|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Originala
|
Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Det hang noen gamle og fryktelig sitte rullegardiner her da vi flyttet hit. De er nå erstattet med nye, og de passer også i nyhuset vårt. Ser at persienner og gardinstenger skal følge leilligheten, så det gjelder kanskje rullegardiner også? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Da vi kjøpte hus var rullegardinene fjernet da vi tok over!
|
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Hos oss hang rullgardinen på barneværelse og persiennene igjen . |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Vi har latt dem henge, og også overtatt hus med rullegardiner. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
thirtysomething
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Det som er fastmontert skal vel være igjen? Jeg vil tro rullgardiner regnes som fastmontert.
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?
Jepp.
|
|
|
#7 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Hvis jeg hadde hatt ei fin rullgardin som hadde passet i neste hus, så hadde jeg såklart tatt den med. Det samme med lamper. Jeg hadde spesifisert det, for å være på den sikre siden.
|
|
|
|
#8 |
|
Ekvilist
|
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Det kunne aldri falt meg inn at rullgardiner anses som fastmontert utstyr. Hva med vegghyller, bilder og andre ting som er festet med skruer - skal det henge igjen også da? Jøsses. I mitt hode er fastmontert utstyr slikt som skapinnredninger, markiser, innebygde hvitevarer osv. Jeg ville ikke latt rullgardinene henge igjen, og jeg hadde blitt småirritert hvis jeg flyttet inn et sted hvor det hang igjen slikt uten å ha blitt spurt om vi var interessert på forhånd.
|
|
|
#9 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Kan ikke tenke meg at en rullegardin regnes som fastmontert. Og om den gjør, så er det jo bare å ta dem ned før visning. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
tittel -en, titler
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Dersom ikke noe annet er avklart, skal også dette følge med boligen:
|
|
|
#11 |
|
Originala
|
Det det jeg tenkte på også. De er jo ikke mer fastmontert enn (som du sier) hyller, bilder og vegglamper vi har. Eller liftgardinene vi har på kjøkkenet, for den saks skyld. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Det skal vel følge. Fulgte med da vi både solgte og kjøpte.
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Dersom lamper skal følge med, blir jeg litt sjokkert? Må vi virkelig skru ned alle taklampene før visning??
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Det er vel mer snakk om slike lamper som er skrudd fast i taket - slike gammeldagse kupler f.eks :antar:
Min signatur ™ Sist redigert av Che : 18-10-08 kl 09:42. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Ja, sånne pleier å følge med, stemmer det. Det var et par sånne her da vi flyttet inn.
|
|
|
#16 |
|
Multividunder
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() |
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Når vi solgte leiligheten tok vi med lampene, dette var presisert, mens 2 lack-hyller og persienner i alle rom fulgte med. Vi kjørte forbi leiligheten her om dagen og så at de henger oppe enda, så han var nok fornøyd med han som kjøpte
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Jeg diskuterte med to stykker som mente at om man har hengt opp flatskjermen på veggen, må den også følge med.
|
|
|
#18 |
|
med tunga på styret
Flatskjermen kan du ta med, men veggfestet må henge igjen |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Tar man med rullegardiner ved salg av bolig?Hæ? Jeg hadde blitt irritert om jeg kjøpte et hus der slike ting hang igjen.
|
![]() |
|
|