Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: "Menneskenavn" på dyr

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-08, 12:14   #21
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: "Menneskenavn" på dyr.

Alle mine dyr har og har hatt menneskenavn. Undulatene mine het Morten, Camilla, Karina og Oluf. Kattene mine Ida,Siri, Karen, Hans og Janne. Hadde en andunge som het Frida som liten, så fikk jeg en lillesøster med samme navn senere.
Når vi får hund skal den ha menneskenavn.
Vi fikk ny nabo for to år siden som heter det samme som katta vår. Ungene hennes kaller konsekvent katta vår for "pus"

Gammel 13-10-08, 12:35   #22
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: "Menneskenavn" på dyr.

Dyrene våre har stort sett hatt navn etter filmkarakterer: Leeloo, Trinity, Switch, Baby og Leon.
Dette var en greie mannen startet da han bodde hjemme, med Ronja, Misty og Shakma.
Unntakene var katta Odin (Da hadde vi allerede broren hans, Leon, og ville ha et "filmnavn" til den andre katta også, men det var umulig: Katta var og forble Odin. ) , rotta Venus og hamstrene Eclipse, Castor og Pollux.

Jeg synes menneskenavn til dyr kan være morsomt, jeg.
Noen jeg kjenner har en svær, hvit hannkatt som rett og slett heter Monsen. Lars Monsen.

Gammel 13-10-08, 12:49   #23
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff: "Menneskenavn" på dyr

Vi har alltid hatt dyr med menneskenavn. (og noen med dyrenavn)

Gammel 13-10-08, 12:50   #24
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt en katt som het Kitty, en katt som het Pelle, en katt som het Seamus og svartepus, som nå bare kalles Pus heter egentlig Sean.

Så - menneskenavn på dyr er greit nok i massevis for meg.

Gammel 13-10-08, 12:52   #25
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har hatt noen dyr med menneskenavn og noen med andre navn. Men alle bilene mine har hatt menneskenavn. Jeg ser ikke at det skulle være noe problem.

Gammel 13-10-08, 12:54   #26
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt marsvin som het Frida, Emma og Emily.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 12:55   #27
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En bekjent har kalt bikkja si Kåre Hansen. Syntes det er vittig jeg. Han heter ikke Hansen selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:07   #28
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Vi har hatt noen dyr med menneskenavn og noen med andre navn. Men alle bilene mine har hatt menneskenavn. Jeg ser ikke at det skulle være noe problem.

Åh, minner meg om den fine, røde, lille VW Poloen til venninna mi, kjære gamle Eric ...

Gammel 13-10-08, 13:35   #29
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vokste opp med kaninen Siri. Det føltes rart for meg da jeg mange år etter fikk en venninne-Siri. Det vil alltid forbli et dyrenavn for meg.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:44   #30
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er artig med menneskenavn på dyr. Selv har jeg hatt dyr med både typisk "dyrenavn" og med menneskenavn; kaninen Kalle, hamsterene Benjamin og Snoopy. Undulatene Pelle og Polly fikk sønnen Syse Bono. Og så hadde jeg en hund med dobbeltnavn, begge menneskenavn, og ett av dem har blitt et motenavn.

Opprinnelig lagt inn av Maiden, her.

Når jeg vokste opp hadde jeg tre katter som het: Karstein, Lars og Hallgrim.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 13:49   #31
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Åh, ja. Og så kan jeg ikke la være å nevne dansemusa Cliff-Hjalmar ...

Gammel 13-10-08, 13:56   #32
Ami
kamelkonsument

Ami sin avatar

Hvor: Fjordland
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Hvis vi får en katt en gang (når vi vet at ungene tåler det) skal den hete Tønnesen.

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:01   #33
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Kaninene våre het Guro og Gudmund, katten vår heter Baltus Brun (fra Snoopy) og får vi hund skal den hete Stine.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:02   #34
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

En bekjent har kalt bikkja si Kåre Hansen. Syntes det er vittig jeg. Han heter ikke Hansen selv.

Fantastisk!

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:04   #35
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg får bestemme blir det bilmerker. (Porsche, Dodger, Cooper, Morris et cetera). Eldste har fått bestemme en gang, og siden stakkars katten går rundt og heter Sofus er hans navnegivningsprivilegier inndratt. De siste tre kattungene heter av logiske grunner Snipp, Snapp og Snute.

(Og lillebror blir kalt Doffen.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:06   #36
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er helt ålreit. Hundene våre har f.eks hett Mona og Julia

Hadde en Memosa også, som gikk hen og parret seg med naboen Trygve, derav Julia.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:09   #37
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kattene våre har hett Gabriel og Lucifer, Pest og Plage, hamstrene Musa og Hamsterdamster og bikkja mi het Tsarekhan. Ikke særlig på menneskenavn nei. Men bilen vår het Birger.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:15   #38
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og, ja, det var sant, bilene får menneskenavn. Den forrige Passaten het Polly, den nåværende Opelen heter Ruby.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:16   #39
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt en hund som het Millie. Men neste skal hete Odin.

Gammel 13-10-08, 14:17   #40
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Og, ja, det var sant, bilene får menneskenavn. Den forrige Passaten het Polly, den nåværende Opelen heter Ruby.

"Ruby, Ruby, Ruby, RUBY! Ah-oooh-ooooooh!" :synger:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.