|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva har dere til middag julaften?Ja, det lurer nå jeg på.
|
|
|
#2 |
|
*_*
|
Sv: Hva har dere til middag julaften?Ribbe, medisterkaker og grove pølser. Med surkål, rødkål, sennep og poteter. Jeg kunne gjerne spist pinnekjøtt, men får ikke lov til å tukle med tradisjonene.
|
|
|
|
#3 |
|
Stort sett blid
Sv: Hva har dere til middag julaften?
Tradisjoner er viktig.
|
|
|
#4 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Hva har dere til middag julaften?Pinnekjøtt!
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere til middag julaften?Jeg er oppvokst uten middagstradisjoner på julaften, vi har hatt det vi har hatt lyst på den dagen. Men det har jo gått i middager som ikke er særlig hverdagslige da, som surstek, svinestek, kalkun osv. Jeg var vegetarianer i seks år (mamma og tante også, de er det fremdeles) og da hadde vi bla. torsk, nøttestek eller vegetarisk "viltgryte" på julaften.
|
|
|
#7 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere til middag julaften?Ribbe med tilbehør. Sambo er vant til pinnekjøtt, så det har vi på nyttårsaften. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hva har dere til middag julaften?Ribbe, medisterkaker og medisterpølser når tradisjonssvigers er her. Når min familie er her har vi byttet til pinnekjøtt. Det er favoritten! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
Sv: Hva har dere til middag julaften?Bruker å spise hos mamma. Kalkun. dette har vi spist siden jeg var 12.
|
|
|
|
#10 |
|
kåt vikingbrud
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere til middag julaften?Menyen for min del i år er ikke absolutt avklart, det blir enten ribbe hos svigermor, eller sykehusmat. Egentlig er jeg vant til at familien krangler om kokt torsk eller pinnekjøtt. Jeg tilhører torskefløyen.
|
|
|
#11 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har dere til middag julaften?Julaften er det ribbe på menyen her i huset.
|
|
|
#12 |
|
Stort sett blid
Sv: Hva har dere til middag julaften?Bør kanskje skrive hva vi serverer til kalkunen også. Kalkunen er fylt med en blanding av innmat, loff og kjøttdeig, krydret med einebær, oregano m.m Som tilbehør har vi soppstuing, potet, brokkoli, saus kokt på fløte og kraft av kalkunen og stekte baconterninger. Kanskje ikke det mest tradisjonelle, men tradisjon her i huset
|
|
|
#13 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva har dere til middag julaften?Vi har både spist ribbe, kalkun og pinnekjøtt, avhengig av hvor vi er. Jeg liker pinnekjøtt og kalkun best!
|
|
|
#15 |
|
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Hva har dere til middag julaften?Jeg er oppvokst med lutefisk som middag på julaften, men nå er det ribbe som står på menyen. Ribbe, sossiser, mandelpoteter, rødkål, surkål, og brun saus. Til dessert er det riskrem og rødsaus.
|
|
|
|
#16 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Hva har dere til middag julaften?Pinnekjøtt! *sulten*
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva har dere til middag julaften?Hvis vi er med min familie er det ribbe, med gubbens familie er det pinnekjøtt. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pauset
|
Sv: Hva har dere til middag julaften?Det blir nok ribbe, medisterkaker og medisterpølse. Jeg spiser mest poteter og tilbehør. Er ikke glad i denne matretten, men jeg må nok pent spise det.... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hva har dere til middag julaften?Vi(iallefall jeg og ungene) skal feire jul hos mamma og pappa og da er menyen: Ribbe, pinnekjøtt, kålrotstappe, surkål, rødkål, rosenkål, sossiser(tror jeg), poteter, sjysaus. Til dessert er det multekrem og riskrem. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hva har dere til middag julaften?Jeg har vokst opp med pinnekjøtt på julaften. Men så presterte jeg å gifte meg med en mann fra en kalkun-på-julaften-familie. Så nå blir det bare ordentlig jul annenhvert år.
|
|
![]() |
|
|