter ikke godt på hodet, gir skikkelig plastikkfølelse og har utrolig dårlig lyd. Men de ser jo kule ut da, det skal de ha. Ser at alle de kule kidsa løper rundt med det eller WESC-hodetelefoner nå så da bør vel du kjøpe deg det aC?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 13:28   #32
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Alle dem som har "plaget" meg på toget har hatt headset, ikke øreplugger. Det er jo bare indikitativt, men at headset plager sine omgivelser mer enn øreplugger er en påstand jeg er rimelig bastant på.

iPod ørepluggene lekker som bare det. Jeg kan ikke sovne med lydboken min med de for da forstyrrer jeg mannen, så da bruker jeg et skikkelig headset vi har.

Men jeg skal ha et mindre headset, som er så lydtett som mulig.
Koss er jo ikke lydtett bla. fordi det er skumgummi etter det jeg har skjønnt. Det må være skinn eller "skinn" vel.

Gammel 14-10-08, 13:51   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

Uff nei, jeg har et par Skullcandy og det er dårlige greier. De sitter ikke godt på hodet, gir skikkelig plastikkfølelse og har utrolig dårlig lyd. Men de ser jo kule ut da, det skal de ha. Ser at alle de kule kidsa løper rundt med det eller WESC-hodetelefoner nå så da bør vel du kjøpe deg det aC?

Det aner meg at du er frekk.

Jeg har ikke peiling på hva som er bra og ikke av de greiene, og siden jeg regner med at ikke alle andre på t-banen liker min type musikk (uff, alle disse med dårlig smak), så holder jeg meg til plugger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 16:13   #34
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sennheiser PX100
, kan det være noe, eller vil du ha enda mer lukket? I så fall kanskje PX200?

Sennheiser er latterlig bra hodetelefoner, du får det ikke bedre i den prisklassen her gitt. Jeg bruker Koss Porta-pro selv siden jeg liker at de kan slås sammen, men det blir nok et par PX100 neste gang.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 16:24   #35
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Sennheiser ja, de har jeg fått tips om før, men glemt igjen, PX200 ser jo lovende ut, iom. at de er mer lydtette.
PXC250 er de jeg har fått tips om før, men jeg er litt usikker på om jeg vil ha med den NoiseGard-en, det blir mye dill med en gang. Jeg har en kamerat med slike, så jeg tror jeg skal teste hans.

Gammel 14-10-08, 16:44   #36
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Re: Sv: Headset, anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Hvor lydtette er disse?
Og er det skinn på de, eller noe lignende?
Ja, og, kan de brettes sammen litt? (Det er ikke spes. viktig, men det hadde vært et pluss.)

- De myke putene sammen med stramme-effekten av bøylen gjør at det er betraktelig mindre lyd som kommer ut (og inn) enn fra Koss.

- Det er skinn (eller lignende) på putene, så de er veldig behagelig, igjen bedre enn Koss.

- De kan brettes fint sammen ja, omtrent samme størrelse som Koss når de er brettet sammen.

Gammel 14-10-08, 17:41   #37
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Headset, anbefalinger?

Takk for svar!
Nå må jeg bare bestemme meg for hva jeg vil ha, må teste litt tror jeg.

Gammel 14-10-08, 18:02   #38
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Headset, anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Takk for svar!
Nå må jeg bare bestemme meg for hva jeg vil ha, må teste litt tror jeg.

Ja gjør det. Når du velger å legge litt penger i et headset bør du sjekke ut lyden først. At noen liker lyden i en type betyr ikke at du liker det. Smak & behag vett'.

Gammel 29-10-08, 20:06   #39
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Headset, anbefalinger?

Det ble forresten Sennheiser PX200 på meg, de er fantastisk gode. Så små og geniale, de kan brettes sammen (følger med en egen, liten kul boks til å ha dem i sammenbrettet også), og har en helt enestående lyd. Gode å ha på. Når jeg tar dem på meg (uten lyd i) føler jeg meg litt døv, de er mye mer lydtette enn man skulle tro. Jeg kan også gå midt i bykjernen med alt det overdøvende støyet der og fortsatt høre lydbok/musikk helt fint, selv hvis det kjører en trikk forbi, eller man selv kjører sånn gammel skrangle-trikk.
Og jeg kan sovne med lydboken ved siden av mannen fordi det ikke forstyrrer han ved å slippe ut lyd. (Forstyrrer altså ingen andre i nærheten av meg heller, på bussen el.)
De er jo også helt latterlig billige til å være så gode, og som jeg og mannen på Hi-Fi klubben ble enige om så kunne jeg jo bare teste de ut, og hvis ikke jeg var fornøyd var det bare å investere i PXC250 istedet, siden disse var så billige. Jeg hadde ikke lyst på PXC250 egentlig fordi det da er en ekstra "dings" å holde styr på, jeg har jo testet kameraten min sine med den "dingsen".
Men jeg er strålende fornøyd og vil absolutt ha disse, så takk for tips!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.