|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Ville du ansatt en funksjonshemmet?Akkurat den problemstillingen tipper jeg er nokså personavhengig og hvordan de fremlegger det. Det er veldig forskjell på tilsynelatende friske personer der behovet ser mest ut til å være å dirigere menneskene rundt seg, og folk som faktisk får formidlet at de er syke og bare ber om den tilretteleggingen som er rimelig. Alle som har opplevd at en person har fått astmaanfall av å sitte ved siden av deg, eller blitt slått ut av et skikkelig migreneanfall, tipper jeg dropper parfymen med letthet.
|
|
|
#23 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ville du ansatt en funksjonshemmet?
Det er mulig det ikke er et veldig enkelt grep, men det bør være fullt mulig å gjennomføre for de fleste, og såpass synes jeg faktisk man kan ta hensyn til sine medmennesker, hvis det er det som skal til for at de skal kunne ha et normalt arbeidsliv.
Det er sant at det har ganske mye å si hvordan problemstillingen legges frem for hvor mye man er villig til å engasjere seg. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du ansatt en funksjonshemmet?Dersom dette mennesket kunne gjøre en like god jobb som en funksjonsfrisk, hadde jeg gjort det.
|
|
|
#25 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Det er ikke enkelt dersom vedkommende har katt eller andre pelsdyr. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Ville du ansatt en funksjonshemmet?Vi har en sterkt funksjonshemmet person på jobb. Hun fungerer avært bra og jeg er overrasket over dette mtp type jobb og type/grad av funksjonshemming. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
superbruker
|
Man kan bare la vær å ta så mye dyret før man drar på jobb og vente med å kle på seg til like før man skal dra.
|
|
|
#29 |
|
Bedreviter
|
Nei, men hvis det var det som skulle til for å gi en kollega en hverdag uten sykdomsanfall, så kunne du kanskje ha skiftet på jobb? Det er selvsagt ikke en "enkel" løsning, men jeg hadde i flere år en jobb der jeg syklet meg svett på vei til jobb og dusjet og skiftet når jeg kom frem, og det er ikke en veldig krevende løsning heller. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hvis man er så allergisk, ville ikke personen reagert uansett da, så lenge man faktisk hadde husdyr hjemme? Det kommer jo selvsagt på graden av allergi da.
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville du ansatt en funksjonshemmet?Ja,ser ikke noe problem med det,viss de bare kan gjøre jobben på en tilfredstillende måte. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
nygift
|
Sv: Ville du ansatt en funksjonshemmet?Hadde de kunnet takle jobben, selvsagt, men hadde ikke ansatt noen av medlidenhet, det er ofte noe de ikke ønsker selv heller.
|
|
|
|
#34 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Tipper at Bina sikter til denne fra meg: Det største hinderet er at jeg forhåpentligvis aldri kommer til å ansette noen. |
|
|
|
![]() |
|
|