Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hals eller skjerf

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hals eller skjerf
Vi bruker skjerf 1 1,08%
Vi bruker hals 74 79,57%
Bruker begge deler 13 13,98%
Annet, spesifiser gjerne i tråden 5 5,38%
Deltakere: 93. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-08, 23:36   #21
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hals eller skjerf

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

OK, jeg tenker at det ikke er en sjans å ta i det hele tatt, i og med at barna er under oppsyn når de er med meg.

Jeg vet at med alle 3 med meg får ikke jeg med absolutt alt som skjer. Jeg ønsker ikke ta en i mine øyne unødvendig sjanse. Skjerf er dessuten klumpete og vanskelig å få behagelige på små barnehalser.

Gammel 13-10-08, 23:37   #22
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

LilleVenn bruker hals, buff og hettelue i barnehagen. Hun bruker gjerne skjerf til 'pent'.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 23:55   #23
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lillemann bruker hettelue, Storebror bruker hals.

Gammel 14-10-08, 00:00   #24
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hals eller buff. Skjerf har han aldri hatt på seg.

Gammel 14-10-08, 00:29   #25
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Hals, buff eller høyhalset ull.

Gammel 14-10-08, 00:35   #26
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Hals, av sikkerhetsmessige årsaker.
Min lille Høytoglavt kunne fort funnet på å sette seg fast både her og der om han hadde hatt skjerf.
Ser Angelique peker på at en hals kan sette seg fast den også, men halsen er alltid godt stappet ned i genser og dress, så han skal da klatre noe veldig for å sette seg fast på den måten.
Skal man se sånn på det, er selv høyhalsede gensere og utedressene en sikerhetsrisiko.
Men ok, det er mulig jeg narrer meg selv ved å tro at en hals er sikrere enn et skjerf, men jeg vil likevel fortsette å bruke hals.
Jeg syntes selv skjerfet var mer i veien enn til nytte da jeg var barn, og en aktiv treåring vil kanskje finne det greiere med hals.

Og så er det praktisk, og har man en god og stor hals som går nedover brystet og ryggen, har man ekstra isolasjon mot kulden også.

Gammel 14-10-08, 09:58   #27
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker hals, men stort sett bruker poden finlandshetter på vinteren, og da trengs jo ingen av delene.

Gammel 14-10-08, 10:00   #28
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Hals! Jeg elsker halser. Ja så ungene har dette. Sjerf er klumpete og bare i veien.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 10:27   #29
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi bruker hals og buff. Skjerf brukes kun til pent, altså et par ganger i året.

Gammel 14-10-08, 18:11   #30
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg vet at med alle 3 med meg får ikke jeg med absolutt alt som skjer. Jeg ønsker ikke ta en i mine øyne unødvendig sjanse. Skjerf er dessuten klumpete og vanskelig å få behagelige på små barnehalser.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 22:16   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hals eller skjerf

Hals eller hettelue.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 22:38   #32
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stort sett hals.
Storesøster har brukt skjerf endel på skolen, for at det er fint.

Gammel 15-10-08, 00:27   #33
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

De liker ingen av delene egentlig, men skjerf går til nød an. Har som regel jakke som dekker der oppe.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 01:04   #34
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruker hetteluer/finnlandshetter når det er kaldt og de skal leke ute. Da slipper man glipper og det er varmt og godt over hele.

Gammel 15-10-08, 08:53   #35
Lyppa

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker hals på vinteren, buff på høsten og våren.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 10:08   #36
Gri

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Vi bruker mest finnlandshetteluer, så slepp vi heile greia. Evt. bruker vi hals saman med andre luer.

Gammel 15-10-08, 10:36   #37
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Vi bruker hals. Det hender seg, på høsten, at de får et lite trekanttørkle knytt i halsen. Men der er det jo ingen lange ender som kan sette seg fast i ting.

Gammel 15-10-08, 11:16   #38
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Nå på høsten bruker minsten begge deler.
På vinteren er det kun hals eller hjelmlue.

De store bruker helst ingenting, men det hender at jenta tar på seg et skjerf.
(Bare fordi det ser fint ut asså. )

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.