Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: "Menneskenavn" på dyr

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-08, 14:20   #41
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: "Menneskenavn" på dyr

Jeg har en hund som heter James.

Gammel 13-10-08, 14:20   #42
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Min forrige katt het Jonas og viste seg å være ei lita kattefrøken.

Har nå to katter. Kattemor heter Pussi og sønnen hennes heter Dæsj.
Undulaten vår heter Max og dverghamsteren heter Shanny.

Gammel 13-10-08, 14:22   #43
Skytte
Bør lage seg en tittel selv

Skytte sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde en gang en kanin som het Petter. Han var oppkalt etter en jeg var fryktelig forelska i på det tidspunktet.

Ellers har jeg hatt litt mer "normale" navn på dyrene: Bobby, Bobby II, Bonnie og Kitti (undulater), samt Jacko og Bosse (marsvin). Bobby ble oppkalt etter Bobby i Dallas , Bonnie fikk navnet sitt fordi det passet til Bobby. Kitti ble arvet av en gammel dame, så hun var allerede navngitt. Jacko var oppkalt etter en figur i en bok jeg leste mener jeg å huske, mens Bosse ble oppkalt etter en lærer på ungdomsskolen (dvs. "kjælenavnet" vi elever hadde på han).

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:22   #44
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Vi hadde en hun som het Lise.

Og jeg har en katt som heter Lise.

Forrige pus het Stine.

Gammel 13-10-08, 14:26   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Jeg har en hund som heter James.

I wonder why.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 14:49   #46
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har navn på bilen min, eller den går i allefall under navnet "rotta".

Gammel 13-10-08, 16:00   #47
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Bilene mine har hett Magda, Karolius og Burt.

Gammel 13-10-08, 16:03   #48
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Jeg har bestemt at dersom jeg får en terrier noen gang, så skal han hete Terje ...eller Igor

Gammel 13-10-08, 16:05   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker meg en Dobermann som skal hete Pus, Fido eller noe i den duren.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 16:07   #50
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Og sånn til daglig kan den kalles "mors lille fløtepudding"

Gammel 13-10-08, 16:08   #51
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen venner av meg hadde en hund som het Kristian.

Da hun ble gravid, påsto de at hvis det ble en gutt, skulle han også hete Kristian, for da kunne de rope og skjenne på begge samtidig. Heldigvis ble det en jente.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 19:22   #52
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

I wonder why.

Hm?
Det kler ham!

Det er litt kult med svære Rottweiliere som heter Fido! Dobermann gjør sikkert samme nytten.

Gammel 13-10-08, 20:20   #53
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg holdt på å le meg fillete da jeg en dag så en diger schäfer komme løpende langsetter veien her.
Like bak kom eieren, og han ropte: "Nurket! Kom her!!"

Gammel 13-10-08, 20:37   #54
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Me har namn på kattane som blir forkorta "pus", den forrige heitte Tempus Maximus og den me har no heiter Pusjkin.

Ei venninne av meg fekk gullfiskane Findus og Frionor av kjærasten.

Eg synes menneskenamn på bilar og dyr er heilt greitt, og til tider litt morosamt.

Gammel 13-10-08, 20:40   #55
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Har hatt en del katter gjennom barndommen. Første jeg husker het Mammapus, hva den het før den ble mamma vet jeg ikke, Sønnen hennes het Per. Når begge disse var døde fikk vi en som het Pelle, og så hadde vi Dotto som så ut som en pelsdott. Og så var det miss mener jeg. Og så har vi Gabriel og Lucifer som jeg ser i tråden her at min bror har brukt en gang til. Og så var det svartepus. Som vi aldri klarte å gi navn. Hun bor forsatt hos mamma og går som svartepus etter noen år som mammapus.

Her hos oss bor Lilo.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 20:46   #56
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Spinoff: "Menneskenavn" på dyr.

Har en katt som heter Sofus og en som heter Lukas
De to andre heter sinderella,vi sier mye Sindy og ei som heter snøhvit

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 20:54   #57
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Har hatt mange dyr med menneskenavn jeg, ser ikke noe galt i det.
Chinchillaene Varg Loke, Leon, Pernille og Tyra, kampfiskene Veronica og Per og kattene Noah, Ludvig og Edvard.

Gammel 13-10-08, 21:25   #58
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som fosterhjem, så har vi navngitt ganske mange katter i løpet av året. Det har stort sett gått i menneskenavn, rett og slett fordi vi har hentet inspirasjon fra Thomastoget. Når neste sett med katter kommer i hus, blir det sannsynligvis menneskenavn fra Sesame Street. Sønnen min sier stadig at han vil kalle en av de nye kattungene "Big Bird", men der setter jeg foten ned. En katt kan ikke hete "Big Bird"!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 21:37   #59
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde en gang i tiden en gullfisk, den het Bengt-Simon.

(Hvil i fred, det var en ulykke...jeg lover)

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 21:38   #60
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Som fosterhjem, så har vi navngitt ganske mange katter i løpet av året. Det har stort sett gått i menneskenavn, rett og slett fordi vi har hentet inspirasjon fra Thomastoget. Når neste sett med katter kommer i hus, blir det sannsynligvis menneskenavn fra Sesame Street. Sønnen min sier stadig at han vil kalle en av de nye kattungene "Big Bird", men der setter jeg foten ned. En katt kan ikke hete "Big Bird"!

Klart den kan!
Tanta mi hadde en katt som het Bjørn.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:21.