Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Må jeg virkelig begynne å kle meg annerledes?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-08, 15:46   #1
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Må jeg virkelig begynne å kle meg annerledes?

Eller må jeg bare finne meg i at folk spør om jeg er gravid?

Jeg er tynn, for tynn. Men har en mage som blir lett oppblåst.
Det, i tillegg til hvordan jeg kler meg gjør at jeg får dette spørsmålet veldig ofte.

Liker kle meg noe a`la dette:

Altså, store tunikaer og trange jeaans/tights (ikke meg på bildet, det er hentet fra en mote-blogg!).

Den siste uken har jeg fått gravid-spørsmålet mange ganger.
Kollegaer tør nå til og med å spørre meg direkte.
Jeg blir ikke fornærmet, men litt lei av å "unnskylde" meg.

Hva sier du om du får det samme spøremålet?
Er jeg helt teit som "kler meg som gravid", selv om jeg ikke er det?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 15:48   #2
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må jeg virkelig begynne å kle meg anderledes?

At folk spør om det i det hele tatt synes jeg er langt over streken!! Kjenner jeg blir sur på dine vegne. Jeg elsker stilen din og synes overhodet ikke det er grunn til å bytte den ut. Synes absolutt ikke du (eller modellen, i dette tilfellet) ser noe mer gravid ut enn andre ville gjort i samme antrekk. Folk altså!! Eier ikke folkeskikk jo..

Gammel 14-10-08, 15:53   #3
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Bille: Jeg er veldig enig i at det er frekt. Derfor jeg liksom ikke helt hva jeg skal svare når folk spør.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 15:59   #4
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Bille: Jeg er veldig enig i at det er frekt. Derfor jeg liksom ikke helt hva jeg skal svare når folk spør.

Nei, det skjønner jeg godt. :comfort: Hadde nok blitt skikkelig tatt på senga jeg også.

Gammel 14-10-08, 16:18   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frekke folk. (Selv om jeg ofte tenker det samme når tynne folk kler seg vidt oventil. )

Dersom du er tynn, hvorfor ikke kle deg litt mer tettsittende? Det finnes jo mange tunika som er litt mer innsvinget. Eller hva med belte på tunikaen?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 16:20   #6
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis du konsekvent svarer "Nei, dessverre, jeg er nok bare feit", så slutter de å spørre. Garantert!

Gammel 14-10-08, 16:24   #7
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

. Kle deg slik du trivs, drit i alle andre.
Og du får heller svare frekt tilbake, f.eks: ser jeg så feit ut? eller noe som gjør at de kanskje tenker seg om litt mer neste gang.

Gammel 14-10-08, 16:30   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal MYE til før jeg spør om noen er gravide.. det er så teit å plumpe ut med sånt?!

De: "er du gravid eller?"

Du: "nei, jeg er bare trendy"

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 16:57   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teite mennesker. Skal man ikke ha lov til å gå med løse klær bare fordi man er tynn? Pffft. Nonsens.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 17:00   #10
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Teite mennesker. Skal man ikke ha lov til å gå med løse klær bare fordi man er tynn? Pffft. Nonsens.

Drit i dem, Bella. Si heller noe passe frekt tilbake som flere foreslår her.

Gammel 14-10-08, 17:12   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt sjokkert jeg. De er frekke.... !

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 17:21   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men sånn oppriktig....hvorfor kler tynne mennesker seg større på den måten? Jeg er selv tynn og får virkelig ikke til å gå i store tunikaer som jeg kunne brukt sent i en graviditet.

Gammel 14-10-08, 17:23   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Men sånn oppriktig....hvorfor kler tynne mennesker seg større på den måten? Jeg er selv tynn og får virkelig ikke til å gå i store tunikaer som jeg kunne brukt sent i en graviditet.

Fordi det er behagelig! Og kult. Og fordi man har hull på unevnelige steder i buksa som det kan være lurt å dekke over.

Gammel 14-10-08, 17:32   #14
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må jeg virkelig begynne å kle meg annerledes?

Baggy stil er ikke noe for meg, jeg er mer på Snipehakket, og skjønner ikke hvorfor lekre smekre snupper som deg skal telte og kle seg fire str. større. Du må jo gjerne bruke tunikaer, men kanskje ikke den helt vide sorten? Litt mindre størrelse? Litt smalere modell? Belte?

Gammel 14-10-08, 17:32   #15
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jevnt over er vel tunika penere på tynne enn på overvektige som meg synes jeg.. da ser man jo enda mer låvedør ut.
På tynne er det jo stilig synes jeg. Man må jo ikke ha ettersittende klær selv om man er tynn?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 17:40   #16
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Kjenner til problemet, selv om jeg nå er normalstørrelse. Men jeg har alltid hatt lett for oppblåst mage, og med lite hofter legger magen seg på midten og ut. Da er ikke ettersittende klær noe man føler seg vel i, men samtidig er det vanskelig med tunikaer og lignende som kan framheve mage eller bare gi en illusjon om større størrelse enn virkelig er.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 18:21   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner til problemet, men nekter å endre klesstil, så det så.

(Er jeg i ekstra godt humør den dagen, kan jeg finne på å svare: "neida, jeg er ikke gravid, jeg er bare tjukk." Du skal se hvor gøye ansikter det blir på de som spurte da. )

Gammel 14-10-08, 18:38   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Baggy stil er ikke noe for meg, jeg er mer på Snipehakket, og skjønner ikke hvorfor lekre smekre snupper som deg skal telte og kle seg fire str. større. Du må jo gjerne bruke tunikaer, men kanskje ikke den helt vide sorten? Litt mindre størrelse? Litt smalere modell? Belte?

Men, hvorfor i alle dager? Man kler seg som man liker, og ikke nødvendigvis for å på død og liv alltid skulle fremheve at man er tynn.

Gammel 14-10-08, 18:39   #19
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Men, hvorfor i alle dager? Man kler seg som man liker, og ikke nødvendigvis for å på død og liv alltid skulle fremheve at man er tynn.

Joda. Kun for å vise at man er tynn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 18:42   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Dsjis.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:44.