Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Crispy chicken?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-08, 18:16   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Crispy chicken?

Vi kjøpte en sånn pakkeløsning fra Old el paso med "Crispy chicken" for et par uker siden. er det noen som har oppskrift på å lage den crispy miksen man rister kyllingen i? Det var kjempegodt, men det må da gå an å lage blandingen selv?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 18:31   #2
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Crispy chicken?

Jeg lagde noe lignende i sommer med creme fraiche og ritz-kjeks. Har mistet oppskriften, men det var iallfall godt.

Gammel 17-10-08, 19:21   #3
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Så den var god? Vi har tenkt å prøve den i nærmeste fremtid.

Gammel 17-10-08, 19:28   #4
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den ble veldig populær her hvertfall

Gammel 17-10-08, 20:26   #5
Bada-Bing
Pulled back in

Bada-Bing sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Denne har jeg frekt og freidig kopiert herfra:
http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=366033

* 4 fileter kyllingfilet skåret i strimler
* 1/2 dl teryaki saus
* 1 ss chilisaus
* 1 ss yoghurt naturell
* 2 ts karripulver
* 100 g knust cornflakes
* 40 g sesamfrø
* 35 g parmesan revet

1. Vend kyllingfilet i en bolle med teryakisaus, chilisaus, yoghurt og karri. Bland godt, dekk til bollen og la den stå i kjøleskapet over natten.
2. Forvarm ovn til 190 grader. Bland cornflakes , sesamfrø og parmesan i en grunn skål. La overflødig marinade renne av kyllingen. Dekk kyllingstrimlene i smuleblandingen.
3. Legg strimler på smurt stekebrett/bakepapir. Stek i 20-25 min til de er sprø og gylne.

Gammel 17-10-08, 20:28   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes blandingen smakte lite og ingenting.. men likte at det var sprøtt. Kommer nok ikke til å bli brukt igjen her i huset. Men kansje en egen blandet blanding ja.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 20:40   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Skulle gjerne hatt en alternativ oppskrift. Jeg smakte så vidt på den Old El Paso-versjonen og den falt ikke helt i smak, men konsistensen liker jeg. Old El Paso smakte ekstremt av MSG og det går ikke for meg. Det må kunne gå an å lage noe lignende selv? Spent på svar.

Jeg har stekt kylling i blanding av egg, ost og maizena noen ganger. Det blir også ganske sprøtt, men ikke helt slik i konsistensen likevel.

Hva er smak av MSG?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 20:40   #8
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bada-Bing, her.

Denne har jeg frekt og freidig kopiert herfra:
http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=366033

* 4 fileter kyllingfilet skåret i strimler
* 1/2 dl teryaki saus
* 1 ss chilisaus
* 1 ss yoghurt naturell
* 2 ts karripulver
* 100 g knust cornflakes
* 40 g sesamfrø
* 35 g parmesan revet

1. Vend kyllingfilet i en bolle med teryakisaus, chilisaus, yoghurt og karri. Bland godt, dekk til bollen og la den stå i kjøleskapet over natten.
2. Forvarm ovn til 190 grader. Bland cornflakes , sesamfrø og parmesan i en grunn skål. La overflødig marinade renne av kyllingen. Dekk kyllingstrimlene i smuleblandingen.
3. Legg strimler på smurt stekebrett/bakepapir. Stek i 20-25 min til de er sprø og gylne.

Denne er veldig god.

En litt enklere variant er som følger:

Gresk/tyrkisk yoghurt, evt. yoghurt naturell (nok til at det dekker den mengden kylling du skal bruke)
Foretrukkent krydder. Jeg bruker pepper, chilipulver, revet ingefær og soyasaus.
Kyllingfilet
Ritzkjeks

Bland krydderet i yoghurten. Skjær kyllingen i bitesize-biter og legg oppi. La de stå så lenge du kan - gjerne over natten. Jeg har hatt de oppi et par-tre timer en gang, det gikk helt fint.
Knus Ritz i en brødpose. Putt kyllingbitene oppi og rist godt, slik at de dekkes. Legg bitene på en stekeplate kledd med bakepapir.
Stekes på 200 grader, cirka 20 minutter.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 20:45   #9
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Nå ble jeg plutselig supersulten!

Tipper det er godt om det friteres også. :kjernesunn:

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 20:46   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanskelig å beskrive. Det er den smaken som kjennetegner det meste av posepulvermat og kommer fra glutamat. Det smaker kjemisk og salt. Dette tilsettes veldig mye mat for å slippe å bruke penger på skikkelige smakstilsettere.

Aha! Men er det en forkortelse for noe da?

minibolle mai 2012
Gammel 17-10-08, 20:50   #11
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MonoSodiumGlutamat. (Sodium er engelsk for Natrium.)

Vet dere hva forgiftning/overdose av dette stoffet heter, til og med i lærebøkene? "Chinese restaurant syndrome".

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 20:50   #12
Kneazle
Passiv

Standard

Wikipedia har svar på alt:

Sitat:

Natriumglutamat (E-nummer E-621)er en smaksforsterker som brukes i mat med kjøtt og fisk. MSG blir dannet ved produksjon av soyasaus. Det er en av grunnene til at soyasaus er smaksforsterkende.

Svar med sitat
Gammel 17-10-08, 20:52   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

MSG er forkortelse for monosodiumglutamat. Det finnes også andre glutamater.

I see, da er jeg opplyst! Takk.

minibolle mai 2012
Gammel 17-10-08, 21:13   #14
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Tusen takk for oppskriften! Smaksløkene mine er lamme, så MSG plukket jeg ikke opp
Jeg liker uansett å kunne lage ting fra bunnen, og det første som slo meg var at dette burde være mulig å fikse selv. Dette skal prøves!

Gammel 17-10-08, 21:17   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

MonoSodiumGlutamat. (Sodium er engelsk for Natrium.)

Vet dere hva forgiftning/overdose av dette stoffet heter, til og med i lærebøkene? "Chinese restaurant syndrome".

Chines restaurant syndrome! Jeg dauer!

minibolle mai 2012
Gammel 17-10-08, 21:22   #16
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Helt avsporing, men vet du om MSG som migrenetrigger er forsket på?

http://www.migreneinfo.no/migrene/migrene_arv.html

MSG er sterkt avhengighetsskapende. Det er ikke tilfeldig at Grandiosa selger så bra som det gjør. Billigkrydderne er også full av MSG: Aromat, Gastromat, ...

Gammel 19-06-09, 16:10   #17
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Denne er veldig god.

En litt enklere variant er som følger:

Gresk/tyrkisk yoghurt, evt. yoghurt naturell (nok til at det dekker den mengden kylling du skal bruke)
Foretrukkent krydder. Jeg bruker pepper, chilipulver, revet ingefær og soyasaus.
Kyllingfilet
Ritzkjeks

Bland krydderet i yoghurten. Skjær kyllingen i bitesize-biter og legg oppi. La de stå så lenge du kan - gjerne over natten. Jeg har hatt de oppi et par-tre timer en gang, det gikk helt fint.
Knus Ritz i en brødpose. Putt kyllingbitene oppi og rist godt, slik at de dekkes. Legg bitene på en stekeplate kledd med bakepapir.
Stekes på 200 grader, cirka 20 minutter.

Blir det too much med Ritz-kjeks og Cornflakes, mon tro?

Og hva serverer du ved siden? Jeg tenker ris, salat og en god saus. Kanskje en karri og fløte-saus.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 16:16   #18
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Blir det too much med Ritz-kjeks og Cornflakes, mon tro?

Og hva serverer du ved siden? Jeg tenker ris, salat og en god saus. Kanskje en karri og fløte-saus.

Det blir sikkert crispy og fint med cornflakes i tillegg.

Jeg pleier å ha salat, potetbåter og hjemmelaget dip. Men det er jo smak og behag. Lager gjerne rømmebasert dip med krydder som passer i forhold til hva jeg brydret nuggetsene med, og sweet chilisaus. Men det er sikkert vel så godt med ris og saus.
Å, nå ble jeg sulten.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 16:18   #19
Fruktflua
Sperret

Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Det blir sikkert crispy og fint med cornflakes i tillegg.

Jeg pleier å ha salat, potetbåter og hjemmelaget dip. Men det er jo smak og behag. Lager gjerne rømmebasert dip med krydder som passer i forhold til hva jeg brydret nuggetsene med, og sweet chilisaus. Men det er sikkert vel så godt med ris og saus.
Å, nå ble jeg sulten.

Takk.

Nå ble jeg også enda mer sulten.

Tror det bli ris og karrisaus siden jeg har soyasaus, karri og chilisaus i "marinaden".

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-09, 19:29   #20
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Chines restaurant syndrome! Jeg dauer!

- men den andre oppskriften må jeg prøve, kanskje i morgen allerede. Har prøvd Old el paso sin og den var helt grei, men kjøpte den på tilbud og den var ikke så god at jeg kommer til å kjøpe den til fullpris.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.